Nepozorné dítě - problematika ADHD/ADD a jiných neurovývojových obtíží

VZD03586
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňŠD/ŠKAsistent pedagoga
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Logopedie
Hodinová dotace kurzu
4
Vhodné i pro šablony
ANO

"Děti se daří, pokud mohou. Pokud se jim nedaří, znamená to, že mezi snahou a úspěchem stojí překážka, kterou je třeba řešit." - Dr. Rosse Greena


Popis kurzu
Webinář se věnuje komplexnímu pohledu na problematiku ADHD/ADD, PAS, dyspraxie, logopedie a další. Zabývá se důležitostí rodinné a osobní anamnézy pro efektivní práci s dětmi vykazujícími známky neklidu, a zdůrazňuje význam spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a důležitost včasného nastavení podpůrných opatření. Představuje neurovývojový přístup, vzdělávací pyramidu dle Williams&Shellenberger a problematiku přetrvávajících primárních reflexů.
Webinář dále objasňuje HANDLE přístup a senzorickou integraci, jejich přínos pro rozvoj taktilního vnímání, vestibulárního vnímání, propriocepce, zraku, sluchu, čichu a chuti, a zaměřuje se na problematiku hypo a hypersenzitivity. Diskutuje poruchy motoriky, důležitost správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy. Webinář se věnuje také výzvám spojeným s ADHD/ADD v předškolním věku, roli rodičů a dětí, potřebě včasného zásahu a podporou ze strany logopedů včetně použití alternativní komunikace. Zmiňuje otázky zaškolování zralých prvňáků a jeho významu pro prevenci poruch učení a chování. Nakonec se dotýká neurovývojových obtíží v různých věkových kategoriích až do dospělosti. Webinář je určen těm, kteří se setkávají s neklidnými dětmi a chtějí rozšířit své znalosti a dovednosti v této oblasti.


Cíl kurzu
Cílem webináře je poskytnout Vám hlubší porozumění širokému spektru neurovývojových poruch a jejich dopadu na chování dětí.
Naučíte se, jak efektivně spolupracovat s odborníky a využívat různé terapeutické přístupy a podpůrná opatření pro zlepšení života dětí i jejich rodin.
Webinář rovněž zdůrazňuje význam včasné diagnostiky a intervence v kontextu celoživotní podpory dětí s neurovývojovými obtížemi.


Obsah kurzu v bodech:

  • Přehled problematiky ADHD/ADD, PAS (poruchy autistického spektra), dyspraxie, a dalších neurovývojových poruch.
  • Důležitost rodinné a osobní anamnézy pro práci s neklidnými dětmi.
  • Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a nastavení podpůrných opatření.
  • Neurovývojový přístup a vzdělávací pyramida dle Williams&Shellenberger.
  • Problémy přetrvávajících primárních reflexů.
  • HANDLE přístup a senzorická integrace - význam pro rozvoj senzorického vnímání.
  • Taktické vnímání, vestibulární vnímání, propriocepce, zrak, sluch, čich, chuť a problematika hypo a hypersenzitivity.
  • Poruchy motoriky, význam správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy.
  • ADHD/ADD v předškolním věku, role rodičů a dětí, potřeba včasného zásahu.
  • Podpora logopeda a použití alternativní komunikace pro denní režim.
  • Zaškolování zralých prvňáků a jeho přínos pro prevenci poruch učení a chování.
  • Neurovývojové obtíže na různých stupních školního věku, v dospívání a dospělosti.

Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.


Veškeré vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.
Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit z šablon OP JAK.
Veškeré kurzy z naší nabídky lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.
Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Máte otázky? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Buďte s námi hvězdou kabinetu!

Vyberte si odměnu za Váš profesní rozvoj.

