Formativní hodnocení a role učitele

VZD00247
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňZŠ 2. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Hodnocení
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

„Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat.“
- Orison Swett Madden
 

Formativní hodnocení (tzv. hodnocení pro výuku) patří k pomalejším a náročnějším typům hodnocení, ale je považováno za pedagogicky nejúčelnější hodnotící nástroj školní práce. 
Jak správně postupovat?

Popis kurzu

Připravili jsme interaktivní seminář určený všem pedagogům, kteří chtějí posílit svou dovednost v používání formativního hodnocení u dětí a žáků. Získáte podrobné informace o tomto způsobu hodnocení a jeho metodách.
Zvládnete strategické postupy pro formativní hodnocení. Budete umět vytvořit vlastní hodnoticí a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce.
Vyzkoušíte si volbu různých metod formativního hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech. 
Naučíte se vytvářet kritéria hodnocení. 
Prakticky porovnáte rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.

Cíl kurzu

Cílem interaktivního semináře je implementace formativního hodnocení do výuky v MŠ či ZŠ a zvýšení kompetencí k tvorbě hodnoticích kritérií, která vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škole.

Obsah kurzu v bodech:

  • hodnocení, význam a jeho specifika;
  • pět klíčových strategií formativního hodnocení, pravidla a podmínky poskytování formativního hodnocení;
  • metody formativního hodnocení (respektující komunikace, zpětná vazba, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení, cíle, kritéria) – obecné vysvětlení pojmů;
  • pravidla a podmínky poskytování zpětné vazby – pozitivní a negativní zpětná vazba, chyby v podávání zpětné vazby;
  • slovní hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení;
  • praktický nácvik tvorby kritérií k formativnímu hodnocení.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat.“
- Orison Swett Madden
 

Formativní hodnocení (tzv. hodnocení pro výuku) patří k pomalejším a náročnějším typům hodnocení, ale je považováno za pedagogicky nejúčelnější hodnotící nástroj školní práce. 
Jak správně postupovat?

Popis kurzu

Připravili jsme interaktivní seminář určený všem pedagogům, kteří chtějí posílit svou dovednost v používání formativního hodnocení u dětí a žáků. Získáte podrobné informace o tomto způsobu hodnocení a jeho metodách.
Zvládnete strategické postupy pro formativní hodnocení. Budete umět vytvořit vlastní hodnoticí a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce.
Vyzkoušíte si volbu různých metod formativního hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech. 
Naučíte se vytvářet kritéria hodnocení. 
Prakticky porovnáte rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.

Cíl kurzu

Cílem interaktivního semináře je implementace formativního hodnocení do výuky v MŠ či ZŠ a zvýšení kompetencí k tvorbě hodnoticích kritérií, která vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škole.

Obsah kurzu v bodech:

  • hodnocení, význam a jeho specifika;
  • pět klíčových strategií formativního hodnocení, pravidla a podmínky poskytování formativního hodnocení;
  • metody formativního hodnocení (respektující komunikace, zpětná vazba, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení, cíle, kritéria) – obecné vysvětlení pojmů;
  • pravidla a podmínky poskytování zpětné vazby – pozitivní a negativní zpětná vazba, chyby v podávání zpětné vazby;
  • slovní hodnocení, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení;
  • praktický nácvik tvorby kritérií k formativnímu hodnocení.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
Termín kurzu
02.12.2024 - 02.12.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň,
Termín kurzu
31.03.2025 - 31.03.2025
Město konání
Praha
Poznámka k termínu
(9.00 - 15.30 hodin)
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 400 Kč / osobu
Vyberte počet osob

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme