Co od reformy očekáváme? Proč ji zavádíme? Kam chceme žáky posunout?
V úvodu se budeme věnovat obecnému pojetí nové informatiky.
V další části se zaměříme na konkrétní úskalí zavádění nové informatiky na ZŠ a MŠ z pohledu managementu školy. Ve svém výkladu lektor využije vlastní zkušenosti z práce v ZŠ a MŠ Pohořelice (využije vlastní případovou studii).
Předloží otázky, které je třeba si odpovědět před samotným spuštěním nového předmětu. Zabývat se budeme personálním pokrytím hodin informatiky a úlohou školního koordinátora ICT. Kdo vlastně bude informatiku učit?
Dále se zaměříme na materiální zabezpečení výuky. Doporučíme vhodné pomůcky a jejich využití ve třídě.
Dalším bodem bude zapracování úprav do školního vzdělávacího programu. Lektor Vás opět seznámí s konkrétním řešením ve své vlastní škole. Jak upravit učební plán? Jak zapracovat informatiku do rozvrhu? Jak hodnotit činnost žáků v hodinách?
Na závěr Vám představíme ukázku několika aktivit využitelných přímo ve výuce informatiky.
Obsah kurzu v bodech:- Zapojení informačních technologií na ZŠ a MŠ Pohořelice
- Mapování současného stavu na školách účastníků, postavení informačních technologií na školách účastníků, sdílení nápadů na možné využití ICT
- Pojmy informatické myšlení, digitální gramotnost
- Koncepce rozvoje digitální gramotnosti na ZŠ a MŠ Pohořelice, digitální kompetence jako průřezové téma
- Představení vzdělávacích veřejně dostupných online materiálů
- Úpravy školního vzdělávacího programu na ZŠ a MŠ Pohořelice, koncepce výuky informatiky
- Personální zabezpečení výuky, vytvoření týmu pedagogů, role ICT koordinátora, tipy na DVPP, propojení informatiků, podpora a hodnocení práce učitelů informatiky
- Představení učebních pomůcek a učebnic pro žáky I. a II. stupně
- Ukázka inspirativních zdrojů do výuky
- Představení vybraných aktivit: Ozobot, Blue-bot, Scratch, Lego Wedo, Micro:bit, Bobřík informatiky