Seminář bude probíhat v německém jazyce.
Cílem semináře je nabídnout učitelům soubor námětů, motivačních technik a aktivit, které zábavnou formou odstraňují bariéry a podporují a zlepšují schopnosti žáků komunikovat v německém jazyce.
Seznámíte se s novými i méně známými kreativními výukovými metodami a novými trendy ve výuce němčiny.
Komunikace a interakce s druhými lidmi hrají v našem životě velmi důležitou roli. Úspěch a spokojenost v profesní i soukromé sféře závisí do značné míry na tom, jak „dobře“ umíme komunikovat. I cizí jazyky se učíme především proto, že jimi potřebujeme či chceme komunikovat. Výuka jazyků by proto měla probíhat takovým způsobem, aby žáky na komunikaci v cizím jazyce připravila.
Tento seminář Vám pomůže ve zlepšování komunikační schopnosti žáků. Dostanete k tomu řadu tipů a sami si vyzkoušíte cvičení k rozšíření slovní zásoby, pohotovosti vyjadřování a různých řečových technik.
Ukážeme Vám také, jak „rozmluvit“ i slabší a nesmělé žáky.
Půjde vesměs o zábavné aktivity, pomocí nichž lze rozvíjet komunikační dovednosti žáků a nenásilnou formou je přivést k samostatnému ústnímu projevu. Přitom je důležité zohlednit odlišné přístupy jednotlivých studentů a střídat aktivity i metody nácviku. Protože u těchto aktivit nejsou chyby bezprostředně opravovány ani negativně hodnoceny, mohou významnou měrou přispět k odbourání strachu z mluvení.
V úvodu semináře se budeme zabývat nejčastějšími problémy, na které učitelé při komunikativní jazykové výuce narážejí, a v průběhu semináře se pokusíme najít jejich řešení.
Budete postupně seznámeni s aktivitami vhodnými pro začátečníky, mírně pokročilé i pokročilé žáky. Sami si v roli žáků vyzkoušíte nejrůznější jazyková a intonační cvičení, jazykolamy, komunikační týmové hry, vyjednávací aktivity, rolové a simulační hry a hádanky, jako např.:
- Černé historky (rekonstrukce příběhu pomocí uzavřených otázek)
- Alibi (dva obžalovaní se snaží potvrdit si navzájem alibi)
- Teamarbeit (spolupráce na dálku při objasňování významů)
- Nicht ja nicht nein (odpovědi na otázky bez zakázaných slov)
- Wer wird gerettet (vyjednávací hra) apod.
V praxi si tak ověříte, jak tyto aktivity ovlivní motivaci žáků a jejich schopnost spontánního vyjádření vlastních názorů a postojů k prezentovaným problémům.
Budete mít rovněž možnost podělit se o vlastní zkušenosti a nápady a díky této interaktivní formě si odnesete ještě více podnětů pro své další pedagogické působení.