Na základě spolupráce se spolkem Knižní stezka k dětem a s Novou školou, o. p. s. a jejím týmem výjimečných a kreativních pedagogů a knihovníků vznikl v roce 2018 jedinečný projekt Čtenářské lekce k sedmi titulům z nakladatelství Meander.
V pilotním projektu byly lekce připraveny k těmto titulům:
Jan Nejedlý / Malý Humorista
Radek Malý / Poetický slovníček dětem v příkladech
Daniela Fischerová / Tetovaná teta
Ivona Březinová / Natálčin andulák
Radek Malý / Příhody matky Přírody
Radek Malý / Kam až smí smích
Petr Nikl / Jino taje opic
Čtenářské lekce byly po provedení ve školách (a po zapracování případných poznámek) zpracovány ve formě metodických karet. Každá karta je přehledně strukturována: pro jakou třídu je lekce určena, jak dlouho trvá (1 či 2 vyučovací hodiny), jaké pomůcky jsou k ní potřeba, je v ní stručně popsán obsah knihy a následuje vlastní lekce. K lekcím jsou na kartách připojeny i další pomůcky i materiály, se kterými děti v lekcích pracují a které učitelé snadno nakopírují. Učitel si tak při provádění lekce vystačí s kartami a s knihou můžou pracovat přímo děti.
Během celé lekce jsou využívány metody aktivního učení, aby žáci byli co nejvíce zapojeni a dostávali prostor k hledání a verbalizaci svých názorů. Podle věku a zralosti cílové skupiny budou zařazeny i písemné aktivity. Jádrem celé lekce zůstává vždy titul (text-ilustrace-objekt knihy) samotný.
Metodické karty jsou vhodné především pro pedagogy a knihovníky.