Na této vzdělávací akci bude nastíněn současný stav využívání ICT, zkušenosti z praxe, nutné podmínky pro širší využití ICT v různých všeobecně vzdělávacích předmětech.
Obsažena budou témata výběru vhodného hardwaru a softwaru, základů autorského práva pro školní praxi. Představeny budou podmínky pro rozvoj učební autonomie žáků a prostředky podporující tento rozvoj.
Bude představena skupina nástrojů sdružená podle cíle využití (plánování, spolupráce, vyhledávání, zpracování, prezentace informací, procvičování, reflexe a sebereflexe, testování, …). Poté bude pomocí praktických ukázek podrobněji představen jeden konkrétní nástroj z dané skupiny, jehož užití si můžete vyzkoušet. Budou reflektovány i možnosti využití daného nástroje ve výuce, výhody a případná úskalí.
Závěr pak patří vlastní praxi s jedním zvoleným nástrojem a přípravě konkrétní aktivity ihned využitelné ve výuce.
Obsah kurzu v bodech:
- Mapování současného stavu na školách účastníků, sdílení nápadů na možné využití ICT pro podporu učební autonomie žáků ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů, podmínky nutné pro využívání ICT ve výuce.
- Kritéria výběru vhodného hardwaru a softwaru, základy autorského práva pro školní praxi.
- Podmínky pro rozvoj učební autonomie žáků a prostředky podporující tento rozvoj.
- Představení skupin nástrojů podle cíle využití (plánování, spolupráce, vyhledávání, zpracování, prezentace informací, procvičování, reflexe a sebereflexe, testování, …). Podrobnější představení jednoho nástroje z každé skupiny a praxe v jeho využití z pohledu uživatele (žáka) či tvůrce (vyučujícího).
- Ukázka inspirativních zdrojů (vzdělávací instituce, pedagogičtí pracovníci, …).
- Výběr jednoho nástroje každým účastníkem, příprava konkrétní aktivity ihned využitelné ve výuce.
- Závěrečné hodnocení, sebehodnocení, vyplnění evaluačního dotazníků, získávání zpětné vazby účastníků semináře.