Klimatické vzdělávání na 1. stupni ZŠ

VZD02178
Cílová skupina
ŠD/ŠKZŠ 1. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-6875/2022-4-263
Zaměření kurzu (kategorie)
Environmentální vzdělávání
Hodinová dotace kurzu
8
„Největším nebezpečím pro naši budoucnost je apatie." 
- Jane Goodall


Klimatická změna je složité a pro některé stále kontroverzní téma. Jeho komplexnost přináší v oblasti vzdělávání velkou výzvu. Jak vypadá efektivní klimatické vzdělávání, které má šanci žáky zaujmou a motivovat?

Popis kurzu

Teoreticko-praktický vzdělávací program je určen pedagogům, kteří chtějí téma klimatické změny soustavně zařazovat do své práce s žáky 1. stupně ZŠ.

V teoretické části se podrobně seznámíte s okruhy environmentální výchovy.

V praktické části si osvojíte postupy, jak propojit její výuku s běžným životem tak, aby žáci mohli uplatnit vizi udržitelného rozvoje a aby se učili správně analyzovat a interpretovat vzájemné vazby mezi poznatky.

Představíme Vám aktivity, které podporují zručnost žáků a zvyšují povědomí o klimatu i přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Mnohé ze zmíněných aktivit si prakticky vyzkoušíte.

Poskytneme Vám odkazy na zdroje pomůcek, materiálů a inspirací, které zvyšují vnitřní motivaci žáků k polytechnickému vzdělávání a k péči o klima.  Dále Vám poskytneme metodický materiál k provádění vybraných aktivit k rozšíření klimatického a polytechnického vzdělávání ve své práci s žáky. 

Cíl kurzu

Rozvoj pedagogických dovedností v oblasti klimatického vzdělávání, zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR a naplnění požadavku OSN na globální propagaci tématu klimatické změny.


Obsah kurzu v bodech:
  • důvěryhodné tuzemské zdroje věnující se aktuálním příčinám a dopadům změny klimatu (informace, dezinformace);
  • environmentální výchova a její tematické okruhy: ekosystémy, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí, vztah člověka k prostředí:
  • postupy propojení výuky s běžným životem;
  • vize udržitelného rozvoje;
  • analýza a interpretace vzájemné vazby mezi poznatky;
  • výukové metody a polytechnické aktivity k pochopení základních procesů klimatické změny:
  • rozvoj řemeslných dovedností a znalostí ze vzdělávacích oblastí: Matematika a její aplikace, Informatika, Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce (aktivity probíhají v učebně a pokud možno, tak z 1/3 i v terénu – venkovní okolí učebny nebo školní zahrada, při online formě jsou venkovní aktivity nahrazeny videoukázkami);
  • složitosti pojetí udržitelného rozvoje, příčiny a dopady klimatické změny;
  • účely polytechnické výuky, její složky a náležitosti pro její úspěšné využití ve vzdělávání;
  • polytechnické aktivity, které zjednodušeně představují vybraná témata klimatické změny doporučená projektovou dokumentací;
  • Učíme se reagovat na změnu klimatu II (vydáno Střediskem ekologické výchovy SEVER, podpořeno MŽP): Počasí a podnebí, Vývoj klimatu (Příčiny změn klimatu, Skleníkový efekt, Koloběh uhlíku), Důsledky změn klimatu, Adaptační a mitigační opatření, Klimatické scénáře.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Zákazníkům nabízíme možnost platby kartou a bankovním převodem.

Platba na fakturu

Flexibilní financování

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Největším nebezpečím pro naši budoucnost je apatie." 
- Jane Goodall


Klimatická změna je složité a pro některé stále kontroverzní téma. Jeho komplexnost přináší v oblasti vzdělávání velkou výzvu. Jak vypadá efektivní klimatické vzdělávání, které má šanci žáky zaujmou a motivovat?

Popis kurzu

Teoreticko-praktický vzdělávací program je určen pedagogům, kteří chtějí téma klimatické změny soustavně zařazovat do své práce s žáky 1. stupně ZŠ.

V teoretické části se podrobně seznámíte s okruhy environmentální výchovy.

V praktické části si osvojíte postupy, jak propojit její výuku s běžným životem tak, aby žáci mohli uplatnit vizi udržitelného rozvoje a aby se učili správně analyzovat a interpretovat vzájemné vazby mezi poznatky.

Představíme Vám aktivity, které podporují zručnost žáků a zvyšují povědomí o klimatu i přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Mnohé ze zmíněných aktivit si prakticky vyzkoušíte.

Poskytneme Vám odkazy na zdroje pomůcek, materiálů a inspirací, které zvyšují vnitřní motivaci žáků k polytechnickému vzdělávání a k péči o klima.  Dále Vám poskytneme metodický materiál k provádění vybraných aktivit k rozšíření klimatického a polytechnického vzdělávání ve své práci s žáky. 

Cíl kurzu

Rozvoj pedagogických dovedností v oblasti klimatického vzdělávání, zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR a naplnění požadavku OSN na globální propagaci tématu klimatické změny.


Obsah kurzu v bodech:
  • důvěryhodné tuzemské zdroje věnující se aktuálním příčinám a dopadům změny klimatu (informace, dezinformace);
  • environmentální výchova a její tematické okruhy: ekosystémy, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí, vztah člověka k prostředí:
  • postupy propojení výuky s běžným životem;
  • vize udržitelného rozvoje;
  • analýza a interpretace vzájemné vazby mezi poznatky;
  • výukové metody a polytechnické aktivity k pochopení základních procesů klimatické změny:
  • rozvoj řemeslných dovedností a znalostí ze vzdělávacích oblastí: Matematika a její aplikace, Informatika, Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce (aktivity probíhají v učebně a pokud možno, tak z 1/3 i v terénu – venkovní okolí učebny nebo školní zahrada, při online formě jsou venkovní aktivity nahrazeny videoukázkami);
  • složitosti pojetí udržitelného rozvoje, příčiny a dopady klimatické změny;
  • účely polytechnické výuky, její složky a náležitosti pro její úspěšné využití ve vzdělávání;
  • polytechnické aktivity, které zjednodušeně představují vybraná témata klimatické změny doporučená projektovou dokumentací;
  • Učíme se reagovat na změnu klimatu II (vydáno Střediskem ekologické výchovy SEVER, podpořeno MŽP): Počasí a podnebí, Vývoj klimatu (Příčiny změn klimatu, Skleníkový efekt, Koloběh uhlíku), Důsledky změn klimatu, Adaptační a mitigační opatření, Klimatické scénáře.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme