"Arteterapie může být nástrojem k prevenci sociálně patologických jevů v hodinách výtvarné výchovy, poskytujíc bezpečné prostředí pro projevování a zpracování emocí."
Popis kurzu
Tento vzdělávací program Vám předkládá netradiční pohled na spojení arteterapie a výtvarné výchovy za účelem prevence sociálně patologických jevů.
Vysvětluje a obhajuje svá stanoviska, přináší konkrétní náměty na uplatnění myšlenky v praxi a zve všechny zúčastněné k věcnému dialogu. Nabízí také sebezkušenostní a relaxační tvůrčí aktivity.
Cíl kurzu
Seznámit Vás s možností vstupu subklinické formy arteterapie do hodin běžné výtvarné výchovy za účelem prevence sociálně patologických jevů.
Vysvětlit šance výtvarné výchovy jako mentálně hygienického předmětu, ze kterého mohou děti/žáci velmi profitovat. Objasnit za jakých podmínek a v jaké podobě je to možné.
Nabídnout účastníkům zamyšlení se nad touto otázkou, podnítit jejich zájem a aktivitu, vzájemnou spolupráci, sdílení, komunikaci.
Poskytnout Vám inspiraci pro aplikaci principů arteterapie do jimi vedeného výchovně vzdělávacího procesu.
Obsah kurzu v bodech:
• co je to arteterapie;
• co je to arteterapie „rožnovská“;
• jakou souvislost má arteterapie s výtvarnou výchovou;
- dětský výtvarný projev a jeho zákonitosti;
- stadia vývoje myšlení a stadia vývoje DVP;
- fylogeneze a ontogeneze vývoje;
- noogenní neuróza, sociálně patologické projevy u dětí;
- IQ versus EQ? EQ a barvy
- intrapersonální a interpersonální vztahy;
- šance arteterapie na poli prevence.
• jak vytvořit z výtvarné výchovy předmět mentálně hygienický;
• jak konkrétně může arteterapie funkčně vstoupit na scénu výtvarné výchovy;
• vlastní tvůrčí aktivita;
• diskuze nad problematikou.
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.