"Děti se daří, pokud mohou. Pokud se jim nedaří, znamená to, že mezi snahou a úspěchem stojí překážka, kterou je třeba řešit." - Dr. Rosse Greena


Popis kurzu
Webinář se věnuje komplexnímu pohledu na problematiku ADHD/ADD, PAS, dyspraxie, logopedie a další. Zabývá se důležitostí rodinné a osobní anamnézy pro efektivní práci s dětmi vykazujícími známky neklidu, a zdůrazňuje význam spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a důležitost včasného nastavení podpůrných opatření. Představuje neurovývojový přístup, vzdělávací pyramidu dle Williams&Shellenberger a problematiku přetrvávajících primárních reflexů.
Webinář dále objasňuje HANDLE přístup a senzorickou integraci, jejich přínos pro rozvoj taktilního vnímání, vestibulárního vnímání, propriocepce, zraku, sluchu, čichu a chuti, a zaměřuje se na problematiku hypo a hypersenzitivity. Diskutuje poruchy motoriky, důležitost správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy. Webinář se věnuje také výzvám spojeným s ADHD/ADD v předškolním věku, roli rodičů a dětí, potřebě včasného zásahu a podporou ze strany logopedů včetně použití alternativní komunikace. Zmiňuje otázky zaškolování zralých prvňáků a jeho významu pro prevenci poruch učení a chování. Nakonec se dotýká neurovývojových obtíží v různých věkových kategoriích až do dospělosti. Webinář je určen těm, kteří se setkávají s neklidnými dětmi a chtějí rozšířit své znalosti a dovednosti v této oblasti.


Cíl kurzu
Cílem webináře je poskytnout Vám hlubší porozumění širokému spektru neurovývojových poruch a jejich dopadu na chování dětí.
Naučíte se, jak efektivně spolupracovat s odborníky a využívat různé terapeutické přístupy a podpůrná opatření pro zlepšení života dětí i jejich rodin.
Webinář rovněž zdůrazňuje význam včasné diagnostiky a intervence v kontextu celoživotní podpory dětí s neurovývojovými obtížemi.


Obsah kurzu v bodech:

  • Přehled problematiky ADHD/ADD, PAS (poruchy autistického spektra), dyspraxie, a dalších neurovývojových poruch.
  • Důležitost rodinné a osobní anamnézy pro práci s neklidnými dětmi.
  • Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a nastavení podpůrných opatření.
  • Neurovývojový přístup a vzdělávací pyramida dle Williams&Shellenberger.
  • Problémy přetrvávajících primárních reflexů.
  • HANDLE přístup a senzorická integrace - význam pro rozvoj senzorického vnímání.
  • Taktické vnímání, vestibulární vnímání, propriocepce, zrak, sluch, čich, chuť a problematika hypo a hypersenzitivity.
  • Poruchy motoriky, význam správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy.
  • ADHD/ADD v předškolním věku, role rodičů a dětí, potřeba včasného zásahu.
  • Podpora logopeda a použití alternativní komunikace pro denní režim.
  • Zaškolování zralých prvňáků a jeho přínos pro prevenci poruch učení a chování.
  • Neurovývojové obtíže na různých stupních školního věku, v dospívání a dospělosti.

Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.


Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
Asistent pedagoga, ŠD/ŠK, , ZŠ 1. stupeň
Termín kurzu
23.10.2024 - 23.10.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(13.00 - 16.30 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
4
Vhodné i pro šablony
ANO
1 350 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzů?

Kurz na zakázku – „na klíč“ pro sborovnu

Tento kurz pro Vás rádi uspořádáme na objednávku. Vyplňte nezávaznou poptávku a my pošleme lektora přímo k Vám do školy.

Výhody kurzu na klíč:

  • Proškolíme více učitelů z Vaší školy.
  • Obsah kurzu přizpůsobíme přesně podle Vašich potřeb.
  • Termín a čas si vyberete sami.
  • Nebudete muset nikam jezdit a ušetříte za cestovné.
  • Posílíte vztahy mezi kolegy.
Chcete uspořádat tento kurz pro sborovnu? Vyplňte poptávku.