Tento program je součástí Exkluzivního vzdělávání pro metodiky prevence. Před jeho konáním je nutné nám doložit potvrzení o absolvování nebo kopii (sken) osvědčení o absolvování specializačního studia pro metodiky prevence. Specializační studium pro metodiky prevence může být absolvováno u jakékoliv vzdělávací instituce. K doložení těchto dokumentů budete vyzváni e-mailem.
Je zřejmé, že čím lepší vztahy mezi členy ve třídě jsou, tím pozitivnější klima je uvnitř.
Popis kurzu
Jedná se o interaktivní výcvik pro práci se třídou. Tento praktický, zážitkový seminář, vedený formou interaktivních her, díky, kterým se vám podaří zajistit pozitivní klima třídy.
Program je určen metodikům prevence, kteří chtějí pomocí pedagogické diagnostiky ovlivňovat sociální klima třídy.
Sebezkušenostní forma semináře nabízí využití interaktivních prožitkových metod, které jsou založené na přímém pozorování jednoduchých jevů, které lze následovně jednoduše diagnostikovat. Po každé z technik následuje její podrobná reflexe, která je zaměřena jak na průběh techniky, tak na posun v osobnostním rozvoji žáků.
Cíl kurzu
Osvojíte si techniky, kterými lze pozitivně působit na sociální vztahy v třídním či jiném kolektivu.
Budete disponovat základními dovednostmi, díky kterým budete schopní v určitých situacích účinněji komunikovat s žáky a podporovat aktivní růst jejich osobnosti.
Získáte motivaci k proměně postojů ve vaší profesní činnosti.
Obsah kurzu v bodech
Skupinová dynamika - na základě vlastního prožitku si ověříte, co je skupinová dynamika jak vzniká a probíhá.
Reflexe - seznámíte se s technikami vedení reflexe a její důležitostí.
Sebepoznání, sebepojetí – diagnostika vztahů ve třídě zacílená na komunikačně zaměřené aktivity: řešení konfliktů, vyjednávání, řeč těla. Nejrůznějšími technikami sebereflexe (převážně výtvarnou formou) dojde k hlubšímu poznání, jak důležité je v pedagogické diagnostice formování žákovy osobnosti a zároveň, jak zpětná vazba v rámci vrstevnického hodnocení přispívá k dotváření vlastní osobnosti.
Komunikace – uvědomění si, jak důležitým prvkem, při aktivním komunikačním tréninku, je postoj žáka při řešení, zvládání konfliktů, vyjednávání a dosahování konsenzu v rámci jeho zařazení do třídního kolektivu.
Kooperace, skupinová práce - soutěž, kooperace, postoje k vlastnímu názoru diagnostika skupiny v rámci kooperativního učení.
Interaktivním sebezkušenostním výcvikem si vyzkoušíte, zda a jakým způsobem je skupina schopna spolupracovat a komunikovat.
Diskuse a výměna zkušeností