Tento seminář vedou certifikovaní implementátoři – pověření lektoři MŠMT ke společnému vzdělávání.
Program je zaměřen na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a zaměřuje se na tvorbu a využití individuálního vzdělávacího plánu v předškolním vzdělávání s důrazem na tvorbu IVP v posledním ročníku MŠ, zároveň vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona (vyhláška č. 27/2016).
Program specifikuje IVP pro dítě v MŠ z pohledu novely školského zákona a platných legislativních norem. Zabývá se IVP u dítěte v MŠ jako závazným pracovním materiálem, který slouží všem účastníkům výchovně-vzdělávacího procesu. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání dítěte, které pedagogové využívají na základě doporučení odborného pracoviště.
IVP popisuje, kde má dítě výukové nebo výchovné obtíže související s etiologií vzniku a s lékařskou, resp. s pedagogickou diagnózou, s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se tyto změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce s dítětem, organizace vzdělávání a hodnocení. Zároveň jakým způsobem, pokud je to doporučeno odborným pracovištěm, změnit nebo upravit obsah a výstupy ze vzdělávání v rámci RVP pro předškolní vzdělávání.
V rámci kurzu vám poskytneme teoretický základ vyplývající z legislativy a způsobu tvorby individuálního vzdělávacího plánu. Lektor vám ukáže, jak přečíst a rozebrat zprávu z odborného pracoviště, jak s ní dále pracovat a jakým způsobem na základě této zprávy vytvořit funkční individuální vzdělávací plán.
Nezapomeneme ani na možnost zapojení rodičů (zákonných zástupců) při plnění a tvorbě IVP a aktivní zapojení žáka v rámci jeho možností.