Zveme Vás na exkluzivní letní školu, která je určena ředitelům a zástupcům ředitelů mateřských, základních a středních škol. Konat se bude ve Spa hotelu Lanterna, Velké Karlovice. Hotel se nachází v malebné krajině CHKO Beskydy, kousek od hranic se Slovenskem.
Letní škola Vám přinese kompletní systém podpory a prohloubí znalosti v oblasti managementu. Každý ředitel má být lídrem své školy a mistrem inovací.
Naučíte se kvalitně rozdělovat kompetence v rámci školního poradenského pracoviště, ale také jak předcházet stresovým situacím, efektivně vést svůj tým a vykonávat hospitační činnosti. Poznáte výhody a nevýhody tandemové výuky a věnovat se budeme také problematice poskytování podpůrných opatření při zavádění legislativních změn.
V ceně 3denního vzdělávacího pobytu je zahrnuto:
- ubytování v krásných dvoulůžkových pokojích,
- účast na všech seminářích (program uveden níže),
- neomezené vstupy do relaxační centra L-Spa v hotelu Lanterna**** i Wellness Horal (termální bazény, saunový svět se saunovými rituály, kardio fitness), parkování, připojení k internetu,
- samozřejmostí je také celodenní stravování (snídaně, oběd, večeře formou bufé) a nebudou chybět
ani coffeebreaky - hotel se pyšní prvotřídní gastronomií.
Vzdělávací program letní školy:
Blok č. 1 – Metodická pomoc při úpravách ŠVP na základě příslušných RVP a jejich revizí, schválených MŠMT (4 vyuč. hodiny)
lektor: Mgr. Dana Forýtková
Metodická pomoc je zaměřena na pomoc školám pro úpravy školních vzdělávacích programů, nabízí pomoc při vytváření, editaci a úpravách ŠVP na základě příslušných RVP a jejich revizí, schválených MŠMT – konkrétně RVP PV (2018), RVP ZV (2021), RVP SŠ (2020).
Blok č. 2 – Jak efektivně vést svůj tým a věnovat se prevenci a předcházení stresovým situacím (4 vyuč. hodiny)
lektor: Mgr. Dana Forýtková
Obsahem bloku je ujasnění chování, které předchází riziku vyhoření, postupy, které pomáhají udržovat radost v profesi učitele. Většina učitelů má svoji práci velmi ráda a má ráda také svoje žáky. Učitelé však potřebují oporu v náročné práci a pomoc při hledání pozitivních aspektu pedagogické práce. Vlivem dlouhodobého pobývání v situacích, které jsou emocionálně náročné, dochází u některých z nich k tělesnému, citovému a duševnímu vyčerpání. Vyhoření postihuje právě lidi, kteří vstupují do zaměstnání s velkou mírou nadšení, jsou velmi motivováni a očekávají, že jejich práce je smyslem jejich života. Tento blok chce nabídnout učitelům modely chování, které jim umožní radovat se z vlastní práce a svoje nadšení přenášet i na žáky.
Blok č. 3 – Principy zavádění tandemové výuky (4 vyuč. hodiny)
lektor: Mgr. Dana Forýtková
Cílem je objasnit, že tandemová výuka není hospitace, ale společná výuka dvou pedagogů, kteří spolu vyučují ve vzájemné spolupráci, a tím mohou věnovat více pozornosti každému žáku/dítěti a přizpůsobit výuku těm žákům, kteří potřebují podporu nejčastěji (žáci znevýhodnění, nadaní apod.).
Blok č. 4 - Mentoring v hospitační činnosti vedení školy (4 vyuč. hodiny)
lektor: Mgr. Dana Forýtková
Kontrolní činnost je významnou povinností ředitele a dalších delegovaných vedoucích pracovníků školy. Hospitace patří k nejproblematičtějším způsobům vzájemné komunikace ve vedení lidí. Nevhodné či chybně prováděné kontroly a hospitace mají negativní vliv na atmosféru i vztahy na pracovišti s důsledky, které se nakonec mohou obrátit proti samotnému managementu školy. Seminář nabízí způsoby, jak z pozice vedoucího pracovníka = mentora jednat s menteem. Obsah je zaměřen na zvyšování osobnostních a profesních kompetencí učitelů v duchu podpory jejich rozvoje a karierního růstu.
Program nabízí návrh postupů k nastavení kontrolního systému a realizace hospitace od přípravy až po vyhodnocení.
Blok č. 5 - Úloha ředitele školy při nastavování kompetencí v rámci školního poradenského pracoviště a aplikace legislativních změn v poskytování podpůrných opatření (4 vyuč. hodiny)
lektor: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková
Obsahem bloku je konkrétní nastavení systému poskytování podpůrných opatření. Rozdělení kompetencí pracovníků školního poradenského pracoviště při identifikaci žáků se SVP, ale i žáků nadaných.
Blok č. 6 - Asistent pedagoga v kontextu legislativních změn (4 vyuč. hodiny)
lektor: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková
Blok je zaměřený na úpravy týkající se profese asistenta pedagoga související se změnami vyhlášky
č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Specifikace kompetencí asistenta pedagoga z pohledu zákona o pedagogických pracovnících a konkrétních potřeb daného žáka, které vyplývají z doporučení školského poradenského zařízení. Způsoby spolupráce mezi asistentem pedagoga a učiteli jednotlivých předmětů – příprava, konkrétní práce v hodině, konzultace s rodiči.
Součástí každého modulu je diskuse o možných reálných situacích, které se mohou v rámci spolupráce objevit.