Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2., rozšířené a aktualizované vydání
Kniha systematicky popisuje specifika rozvoje a výchovy dětí do šesti let v rodině a se zaměřením na vzdělávací práci v mateřských školách. Věnuje se mimo jiné těmto otázkám:
- adaptace dítěte při vstupu do mateřské školy
- možnosti pro rodiče, jak se aktivně vyrovnat se změnami spojenými s nástupem dítěte do mateřské školy
- připravenost dítěte na základní školu
- komplexní analýza běžných mateřských škol
- základní směřování alternativních programů
Kromě učitelů mateřských škol a rodičů předškolních dětí je publikace určena i studentům pedagogických oborů, sociálním pracovníkům a všem dalším lidem, kteří pracují s dětmi jak na profesní úrovni, tak v různé zájmové činnosti.
Doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D., je vedoucí oddělení předškolní pedagogiky na Pedagogické fakultě UK v Praze, kde od počátku devadesátých let vyučuje především studenty oborů zaměřených na pedagogiku předškolního věku. Působí také jako garant dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol z praxe. Spolupracuje s odbornými institucemi zaměřenými na předškolní děti, výzkumně se angažuje a publikuje v odborných časopisech a nakladatelstvích v ČR i v zahraničí.
Formát / stran: 137×207, 256 stran