Komunikační dovednosti v praxi

VZD00304
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňZŠ 2. stupeňŠD/ŠKSpec. školyŘeditelé škol a managementAsistent pedagogaGymnázium
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-14488/2021-6-468bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Komunikace
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Komunikace je hlavním pracovním nástrojem učitele. A komunikační dovednosti jsou tedy neustále se vyvíjejícím se nástrojem, který nikdy není hotový. Proto je třeba podporovat rozvoj komunikačních technik, nadhledu a účelu. Akce je zaměřená nejen na konkrétní komunikační techniky, ale také na fakt, že každý dětský věk vyžaduje jinou formu, obsah a kompetenci.

Po absolvování semináře budete schopni určit komunikační strategie, na jejichž základě zvolí vhodné komunikační formy, které využije během své pedagogické praxe.

Obsah akce podle bloků:

1. blok:

Komunikace má dva hlavní procesy – vnitřní (myšlení) a vnější (mluvení). Mezi oběma procesy se celý život tvoří vazba, která má kvalitativní charakteristiku. Účastníci se budou rozdíl v těchto oblastech učit chápat a rozeznávat – že mladší dřív mluví, než myslí a starší by to měl mít naopak. Většina lidí si není
vědoma faktu, že si toho hodně myslí, ale relativně málo řeknou, řadu informací neumí zformulovat, ale také často mluví, aniž by rozuměli. Patří k tomu i dovednost klást otázky.

2. blok:

Je třeba znát rozdíly mezi malými, většími a dospívajícími dětmi a samozřejmě dospělými. Velkou bolestí sboroven je nedostatečná kompetence a dovednost komunikace mezi učiteli, popř. mezi učiteli a rodiči. S každým věkovým obdobím je jiná domluva a je třeba, aby to učitelé znali a akceptovali. Účastníci se proto dozvědí charakteristiky komunikace jednotlivých věkových období.

3. blok:

Komunikace není jen verbální, ale je existuje také komunikace tělem („řeč těla“), emocemi (pro-zodie) a komunikační nedostatky (tzv. paraverbální jevy). Učitelé potřebují znát a ovládat všechny čtyři oblasti, protože v opačném případě se jednak s dětmi nedomluví a navíc se stávají terčem parodování a
nápodoby. A zde se ukazuje komunikace mezi učiteli jako klíčová – kolegové jsou první, kdo by měl umět říct kolegovi, když se příliš odchyluje od normy. Ať formou nebo obsahem.

4. blok:

Každý člověk se potřebuje naučit přijímat i formulovat zpětnou vazbu. Když se ve vztazích začne něco kazit, zpravidla je to roto, že se rozpadá komunikační zpětná vazba. Účastníci se tedy dozvědí zákonitosti a formy zpětné vazby, včetně základních komunikačních technik, kterými se zpětná vazba formuluje. Do tohoto bloku spadá i závěrečný dialog, dotazy a diskuze.

Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Komunikace je hlavním pracovním nástrojem učitele. A komunikační dovednosti jsou tedy neustále se vyvíjejícím se nástrojem, který nikdy není hotový. Proto je třeba podporovat rozvoj komunikačních technik, nadhledu a účelu. Akce je zaměřená nejen na konkrétní komunikační techniky, ale také na fakt, že každý dětský věk vyžaduje jinou formu, obsah a kompetenci.

Po absolvování semináře budete schopni určit komunikační strategie, na jejichž základě zvolí vhodné komunikační formy, které využije během své pedagogické praxe.

Obsah akce podle bloků:

1. blok:

Komunikace má dva hlavní procesy – vnitřní (myšlení) a vnější (mluvení). Mezi oběma procesy se celý život tvoří vazba, která má kvalitativní charakteristiku. Účastníci se budou rozdíl v těchto oblastech učit chápat a rozeznávat – že mladší dřív mluví, než myslí a starší by to měl mít naopak. Většina lidí si není
vědoma faktu, že si toho hodně myslí, ale relativně málo řeknou, řadu informací neumí zformulovat, ale také často mluví, aniž by rozuměli. Patří k tomu i dovednost klást otázky.

2. blok:

Je třeba znát rozdíly mezi malými, většími a dospívajícími dětmi a samozřejmě dospělými. Velkou bolestí sboroven je nedostatečná kompetence a dovednost komunikace mezi učiteli, popř. mezi učiteli a rodiči. S každým věkovým obdobím je jiná domluva a je třeba, aby to učitelé znali a akceptovali. Účastníci se proto dozvědí charakteristiky komunikace jednotlivých věkových období.

3. blok:

Komunikace není jen verbální, ale je existuje také komunikace tělem („řeč těla“), emocemi (pro-zodie) a komunikační nedostatky (tzv. paraverbální jevy). Učitelé potřebují znát a ovládat všechny čtyři oblasti, protože v opačném případě se jednak s dětmi nedomluví a navíc se stávají terčem parodování a
nápodoby. A zde se ukazuje komunikace mezi učiteli jako klíčová – kolegové jsou první, kdo by měl umět říct kolegovi, když se příliš odchyluje od normy. Ať formou nebo obsahem.

4. blok:

Každý člověk se potřebuje naučit přijímat i formulovat zpětnou vazbu. Když se ve vztazích začne něco kazit, zpravidla je to roto, že se rozpadá komunikační zpětná vazba. Účastníci se tedy dozvědí zákonitosti a formy zpětné vazby, včetně základních komunikačních technik, kterými se zpětná vazba formuluje. Do tohoto bloku spadá i závěrečný dialog, dotazy a diskuze.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň, ŠD/ŠK, Spec. školy, Ředitelé škol a management, , Asistent pedagoga, Gymnázium
Termín kurzu
02.12.2024 - 02.12.2024
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Cílová skupina
Asistent pedagoga, Gymnázium, , Ředitelé škol a management, ŠD/ŠK, Spec. školy, ZŠ 1. stupeň, ZŠ 2. stupeň
Termín kurzu
16.05.2025 - 16.05.2025
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzu?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme