Koučovací přístupy ve škole

VZD00071
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-9090/2023-8-301MSMT-28678/2022-4-886
Zaměření kurzu (kategorie)
Mentoring a koučing
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Seminář Vám poskytne vhled do světa koučování, to je jeho cílem.

Získáte základní soubor informací, které Vám umožní porozumět tomu, co od koučování lze nebo naopak nelze očekávat. Jak se liší koučování od dalších forem přímé podpory pedagogů?

Porozumíte základním principům koučování a získáte zkušenosti s některými metodami.

Seminář bude veden tak, abyste byli motivováni k využívání koučování jako nástroje svého rozvoje, abyste získané informace šířili ve svém sboru a ideálně využívali některé z principů při svém působení na kolegy a žáky.

Vydejte se na dráhu kouče či mentora!

Stručný obsah:

  • Analýza zkušeností účastníků s některou z forem přímé podpory pedagogů (koučování, mentoring, poradenství, metodická podpora)
  • Vymezení jednotlivých forem přímé podpory, odlišnosti i společné rysy
  • Charakteristika koučování a koučovacího přístupu jak v rovině učitel–učitel, tak ve vztahu učitel–žák
  • Raport a budování důvěry
  • Postupy a techniky pro budování vztahů s kolegy a prosazení se jako kouč
  • Koučování jako soubor technik
  • Vlastnosti a kvality dobrého kouče
  • Efektivita jeho práce
  • Stanovování cílů (ukázky a cvičení)
  • Měřitelné cíle pro obtížně měřitelné pracovní chování
  • Základní pravidla a postupy pro individuální koučování
  • Role kouče a klienta, odpovědnosti
  • Koučovací rozhovor
  • Typy a využití otázek
  • Koučování prostřednictvím on-line prostředí – využití digitálních technologií pro komunikace kouče a klienta v průběhu koučování (Skype, Google+, LMS, maily a další komunikační nástroje)
  • Diskuse a výměna zkušeností mezi účastníky
  • Koučování jako přístup k lidem
  • Etické kodexy pro práci koučů a mentorů (ukázky)
  • Orientace na rozvojové potřeby klienta
  • Kontakt a jeho udržování, změny a ukončování (ukázky)
  • Praktický nácvik vedení rozhovorů
  • Evaluace semináře
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Seminář Vám poskytne vhled do světa koučování, to je jeho cílem.

Získáte základní soubor informací, které Vám umožní porozumět tomu, co od koučování lze nebo naopak nelze očekávat. Jak se liší koučování od dalších forem přímé podpory pedagogů?

Porozumíte základním principům koučování a získáte zkušenosti s některými metodami.

Seminář bude veden tak, abyste byli motivováni k využívání koučování jako nástroje svého rozvoje, abyste získané informace šířili ve svém sboru a ideálně využívali některé z principů při svém působení na kolegy a žáky.

Vydejte se na dráhu kouče či mentora!

Stručný obsah:

  • Analýza zkušeností účastníků s některou z forem přímé podpory pedagogů (koučování, mentoring, poradenství, metodická podpora)
  • Vymezení jednotlivých forem přímé podpory, odlišnosti i společné rysy
  • Charakteristika koučování a koučovacího přístupu jak v rovině učitel–učitel, tak ve vztahu učitel–žák
  • Raport a budování důvěry
  • Postupy a techniky pro budování vztahů s kolegy a prosazení se jako kouč
  • Koučování jako soubor technik
  • Vlastnosti a kvality dobrého kouče
  • Efektivita jeho práce
  • Stanovování cílů (ukázky a cvičení)
  • Měřitelné cíle pro obtížně měřitelné pracovní chování
  • Základní pravidla a postupy pro individuální koučování
  • Role kouče a klienta, odpovědnosti
  • Koučovací rozhovor
  • Typy a využití otázek
  • Koučování prostřednictvím on-line prostředí – využití digitálních technologií pro komunikace kouče a klienta v průběhu koučování (Skype, Google+, LMS, maily a další komunikační nástroje)
  • Diskuse a výměna zkušeností mezi účastníky
  • Koučování jako přístup k lidem
  • Etické kodexy pro práci koučů a mentorů (ukázky)
  • Orientace na rozvojové potřeby klienta
  • Kontakt a jeho udržování, změny a ukončování (ukázky)
  • Praktický nácvik vedení rozhovorů
  • Evaluace semináře

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme