Čtením a psaním ke kritickému myšlení

VZD01855
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňZŠ 2. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28276/2021-5-845
Zaměření kurzu (kategorie)
GramotnostiČeský jazyk a literatura
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
„Kritické myšlení není vždy přesné, ale přesné myšlení je vždy kritické. “ 
- Milan Růžička


Naučte se využívat metody kritického myšlení ve svém životě i Vaší pedagogické praxi. Schopnost nahlížet na učivo v širším kontextu a podpořit v tom i své žáky usnadní proces výuky Vám i Vašim žákům. Jak na to?
 
Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás prožitkový interaktivní seminář, kde Vám podrobně představíme metody kritického myšlení.
Seznámíte se s praktickými návrhy na implementaci těchto metod do výuky.  

Všechny metody si vyzkoušíte nejprve v roli žáků (na různých předmětech, s ohledem na různý věk a individuální možnosti reálných žáků).  V roli žáků budete i reflektovat jejich průběh.
V roli pedagogů pak budete jednotlivé metody analyzovat (zhodnotíte jejich výhody a nevýhody, posoudíte možnosti jejich použití a individualizace).

Přínosem pro Vás bude nejen vedení zkušenými lektory, ale i možnost opustit svou učitelskou „bublinu“ a podělit se o zkušenosti s jinými pedagogy. Výborné náměty často přinášejí učitelům právě kolegové z jiného stupně nebo typu škol.

Cíl kurzu

Posílit kompetence pedagogů k využívání metod kritického myšlení.  Zdokonalit schopnost vytvářet u dětí pozitivní vztah k učení. Zlepšit efektivitu výuky, aby žáci snadněji dosahovali očekávaných výstupů, mohli podat maximální výkon a byli schopni samostatného uvažování.

Obsah kurzu v bodech:
  • třífázový model učení (EUR) – fáze evokace, uvědomění si významu a reflexe; žáci si zapamatují učivo na delší dobu, jsou aktivnější ve vyučovacím procesu a více motivováni k učení;
  • Myšlenková mapa (Mentální mapa) - grafické uspořádání klíčových slov doplněné obrázky vyznačující vzájemné vztahy a souvislosti, metoda využívána například k učení, plánování nebo řešení problémů;
  • metoda INSERT - ujasnění si důležitých informací z naučného textu, jedná se o pomůcku zejména pro aktivnější čtení, porozumění textu a pozdější rychlejší orientaci v textu;
  • Kooperativní bingo – lze využít jak pro úvodní průzkum, co o daném tématu žáci již vědí z dřívějška, tak pro průběžné či závěrečné opakování k danému tématu; kombinovaná spolupráce a soutěž;
  • Pětilístek – shrnutí informací a názorů do výrazů, které vystihují daný námět nebo o něm uvažují;
  • Desetiřádková pyramida -metoda sloužící k reflexi a shrnutí tématu;
  • diskusní metoda Ano-ne

Seminář je určen přednostně učitelům předmětů, v nichž  žáci pracují se souvislými odbornými texty (není tedy určen učitelům matematiky).


Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Zákazníkům nabízíme možnost platby kartou a bankovním převodem.

Platba na fakturu

Flexibilní financování

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Kritické myšlení není vždy přesné, ale přesné myšlení je vždy kritické. “ 
- Milan Růžička


Naučte se využívat metody kritického myšlení ve svém životě i Vaší pedagogické praxi. Schopnost nahlížet na učivo v širším kontextu a podpořit v tom i své žáky usnadní proces výuky Vám i Vašim žákům. Jak na to?
 
Popis kurzu

Připravili jsme pro Vás prožitkový interaktivní seminář, kde Vám podrobně představíme metody kritického myšlení.
Seznámíte se s praktickými návrhy na implementaci těchto metod do výuky.  

Všechny metody si vyzkoušíte nejprve v roli žáků (na různých předmětech, s ohledem na různý věk a individuální možnosti reálných žáků).  V roli žáků budete i reflektovat jejich průběh.
V roli pedagogů pak budete jednotlivé metody analyzovat (zhodnotíte jejich výhody a nevýhody, posoudíte možnosti jejich použití a individualizace).

Přínosem pro Vás bude nejen vedení zkušenými lektory, ale i možnost opustit svou učitelskou „bublinu“ a podělit se o zkušenosti s jinými pedagogy. Výborné náměty často přinášejí učitelům právě kolegové z jiného stupně nebo typu škol.

Cíl kurzu

Posílit kompetence pedagogů k využívání metod kritického myšlení.  Zdokonalit schopnost vytvářet u dětí pozitivní vztah k učení. Zlepšit efektivitu výuky, aby žáci snadněji dosahovali očekávaných výstupů, mohli podat maximální výkon a byli schopni samostatného uvažování.

Obsah kurzu v bodech:
  • třífázový model učení (EUR) – fáze evokace, uvědomění si významu a reflexe; žáci si zapamatují učivo na delší dobu, jsou aktivnější ve vyučovacím procesu a více motivováni k učení;
  • Myšlenková mapa (Mentální mapa) - grafické uspořádání klíčových slov doplněné obrázky vyznačující vzájemné vztahy a souvislosti, metoda využívána například k učení, plánování nebo řešení problémů;
  • metoda INSERT - ujasnění si důležitých informací z naučného textu, jedná se o pomůcku zejména pro aktivnější čtení, porozumění textu a pozdější rychlejší orientaci v textu;
  • Kooperativní bingo – lze využít jak pro úvodní průzkum, co o daném tématu žáci již vědí z dřívějška, tak pro průběžné či závěrečné opakování k danému tématu; kombinovaná spolupráce a soutěž;
  • Pětilístek – shrnutí informací a názorů do výrazů, které vystihují daný námět nebo o něm uvažují;
  • Desetiřádková pyramida -metoda sloužící k reflexi a shrnutí tématu;
  • diskusní metoda Ano-ne

Seminář je určen přednostně učitelům předmětů, v nichž  žáci pracují se souvislými odbornými texty (není tedy určen učitelům matematiky).


Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň,
Termín kurzu
01.04.2025 - 01.04.2025
Město konání
Praha
Poznámka k termínu
(9.00 - 15.30 hodin)
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 400 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzu?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme