Obsahem tohoto vzdělávacího projektu je ujasnění chování, které předchází riziku vyhoření.
Jaké jsou postupy, které pomáhají udržovat radost v profesi učitele?
Většina učitelů má svoji práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Učitelé však potřebují oporu v náročné práci a pomoc při hledání pozitivních aspektů pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z nich k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že práce bude smyslem jejich života.
Tento projekt chce nabídnout učitelům modely chování, které pedagogům umožní radovat se z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.
Kdo má zapalovat musí sám hořet
- Profesionalita v práci učitele pomáhá udržovat nadšení. Jaké jsou znaky dobré práce pedagoga?
Hořet, ale nevyhořet
- Pedagog jako člověk s bohatými zkušenostmi z různých oblastí lidské činnosti. Jak je získat? Jak na sobě profesně pracovat?
Co můžu já?
- Jak pedagog zachází se zónou působnosti? Jak jako pedagogové nakládáme s možností reagovat v určitých situacích? Jak využíváme prostor pro rozhodování?
A co okolí?
- Práce pedagoga je zaměřená na druhé lidi. Co všechno a jak mohu ovlivňovat jako pedagog?
Dobré rady učitelům pro hru s ohněm
- Prostor pro výměnu zkušeností pedagogů.
Praktická část kurzu
- Jaký mám vztah k sobě? Jak se cítím mezi lidmi?
- Kde hledat zdroje inspirace?
- Jak čerpat energii pro svou práci i osobní spokojenost?