Efektivní hodnocení žáků a specifičnost hodnocení žáků se SPU, SPCH

VZD00032
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28276/2021-5-845
Zaměření kurzu (kategorie)
Hodnocení
Hodinová dotace kurzu
16
Vhodné i pro šablony
ANO

Hodnocení žáků je nezbytnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Hodnocení je velmi složité a dotýká se všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento seminář je rozdělen na dva výukové dny:

1. den

Chcete posílit své dovednosti v hodnocení žáků? Díky semináři získáte nové podněty pro pojetí hodnocení jako procesní cesty vedoucí k celkovému rozvoji žáka (předávání informací žákům o nich samých, o jejich úspěších a neúspěších; vodítka a ukazatele, kam mají nasměrovat svou pozornost a píli).

Hodnoticí dovednost učitele by měla obsáhnout i jiné aspekty, než na jaké jsou on a jeho žáci zvyklí. Seminář vám pomůže při tvorbě hodnoticích kritérií, která vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škole.

  • Reflexe jako základní kámen profesního i osobnostního rozvoje = Co, jak a proč chceme nebo potřebujeme hodnotit u žáků?
  • Vědomá zpětná vazba a co v ní musíme vidět = Jak získat kritéria hodnocení pro žáky?
  • Směřování moderního managementu vedení třídy na úroveň učení, které lze ve škole dosáhnout (pasivní, závislé, formativní, autonomní) = Jak koncipovat hodnocení v duchu kritérií?
  • Jak se učit formativnímu hodnocení za použití evaluace (zpětná vazba na přijatý plán učebních osnov) v hodnocení klíčových kompetencí?
  • Tvorba žákovských portfolií a jejich smysl

2. den

Druhá část je zaměřena na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu u žáků se SPU, SPCH, případně u žáků integrovaných. Zároveň vyzdvihuje propojení závěrů speciálně pedagogické diagnostiky a individuálního hodnocení.

Vysvětlíme vám, jak je důležitý závěr pedagogické diagnostiky odborného školského pracoviště, z něj vycházející cíl vzdělávání a jeho zhodnocení s přihlédnutím ke specifičnosti postižení žáka. Budeme také hovořit o tom, jak hodnocení vysvětlit rodičům a jak je informovat o pokrocích a nedostatcích žáka.

Součástí je diskuse a rozbor příkladů z praxe.

  • Hodnocení žáků, význam hodnocení a jeho specifika u žáků se SPU, SPCH
  • Hodnocení, hodnocení kompetencí a sebehodnocení se zaměřením na motivační aspekt hodnocení u žáků se SPU, SPCH
  • Specifičnost hodnocení pro jednotlivé druhy SPU, SPCH
  • Praktické ukázky hodnocení a diskuse
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Hodnocení žáků je nezbytnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu. Hodnocení je velmi složité a dotýká se všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento seminář je rozdělen na dva výukové dny:

1. den

Chcete posílit své dovednosti v hodnocení žáků? Díky semináři získáte nové podněty pro pojetí hodnocení jako procesní cesty vedoucí k celkovému rozvoji žáka (předávání informací žákům o nich samých, o jejich úspěších a neúspěších; vodítka a ukazatele, kam mají nasměrovat svou pozornost a píli).

Hodnoticí dovednost učitele by měla obsáhnout i jiné aspekty, než na jaké jsou on a jeho žáci zvyklí. Seminář vám pomůže při tvorbě hodnoticích kritérií, která vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škole.

  • Reflexe jako základní kámen profesního i osobnostního rozvoje = Co, jak a proč chceme nebo potřebujeme hodnotit u žáků?
  • Vědomá zpětná vazba a co v ní musíme vidět = Jak získat kritéria hodnocení pro žáky?
  • Směřování moderního managementu vedení třídy na úroveň učení, které lze ve škole dosáhnout (pasivní, závislé, formativní, autonomní) = Jak koncipovat hodnocení v duchu kritérií?
  • Jak se učit formativnímu hodnocení za použití evaluace (zpětná vazba na přijatý plán učebních osnov) v hodnocení klíčových kompetencí?
  • Tvorba žákovských portfolií a jejich smysl

2. den

Druhá část je zaměřena na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu u žáků se SPU, SPCH, případně u žáků integrovaných. Zároveň vyzdvihuje propojení závěrů speciálně pedagogické diagnostiky a individuálního hodnocení.

Vysvětlíme vám, jak je důležitý závěr pedagogické diagnostiky odborného školského pracoviště, z něj vycházející cíl vzdělávání a jeho zhodnocení s přihlédnutím ke specifičnosti postižení žáka. Budeme také hovořit o tom, jak hodnocení vysvětlit rodičům a jak je informovat o pokrocích a nedostatcích žáka.

Součástí je diskuse a rozbor příkladů z praxe.

  • Hodnocení žáků, význam hodnocení a jeho specifika u žáků se SPU, SPCH
  • Hodnocení, hodnocení kompetencí a sebehodnocení se zaměřením na motivační aspekt hodnocení u žáků se SPU, SPCH
  • Specifičnost hodnocení pro jednotlivé druhy SPU, SPCH
  • Praktické ukázky hodnocení a diskuse

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme