Čtenářská gramotnost - metody, modelové ukázky a hodnocení

VZD00018
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28678/2022-4-886
Zaměření kurzu (kategorie)
GramotnostiMetody a koncepce výuky
Hodinová dotace kurzu
32
Vhodné i pro šablony
ANO

Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se čtenářské gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály, s analýzou procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a nakládáním s informacemi.

Získáte motivaci pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k postupnému budování požadovaného cílového stavu – čtenářsky a informačně zdatného absolventa školy. Budete mít možnost získat představu o tom, jak ke čtenářské gramotnosti přistupovat. Spolu s lektorem budete pojmenovávat úskalí a možnosti, jak jim čelit.

Nedílnou součástí semináře je i individualizace metod a metodických materiálů pro žáky s individuálními vzdělávacími potřebami.

Další částí semináře budou modelové ukázky čtenářských strategií a hodnocení žáků. 

Obsah v bodech:

Teoretická část

  • Proč čtenářská gramotnost?
  • Je to záležitost češtinářů?
  • Získání a udržení motivace pedagogů k rozvoji čtenářské gramotnosti
  • Postupy pro rozvoj čtenářské a informační gramotnosti
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze - individualizace metod
  • Metody a formy práce, které se v praxi osvědčily

Praktická část 1

  • Modelové ukázky čtenářských strategií a metod ve školách
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek čtenářských strategií a metod
  • Ukázky modelových čtenářských strategií a metod pro talentované žáky
  • Ukázky modelových čtenářských strategií a metod pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek čtenářských strategií a metod

Praktická část 2

  • Mapování cílů čtenářských strategií a metod ve školách účastníků semináře
  • Použití metod v praxi konkrétních škol, kde pracují účastnící semináře
  • Diskuse nad konkrétními problémy

Hodnocení

  • Metody a formy hodnocení – ukázky z praxe
  • Rozbor výhod a nevýhod modelových ukázek z praxe
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro jednotlivé žáky a skupiny žáků
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro talentované žáky
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Obsah celého vzdělávacího programu vychází z praktických zkušeností učitelů, kteří se čtenářské gramotnosti dlouhodobě věnují. Díky tomuto kurzu se naučíte pracovat s ověřenými metodickými materiály, s analýzou procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a nakládáním s informacemi.

Získáte motivaci pro rozvoj čtenářské gramotnosti a k postupnému budování požadovaného cílového stavu – čtenářsky a informačně zdatného absolventa školy. Budete mít možnost získat představu o tom, jak ke čtenářské gramotnosti přistupovat. Spolu s lektorem budete pojmenovávat úskalí a možnosti, jak jim čelit.

Nedílnou součástí semináře je i individualizace metod a metodických materiálů pro žáky s individuálními vzdělávacími potřebami.

Další částí semináře budou modelové ukázky čtenářských strategií a hodnocení žáků. 

Obsah v bodech:

Teoretická část

  • Proč čtenářská gramotnost?
  • Je to záležitost češtinářů?
  • Získání a udržení motivace pedagogů k rozvoji čtenářské gramotnosti
  • Postupy pro rozvoj čtenářské a informační gramotnosti
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze - individualizace metod
  • Metody a formy práce, které se v praxi osvědčily

Praktická část 1

  • Modelové ukázky čtenářských strategií a metod ve školách
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek čtenářských strategií a metod
  • Ukázky modelových čtenářských strategií a metod pro talentované žáky
  • Ukázky modelových čtenářských strategií a metod pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními
  • Vyhodnocení kladů, záporů a rizik modelových ukázek čtenářských strategií a metod

Praktická část 2

  • Mapování cílů čtenářských strategií a metod ve školách účastníků semináře
  • Použití metod v praxi konkrétních škol, kde pracují účastnící semináře
  • Diskuse nad konkrétními problémy

Hodnocení

  • Metody a formy hodnocení – ukázky z praxe
  • Rozbor výhod a nevýhod modelových ukázek z praxe
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro jednotlivé žáky a skupiny žáků
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro talentované žáky
  • Individualizace metod a forem hodnocení pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme