Letní škola pro ředitele škol - Máte slovo pane řediteli

VZD00349
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Řízení školy a management
Vhodné i pro šablony
ANO

Zveme Vás na exkluzivní letní školu, která je určena ředitelům a zástupcům ředitelů mateřských, základních a středních škol. Konat se bude ve Spa hotelu Lanterna, Velké Karlovice. Hotel se nachází v malebné krajině CHKO Beskydy, kousek od hranic se Slovenskem. 
Letní škola Vám přinese kompletní systém podpory a prohloubí znalosti v oblasti managementu. Každý ředitel má být lídrem své školy a mistrem inovací.

Naučíte se kvalitně rozdělovat kompetence v rámci školního poradenského pracoviště, ale také jak předcházet stresovým situacím, efektivně vést svůj tým a vykonávat hospitační činnosti. Poznáte výhody a nevýhody tandemové výuky  a věnovat se budeme také problematice poskytování podpůrných opatření při zavádění legislativních změn.

V ceně 3denního vzdělávacího pobytu je zahrnuto:

  • ubytování v krásných dvoulůžkových pokojích,
  • účast na všech seminářích (program uveden níže),
  • neomezené vstupy do relaxační centra L-Spa v hotelu Lanterna**** i Wellness Horal (termální bazény, saunový svět se saunovými rituály, kardio fitness), parkování, připojení k internetu,
  • samozřejmostí je také celodenní stravování (snídaně, oběd, večeře formou bufé) a nebudou chybět
    ani coffeebreaky - hotel se pyšní prvotřídní  gastronomií.



Vzdělávací program letní školy:

Blok č. 1 – Metodická pomoc při úpravách ŠVP na základě příslušných RVP a jejich revizí, schválených MŠMT (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Metodická pomoc je zaměřena na pomoc školám pro úpravy školních vzdělávacích programů, nabízí pomoc při vytváření, editaci a úpravách ŠVP na základě příslušných RVP a jejich revizí, schválených MŠMT – konkrétně RVP PV (2018), RVP ZV (2021), RVP SŠ (2020).


Blok č. 2 – Jak efektivně vést svůj tým a věnovat se prevenci a předcházení stresovým situacím (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Obsahem bloku je ujasnění chování, které předchází riziku vyhoření, postupy, které pomáhají udržovat radost v profesi učitele. Většina učitelů má svoji práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Učitelé však potřebují oporu v náročné práci a pomoc při hledání pozitivních aspektu pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z nich k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že jejich práce je smyslem jejich života. Tento blok chce nabídnout učitelům modely chování, které jim umožní radovat se  z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.


Blok č. 3 – Principy zavádění tandemové výuky (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Cílem je objasnit, že tandemová výuka není hospitace, ale společná výuka dvou pedagogů, kteří spolu vyučují ve vzájemné spolupráci, a tím mohou věnovat více pozornosti každému žáku/dítěti a přizpůsobit výuku těm žákům, kteří potřebují podporu nejčastěji (žáci znevýhodnění, nadaní apod.).


Blok č. 4 - Mentoring v hospitační činnosti vedení školy (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Kontrolní činnost je významnou povinností ředitele a dalších delegovaných vedoucích pracovníků školy. Hospitace patří k nejproblematičtějším způsobům vzájemné komunikace ve vedení lidí. Nevhodné či chybně prováděné kontroly a hospitace mají negativní vliv na atmosféru i vztahy na pracovišti s důsledky, které se nakonec mohou obrátit proti samotnému managementu školy. Seminář nabízí způsoby, jak z pozice vedoucího pracovníka = mentora jednat s menteem. Obsah je zaměřen na zvyšování osobnostních a profesních kompetencí učitelů v duchu podpory jejich rozvoje a karierního růstu.

Program nabízí návrh postupů k nastavení kontrolního systému a realizace hospitace od přípravy až po vyhodnocení.


Blok č. 5 - Úloha ředitele školy při nastavování kompetencí v rámci školního poradenského pracoviště a aplikace legislativních změn v poskytování podpůrných opatření  (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Obsahem bloku je konkrétní nastavení systému poskytování podpůrných opatření. Rozdělení kompetencí pracovníků školního poradenského pracoviště při identifikaci žáků se SVP, ale i žáků nadaných.


Blok č. 6 - Asistent pedagoga v kontextu legislativních změn (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Blok je zaměřený na úpravy týkající se profese asistenta pedagoga související se změnami vyhlášky

č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Specifikace kompetencí asistenta pedagoga z pohledu zákona o pedagogických pracovnících a konkrétních potřeb daného žáka, které vyplývají z doporučení školského poradenského zařízení. Způsoby spolupráce mezi asistentem pedagoga a učiteli jednotlivých předmětů – příprava, konkrétní práce v hodině, konzultace s rodiči.

Součástí každého modulu je diskuse o možných reálných situacích, které se mohou v rámci spolupráce objevit.
 

Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Zveme Vás na exkluzivní letní školu, která je určena ředitelům a zástupcům ředitelů mateřských, základních a středních škol. Konat se bude ve Spa hotelu Lanterna, Velké Karlovice. Hotel se nachází v malebné krajině CHKO Beskydy, kousek od hranic se Slovenskem. 
Letní škola Vám přinese kompletní systém podpory a prohloubí znalosti v oblasti managementu. Každý ředitel má být lídrem své školy a mistrem inovací.

Naučíte se kvalitně rozdělovat kompetence v rámci školního poradenského pracoviště, ale také jak předcházet stresovým situacím, efektivně vést svůj tým a vykonávat hospitační činnosti. Poznáte výhody a nevýhody tandemové výuky  a věnovat se budeme také problematice poskytování podpůrných opatření při zavádění legislativních změn.

V ceně 3denního vzdělávacího pobytu je zahrnuto:

  • ubytování v krásných dvoulůžkových pokojích,
  • účast na všech seminářích (program uveden níže),
  • neomezené vstupy do relaxační centra L-Spa v hotelu Lanterna**** i Wellness Horal (termální bazény, saunový svět se saunovými rituály, kardio fitness), parkování, připojení k internetu,
  • samozřejmostí je také celodenní stravování (snídaně, oběd, večeře formou bufé) a nebudou chybět
    ani coffeebreaky - hotel se pyšní prvotřídní  gastronomií.



Vzdělávací program letní školy:

Blok č. 1 – Metodická pomoc při úpravách ŠVP na základě příslušných RVP a jejich revizí, schválených MŠMT (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Metodická pomoc je zaměřena na pomoc školám pro úpravy školních vzdělávacích programů, nabízí pomoc při vytváření, editaci a úpravách ŠVP na základě příslušných RVP a jejich revizí, schválených MŠMT – konkrétně RVP PV (2018), RVP ZV (2021), RVP SŠ (2020).


Blok č. 2 – Jak efektivně vést svůj tým a věnovat se prevenci a předcházení stresovým situacím (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Obsahem bloku je ujasnění chování, které předchází riziku vyhoření, postupy, které pomáhají udržovat radost v profesi učitele. Většina učitelů má svoji práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Učitelé však potřebují oporu v náročné práci a pomoc při hledání pozitivních aspektu pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z nich k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že jejich práce je smyslem jejich života. Tento blok chce nabídnout učitelům modely chování, které jim umožní radovat se  z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.


Blok č. 3 – Principy zavádění tandemové výuky (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Cílem je objasnit, že tandemová výuka není hospitace, ale společná výuka dvou pedagogů, kteří spolu vyučují ve vzájemné spolupráci, a tím mohou věnovat více pozornosti každému žáku/dítěti a přizpůsobit výuku těm žákům, kteří potřebují podporu nejčastěji (žáci znevýhodnění, nadaní apod.).


Blok č. 4 - Mentoring v hospitační činnosti vedení školy (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. Dana Forýtková

Kontrolní činnost je významnou povinností ředitele a dalších delegovaných vedoucích pracovníků školy. Hospitace patří k nejproblematičtějším způsobům vzájemné komunikace ve vedení lidí. Nevhodné či chybně prováděné kontroly a hospitace mají negativní vliv na atmosféru i vztahy na pracovišti s důsledky, které se nakonec mohou obrátit proti samotnému managementu školy. Seminář nabízí způsoby, jak z pozice vedoucího pracovníka = mentora jednat s menteem. Obsah je zaměřen na zvyšování osobnostních a profesních kompetencí učitelů v duchu podpory jejich rozvoje a karierního růstu.

Program nabízí návrh postupů k nastavení kontrolního systému a realizace hospitace od přípravy až po vyhodnocení.


Blok č. 5 - Úloha ředitele školy při nastavování kompetencí v rámci školního poradenského pracoviště a aplikace legislativních změn v poskytování podpůrných opatření  (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Obsahem bloku je konkrétní nastavení systému poskytování podpůrných opatření. Rozdělení kompetencí pracovníků školního poradenského pracoviště při identifikaci žáků se SVP, ale i žáků nadaných.


Blok č. 6 - Asistent pedagoga v kontextu legislativních změn (4 vyuč. hodiny)

lektor: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Blok je zaměřený na úpravy týkající se profese asistenta pedagoga související se změnami vyhlášky

č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Specifikace kompetencí asistenta pedagoga z pohledu zákona o pedagogických pracovnících a konkrétních potřeb daného žáka, které vyplývají z doporučení školského poradenského zařízení. Způsoby spolupráce mezi asistentem pedagoga a učiteli jednotlivých předmětů – příprava, konkrétní práce v hodině, konzultace s rodiči.

Součástí každého modulu je diskuse o možných reálných situacích, které se mohou v rámci spolupráce objevit.
 

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme