Čtenářská gramotnost na středních školách

VZD00019
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-1057/2023-5-57
Zaměření kurzu (kategorie)
Gramotnosti
Hodinová dotace kurzu
16
Vhodné i pro šablony
ANO

Cílem tohoto programu je nabídnout Vám podporu k tomu, abyste byli ve své praxi schopni vytvářet pročtenářskou atmosféru, ve které se budou Vaši žáci (studenti) rozvíjet jako přemýšliví a nezávislí čtenáři.

Poskytneme Vám, účastníkům, funkční a strukturovaný návod k porozumění procesu rozvoje čtenářské a informační gramotnosti, a to i v oblasti analýzy a hodnocení. Získáte prostor pro diskusi, výměnu zkušeností a sdílení vlastní praxe.

Vzdělávací program vychází z potřeby rozvoje čtenářských kompetencí, a to nejen jako prostředků k lepšímu vzdělávání v rámci školního prostředí, ale především jako cesty k efektivnímu zvládání všech náročných životních úkolů. Čtenářská gramotnost se jeví jako jedna ze zásadních dispozic ke zvládnutí úspěšného života.

Obsahem kurzu je především práce s metodickými materiály ověřenými v praxi, analýza procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a vytváření podpory pro rozvoj čtenářských dovedností a postojů.

Vyzkoušíte si konkrétní metody a strategie, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Uvědomíte si různost vnímání odlišných typů textů. Osvojíte si přístup k rozvoji čtenářských kompetencí v rámci různých funkčních stylů a získáte nástroje k rozvoji kritického vnímání textu.

Nedílnou součástí semináře je i práce na individualizaci metod a metodických materiálů pro žáky (studenty) s individuálními vzdělávacími potřebami tak, abyste mohli, v rámci inkluze, plně podporovat rozvoj všech žáků (studentů).

Obsah kurzu v bodech:

  • Pojem čtenářská gramotnost
  • Motivace a podpora čtenářské gramotnosti
  • Rozvoj čtenářských kompetencí napříč obory
  • Funkční využití různých typů textů
  • Strategie a postupy vedoucí k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
  • Kritické vnímání textu
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze – individualizace metod
  • Metody a formy práce, tzv. příklady dobré praxe
  • Začlenění čtenářských strategií do konkrétních lekcí
  • Využití metod a postupů pro rozvoj čtenářských kompetencí
  • Diskuse nad konkrétními problémy
  • Sdílení zkušeností z vlastní praxe
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Cílem tohoto programu je nabídnout Vám podporu k tomu, abyste byli ve své praxi schopni vytvářet pročtenářskou atmosféru, ve které se budou Vaši žáci (studenti) rozvíjet jako přemýšliví a nezávislí čtenáři.

Poskytneme Vám, účastníkům, funkční a strukturovaný návod k porozumění procesu rozvoje čtenářské a informační gramotnosti, a to i v oblasti analýzy a hodnocení. Získáte prostor pro diskusi, výměnu zkušeností a sdílení vlastní praxe.

Vzdělávací program vychází z potřeby rozvoje čtenářských kompetencí, a to nejen jako prostředků k lepšímu vzdělávání v rámci školního prostředí, ale především jako cesty k efektivnímu zvládání všech náročných životních úkolů. Čtenářská gramotnost se jeví jako jedna ze zásadních dispozic ke zvládnutí úspěšného života.

Obsahem kurzu je především práce s metodickými materiály ověřenými v praxi, analýza procesu rozvoje čtenářské gramotnosti a vytváření podpory pro rozvoj čtenářských dovedností a postojů.

Vyzkoušíte si konkrétní metody a strategie, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Uvědomíte si různost vnímání odlišných typů textů. Osvojíte si přístup k rozvoji čtenářských kompetencí v rámci různých funkčních stylů a získáte nástroje k rozvoji kritického vnímání textu.

Nedílnou součástí semináře je i práce na individualizaci metod a metodických materiálů pro žáky (studenty) s individuálními vzdělávacími potřebami tak, abyste mohli, v rámci inkluze, plně podporovat rozvoj všech žáků (studentů).

Obsah kurzu v bodech:

  • Pojem čtenářská gramotnost
  • Motivace a podpora čtenářské gramotnosti
  • Rozvoj čtenářských kompetencí napříč obory
  • Funkční využití různých typů textů
  • Strategie a postupy vedoucí k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
  • Kritické vnímání textu
  • Jak postupovat při rozvoji čtenářské a informační gramotnosti v podmínkách inkluze – individualizace metod
  • Metody a formy práce, tzv. příklady dobré praxe
  • Začlenění čtenářských strategií do konkrétních lekcí
  • Využití metod a postupů pro rozvoj čtenářských kompetencí
  • Diskuse nad konkrétními problémy
  • Sdílení zkušeností z vlastní praxe

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme