Náplň práce třídního učitele v současné třídě

VZD00084
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28276/2021-5-845
Zaměření kurzu (kategorie)
Soft skills učitele
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Teoretická část vychází z poznatků a zkušeností frekventantů z práce se žáky diagnostikovanými školským poradenským zařízením (ŠPZ) do 2.–5. stupně podpůrných opatření (PO).

Praktická část je zaměřena na rozvoj pozitivních vztahů v třídním kolektivu inkluzivní třídy s žáky zařazenými od druhého do pátého stupně PO, navazuje na plnění doporučení školským poradenským zařízením ve vztahu ke stmelení třídy a vytváření atmosféry důvěry, podpory a odpovědnosti k práci, k činnosti i komunikaci a spolupráci ve skupině, v týmu.

Součástí semináře je rozbor nabízených aktivit, modelových situací a následná diskuse o možných reálných řešeních příšlušných kompetencí v třídním kolektivu.

Obsah programu v bodech:

  • Principy práce třídního učitele se třídou
      • smysl třídnické práce pro utváření pozitivního klimatu třídy
      • struktura a obsah třídnických hodin

  • Tým a týmová spolupráce
      • význam skupinové a týmové spolupráce 
      • utváření a rozvíjení pozitivních vztahů (komunikace a spolupráce) v třídním kolektivu

  • Zážitkové aktivity zaměřené na vytváření vztahů pro začleňování žáků do kolektivu třídy – ukázkové aktivity zejména z oblastí: sebepoznávání, komunikace, skupinové dynamiky, kooperace
      • aktivity seznamovací a „rozehřívací“ (ledolamky)
      • aktivity pro rozvoj vzájemné důvěry, podpory a pomoci, empatie a návazně vytváření bezpečného prostředí
      • aktivity vedoucí k sebepoznání, hodnocení a sebehodnocení, konstruktivní kritika ve skupině, v týmu
      • aktivity rozvíjející komunikaci (verbální i neverbální)
      • interaktivní hry založené na spolupráci ve skupině
      • techniky aktivního sociálního učení směrovaného na stimulaci sociálních dovedností při řešení interpersonálních konfliktů – hry v roli, dramatika
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Teoretická část vychází z poznatků a zkušeností frekventantů z práce se žáky diagnostikovanými školským poradenským zařízením (ŠPZ) do 2.–5. stupně podpůrných opatření (PO).

Praktická část je zaměřena na rozvoj pozitivních vztahů v třídním kolektivu inkluzivní třídy s žáky zařazenými od druhého do pátého stupně PO, navazuje na plnění doporučení školským poradenským zařízením ve vztahu ke stmelení třídy a vytváření atmosféry důvěry, podpory a odpovědnosti k práci, k činnosti i komunikaci a spolupráci ve skupině, v týmu.

Součástí semináře je rozbor nabízených aktivit, modelových situací a následná diskuse o možných reálných řešeních příšlušných kompetencí v třídním kolektivu.

Obsah programu v bodech:

  • Principy práce třídního učitele se třídou
      • smysl třídnické práce pro utváření pozitivního klimatu třídy
      • struktura a obsah třídnických hodin

  • Tým a týmová spolupráce
      • význam skupinové a týmové spolupráce 
      • utváření a rozvíjení pozitivních vztahů (komunikace a spolupráce) v třídním kolektivu

  • Zážitkové aktivity zaměřené na vytváření vztahů pro začleňování žáků do kolektivu třídy – ukázkové aktivity zejména z oblastí: sebepoznávání, komunikace, skupinové dynamiky, kooperace
      • aktivity seznamovací a „rozehřívací“ (ledolamky)
      • aktivity pro rozvoj vzájemné důvěry, podpory a pomoci, empatie a návazně vytváření bezpečného prostředí
      • aktivity vedoucí k sebepoznání, hodnocení a sebehodnocení, konstruktivní kritika ve skupině, v týmu
      • aktivity rozvíjející komunikaci (verbální i neverbální)
      • interaktivní hry založené na spolupráci ve skupině
      • techniky aktivního sociálního učení směrovaného na stimulaci sociálních dovedností při řešení interpersonálních konfliktů – hry v roli, dramatika

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme