Po účasti na semináři budete disponovat základními znalostmi potřebnými k orientaci mezi úkony spojenými s dětmi, žáky a studenty s potřebou podpůrných opatření.
Osvojíte si znalosti o podmínkách a procesech školy fungujících v režimu společného vzdělávání a uvědomíte si práva a povinnosti všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu. Získáte základní informace o postupech při zavádění podpůrných opatření.
Program je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a zaměřuje se hlavně na § 19 novely školského zákona a s ním související vyhlášku č. 27/2016 a RVP ZV.
Na semináři podrobně rozebereme jednotlivé stupně podpůrných opatření a jejich specifika (individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujících podporu atd.)
Představíme vám praktické postupy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 2. – 5. stupně. Velmi podrobně rozebereme zprávy, doporučení a revize.
V druhé části se zaměříme na členění podpůrných opatření a základní pravidla pro jejich uplatňování (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.) a normovanou finanční náročnost.
Nezapomeneme ani na způsoby hodnocení a sebehodnocení v rámci podpůrných opatření, na úpravu obsahu a výstupů vzdělávání v ŠVP a IVP vyplývající z aktualizace RVP ZV.
Nedílnou součástí semináře je diskuze a reflexe účastníků.
Vzdělávací cíl: Po účasti na semináři budete disponovat základními znalostmi potřebnými k orientaci mezi úkony spojenými s dětmi, žáky a studenty s potřebou podpůrných opatření. Osvojíte si znalosti o podmínkách a procesech školy fungujících v režimu společného vzdělávání a uvědomíte si práva a povinnosti všech účastníků výchovně-vzdělávacího procesu. Získáte základní informace o postupech při zavádění podpůrných opatření.