Individualizace vzdělávání v MŠ

VZD00048
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-16936/2019-2-542
Zaměření kurzu (kategorie)
Inkluze
Hodinová dotace kurzu
40
Vhodné i pro šablony
ANO

V průběhu cyklu seminářů si prohloubíte své znalosti a dovednosti v individualizaci ve vzdělávání předškolních dětí. Spolu s lektory se budete zabývat vytvářením podmínek pro individualizaci, jejíž cílem je umožnit rozvoj a vzdělávání každému jednotlivému dítěti v rozsahu jeho možností a potřeb.

Do vedení programu bude zapojen i speciální pedagog.

 

 1. den – 8 hodin

  • Právní rámec, legislativní normy – požadavek RVP PV, povinný poslední ročník předškolního vzdělávání
  • Aktuální situace v MŠ – děti se speciálními vzdělávacími potřebami (dle RVP PV, děti s odkladem povinné školní docházky, děti 2leté)
  • Vytvoření podmínek pro individualizaci v MŠ (organizační, personální, materiální, počty dětí ve třídách)
  • Cíle předškolního vzdělávání, oblasti vzdělávání – jednotlivé kategorie, očekávané výstupy
  • Maximální podpora individuálních rozvojových možností dětí – teoretické východisko

2. den – 8 hodin

  • Hodnocení vzdělávacích pokroků dětí jako součást evaluačního systému (RVP PV)
  • Postupy, nástroje, kategorie
  • Vedení záznamů o vzdělávacích pokrocích dětí
  • Získané informace o dětech jako východisko dalšího plánování vzdělávání – tvorba plánu pedagogické podpory
  • Tvorba třídního vzdělávacího programu ve vztahu k individualizaci vzdělávání (diferenciace apod.)

 3. den – 8 hodin

  • Konkrétní návrhy formulářů pro záznamy pedagogické diagnostiky
  • Diferenciace v třídního vzdělávacího plánu – praktické zpracování vzdělávací nabídky pro třídu v MŠ
  • Metody a formy práce – individualizace, diferenciace (situační, prožitkové)
  • Konkrétní možnosti v průběhu vzdělávacího procesu ve třídě mateřské školy

4. den – 8 hodin

  • Novela školského zákona garantuje s účinností od 1. září 2016 právo dětí na tzv. podpůrná opatření. Tato opatření pomohou překonávat jejich znevýhodnění - ať už se jedná o děti a žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, děti a žáky zdravotně postižené a znevýhodněné nebo žáky (mimořádně) nadané.
  • Novela školského zákona
  • Vyhláška 27/2016
  • Legislativní rámec pro předškolní vzdělávání

5. den – 8 hodin

  • Plán pedagogické podpory
  • Dítě s IVP v MŠ
  • Spolupráce s odbornými pracovišti
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

V průběhu cyklu seminářů si prohloubíte své znalosti a dovednosti v individualizaci ve vzdělávání předškolních dětí. Spolu s lektory se budete zabývat vytvářením podmínek pro individualizaci, jejíž cílem je umožnit rozvoj a vzdělávání každému jednotlivému dítěti v rozsahu jeho možností a potřeb.

Do vedení programu bude zapojen i speciální pedagog.

 

 1. den – 8 hodin

  • Právní rámec, legislativní normy – požadavek RVP PV, povinný poslední ročník předškolního vzdělávání
  • Aktuální situace v MŠ – děti se speciálními vzdělávacími potřebami (dle RVP PV, děti s odkladem povinné školní docházky, děti 2leté)
  • Vytvoření podmínek pro individualizaci v MŠ (organizační, personální, materiální, počty dětí ve třídách)
  • Cíle předškolního vzdělávání, oblasti vzdělávání – jednotlivé kategorie, očekávané výstupy
  • Maximální podpora individuálních rozvojových možností dětí – teoretické východisko

2. den – 8 hodin

  • Hodnocení vzdělávacích pokroků dětí jako součást evaluačního systému (RVP PV)
  • Postupy, nástroje, kategorie
  • Vedení záznamů o vzdělávacích pokrocích dětí
  • Získané informace o dětech jako východisko dalšího plánování vzdělávání – tvorba plánu pedagogické podpory
  • Tvorba třídního vzdělávacího programu ve vztahu k individualizaci vzdělávání (diferenciace apod.)

 3. den – 8 hodin

  • Konkrétní návrhy formulářů pro záznamy pedagogické diagnostiky
  • Diferenciace v třídního vzdělávacího plánu – praktické zpracování vzdělávací nabídky pro třídu v MŠ
  • Metody a formy práce – individualizace, diferenciace (situační, prožitkové)
  • Konkrétní možnosti v průběhu vzdělávacího procesu ve třídě mateřské školy

4. den – 8 hodin

  • Novela školského zákona garantuje s účinností od 1. září 2016 právo dětí na tzv. podpůrná opatření. Tato opatření pomohou překonávat jejich znevýhodnění - ať už se jedná o děti a žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, děti a žáky zdravotně postižené a znevýhodněné nebo žáky (mimořádně) nadané.
  • Novela školského zákona
  • Vyhláška 27/2016
  • Legislativní rámec pro předškolní vzdělávání

5. den – 8 hodin

  • Plán pedagogické podpory
  • Dítě s IVP v MŠ
  • Spolupráce s odbornými pracovišti

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme