Jak zvládnout roli začínající ředitelky MŠ

VZD00284
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-9090/2023-8-301
Zaměření kurzu (kategorie)
Řízení školy a managementSoft skills učitele
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Cílem tohoto semináře je pomoci začínajícím ředitelkám orientovat se v požadavcích na jejich funkci, podělit se s nimi o zkušenosti z dlouholeté praxe ředitelky mateřské školy s právním subjektem. Doporučit Vám vhodné postupy a možné způsoby realizace požadavků na práci ředitelky mateřské školy (korekce představ s realitou), abyste dobře zvládly svoji roli ředitelky mateřské školy, Vaše práce Vás uspokojovala a vyhnuly jste se zbytečným kolapsům.

Obsah kurzu v bodech:

  • Co všechno obsahuje funkce ředitelky mateřské školy (jednotlivé profesní role, ze kterých se skládá role ředitelky: stále ještě učitelka, manažerka, kolegyně, personalistka, rozpočtářka, bezpečák, fakturantka, úřednice, mluvčí organizace).
  • Co je stěžejní pro roli ředitelky (kvalita vzdělávání). Využívání delegování funkcí, spolupráce s odborníky.
  • Obsah práce a odpovědnost ředitelky mateřské školy obecně, ze kterých dokumentů vyplývá.
  • Rozdíl v pozici začínající ředitelka v původní mateřské škole versus v jiné mateřské škole. Navazování na image školy, vytváření vlastní vize (pozorování – stanovení kritérií, vyhodnocování, příprava změn, realizace změn). SWOT analýza.
  • Klima školy (bezpečné sociální prostředí pro všechny zúčastněné vzdělávacího procesu: děti, zaměstnance, rodiče. Tvorba pravidel: pro děti, pro zaměstnance, pro rodiče. Odraz požadavků podporujících pozitivní klima v dokumentech mateřské školy: řád školy, školní vzdělávací program, rozvržení pracovní doby).
  • Kontrolní činnost ředitelky (u pedagogických pracovníků: třídní agenda, využití pracovní doby učitelky, obsah a způsob pedagogické práce učitelek: hospitace, profesní portfolia učitelek, koučování. U ostatních zaměstnanců). Využívání vzájemných hospitací pedagogů, tvorba profesních portfolií, vedení zaměstnanců k odpovědnosti za posilování profesních kompetencí).
  • Pedagogické rady (příprava na ně, jejich průběh, stanovení závěrů a sledování realizace dohodnutého, zápisy z porad. Participace zaměstnanců školy na tvorbě vnitřních dokumentů školy).
  • Pro zřizovatele v roli statutárního zástupce. Spolupráce a komunikace se zřizovatelem podle zákona 250/2000 Sb. O rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (řešení rozpočtu, řešení aktuálních potřeb a požadavků mateřské školy, zapojování do žádostí o grant) a podle Školského zákona (zápis do MŠ, prázdninový provoz).
  • Spolupráce s rodiči (komunikace s rodiči, adaptace dítěte za účasti rodiče, využití spolku rodičů k posilování kvality vzdělávání).
  • Vyváženost role ředitelky mateřské školy s jejími ostatními životními rolemi, prevence syndromu vyhoření.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Cílem tohoto semináře je pomoci začínajícím ředitelkám orientovat se v požadavcích na jejich funkci, podělit se s nimi o zkušenosti z dlouholeté praxe ředitelky mateřské školy s právním subjektem. Doporučit Vám vhodné postupy a možné způsoby realizace požadavků na práci ředitelky mateřské školy (korekce představ s realitou), abyste dobře zvládly svoji roli ředitelky mateřské školy, Vaše práce Vás uspokojovala a vyhnuly jste se zbytečným kolapsům.

Obsah kurzu v bodech:

  • Co všechno obsahuje funkce ředitelky mateřské školy (jednotlivé profesní role, ze kterých se skládá role ředitelky: stále ještě učitelka, manažerka, kolegyně, personalistka, rozpočtářka, bezpečák, fakturantka, úřednice, mluvčí organizace).
  • Co je stěžejní pro roli ředitelky (kvalita vzdělávání). Využívání delegování funkcí, spolupráce s odborníky.
  • Obsah práce a odpovědnost ředitelky mateřské školy obecně, ze kterých dokumentů vyplývá.
  • Rozdíl v pozici začínající ředitelka v původní mateřské škole versus v jiné mateřské škole. Navazování na image školy, vytváření vlastní vize (pozorování – stanovení kritérií, vyhodnocování, příprava změn, realizace změn). SWOT analýza.
  • Klima školy (bezpečné sociální prostředí pro všechny zúčastněné vzdělávacího procesu: děti, zaměstnance, rodiče. Tvorba pravidel: pro děti, pro zaměstnance, pro rodiče. Odraz požadavků podporujících pozitivní klima v dokumentech mateřské školy: řád školy, školní vzdělávací program, rozvržení pracovní doby).
  • Kontrolní činnost ředitelky (u pedagogických pracovníků: třídní agenda, využití pracovní doby učitelky, obsah a způsob pedagogické práce učitelek: hospitace, profesní portfolia učitelek, koučování. U ostatních zaměstnanců). Využívání vzájemných hospitací pedagogů, tvorba profesních portfolií, vedení zaměstnanců k odpovědnosti za posilování profesních kompetencí).
  • Pedagogické rady (příprava na ně, jejich průběh, stanovení závěrů a sledování realizace dohodnutého, zápisy z porad. Participace zaměstnanců školy na tvorbě vnitřních dokumentů školy).
  • Pro zřizovatele v roli statutárního zástupce. Spolupráce a komunikace se zřizovatelem podle zákona 250/2000 Sb. O rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (řešení rozpočtu, řešení aktuálních potřeb a požadavků mateřské školy, zapojování do žádostí o grant) a podle Školského zákona (zápis do MŠ, prázdninový provoz).
  • Spolupráce s rodiči (komunikace s rodiči, adaptace dítěte za účasti rodiče, využití spolku rodičů k posilování kvality vzdělávání).
  • Vyváženost role ředitelky mateřské školy s jejími ostatními životními rolemi, prevence syndromu vyhoření.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme