Obsahem seminářem je vymezení dvou pojmů – hyperaktivní dítě v MŠ a dítě s poruchami chování v MŠ.
Nabídneme Vám metody, které lze využít k budování zralé dětské osobnosti, jež je schopna čelit dalším nárokům růstu a vývoje. Seznámíme Vás s příčinami projevů u hyperaktivních dětí, se kterými se stále častěji setkáváte.
Příčiny hyperaktivity je nutné nacházet v absenci uspokojování základních psychických potřeb dítěte – potřeby bezvýhradné lásky, podpory, otevřené budoucnosti atd.
Obeznámíme Vás se stále aktuálními myšlenkami prof. Matějíčka a MUDr. Langmaiera v souvislosti s neuspokojováním těchto potřeb, které vyúsťují ve frustraci, zvýšenou aktivitu či agresi.
Součástí semináře jsou praktické ukázky výše uvedených potřeb – formy práce s dětmi
s hyperaktivitou v MŠ.
Proč učit děti v tomto věku uznávat morální hodnoty? Protože to tak dělali naši rodiče? Protože je to správně? Proč nastavovat hranice ve světě bez hranic? Bez vědomí vlastních hranic, vlastní identity nelze dospět. Mám povinnosti, mám i právo. Vědomí mantinelů osvobozuje
Stručný obsah:
- Příčiny projevů u hyperaktivních děti
- Rozpoznání příčin hyperaktivity
- Seznámení se s myšlenkami prof. Matějíčka a MUDr. Langmaiera
- Praktické ukázky
- Formy práce s dětmi s hyperaktivitou
- Proč učit děti v tomto věku uznávat morální hodnoty
- Protože to tak dělali naši rodiče?
- Protože je to správně?
- Proč nastavovat hranice ve světě bez hranic?
- Vytváření vědomí a mantinelů
- Diskuse