Číst se naučí každý

VZD00335
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňŠD/ŠKAsistent pedagoga
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřebyČeský jazyk a literatura
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Vzdělávací program je zaměřen na osvojování čtení a práci s  textem bez ohledu na charakteristiky žáka. Kromě obecných informací o  výuce čtení, jejích úskalích, alternativních postupech při výuce čtení se  účastníci seznámíte se specifiky osvojování čtení u žáků s lehkou mentální  retardací, dyslexií, dysfázií, i dětí nezralých pro výuku čtení. Cílem semináře je seznámit Vás s obtížemi ve výuce čtení u žáků s lehkou mentální retardací, dyslexií, dysfázií, i dětí nezralých pro výuku čtení, upozornit na shodné i rozdílné momenty ve výuce. Kromě informací o různých metodách výuky čtení se budeme zabývat různými postupy při osvojování počátečního čtení i metodách při práci s textem. Východiskem je  skutečnost, že každé dítě je schopno osvojit si základy čtení za předpokladu  respektování individuálního tempa a potřeb. 

Seznámíte se:

  • s různými metodami vyučování čtení.
  • s postupy při výuce počátečního čtení na základě praktických ukázek a cvičení.


Každý z vás:

  • si prohloubí poznatky při osvojování počátečního čtení s akcentem na kognitivní procesy
  • získá základní informace o projevech lehké mentální retardace, dyslexie a dysfázie a omezeních, která z nich vyplývají při výuce čtení
  • zváží využití uváděných postupů ve třídě (pedagogická intervence, práce asistenta pedagoga) i při reedukaci s ohledem na specifické rysy žáků


Přehled témat výuky:

  • čtenářská pregramotnost, příprava na čtení, omezení při osvojování čtení – riziko dyslexie v předškolním věku, nebezpečí selhávání ve výuce čtení
  • specifika osvojování čtení u žáků s lehkou mentální retardací, dyslexií, dysfázií, žáků pro výuku čtení
    nezralých
  • vyučování počátečního čtení metodou analyticko-syntetickou, genetickou a globální
  • možnosti a omezení u žáků s rozdílnými předpoklady pro výuku
  • rozvíjení kognitivních procesů při osvojování čtení
  • aplikace získaných poznatků při osvojování počátečního čtení – praktická ukázka s využitím různých metod vyučování čtení
  • práce s textem, čtení s porozuměním
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Vzdělávací program je zaměřen na osvojování čtení a práci s  textem bez ohledu na charakteristiky žáka. Kromě obecných informací o  výuce čtení, jejích úskalích, alternativních postupech při výuce čtení se  účastníci seznámíte se specifiky osvojování čtení u žáků s lehkou mentální  retardací, dyslexií, dysfázií, i dětí nezralých pro výuku čtení. Cílem semináře je seznámit Vás s obtížemi ve výuce čtení u žáků s lehkou mentální retardací, dyslexií, dysfázií, i dětí nezralých pro výuku čtení, upozornit na shodné i rozdílné momenty ve výuce. Kromě informací o různých metodách výuky čtení se budeme zabývat různými postupy při osvojování počátečního čtení i metodách při práci s textem. Východiskem je  skutečnost, že každé dítě je schopno osvojit si základy čtení za předpokladu  respektování individuálního tempa a potřeb. 

Seznámíte se:

  • s různými metodami vyučování čtení.
  • s postupy při výuce počátečního čtení na základě praktických ukázek a cvičení.


Každý z vás:

  • si prohloubí poznatky při osvojování počátečního čtení s akcentem na kognitivní procesy
  • získá základní informace o projevech lehké mentální retardace, dyslexie a dysfázie a omezeních, která z nich vyplývají při výuce čtení
  • zváží využití uváděných postupů ve třídě (pedagogická intervence, práce asistenta pedagoga) i při reedukaci s ohledem na specifické rysy žáků


Přehled témat výuky:

  • čtenářská pregramotnost, příprava na čtení, omezení při osvojování čtení – riziko dyslexie v předškolním věku, nebezpečí selhávání ve výuce čtení
  • specifika osvojování čtení u žáků s lehkou mentální retardací, dyslexií, dysfázií, žáků pro výuku čtení
    nezralých
  • vyučování počátečního čtení metodou analyticko-syntetickou, genetickou a globální
  • možnosti a omezení u žáků s rozdílnými předpoklady pro výuku
  • rozvíjení kognitivních procesů při osvojování čtení
  • aplikace získaných poznatků při osvojování počátečního čtení – praktická ukázka s využitím různých metod vyučování čtení
  • práce s textem, čtení s porozuměním

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ŠD/ŠK, Asistent pedagoga
Termín kurzu
05.12.2024 - 05.12.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzu?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme