Nepozorné dítě - problematika ADHD/ADD a jiných neurovývojových obtíží

VZD03586
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňŠD/ŠKAsistent pedagoga
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Logopedie
Hodinová dotace kurzu
4
Vhodné i pro šablony
ANO

"Děti se daří, pokud mohou. Pokud se jim nedaří, znamená to, že mezi snahou a úspěchem stojí překážka, kterou je třeba řešit." - Dr. Rosse Greena


Popis kurzu
Webinář se věnuje komplexnímu pohledu na problematiku ADHD/ADD, PAS, dyspraxie, logopedie a další. Zabývá se důležitostí rodinné a osobní anamnézy pro efektivní práci s dětmi vykazujícími známky neklidu, a zdůrazňuje význam spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a důležitost včasného nastavení podpůrných opatření. Představuje neurovývojový přístup, vzdělávací pyramidu dle Williams&Shellenberger a problematiku přetrvávajících primárních reflexů.
Webinář dále objasňuje HANDLE přístup a senzorickou integraci, jejich přínos pro rozvoj taktilního vnímání, vestibulárního vnímání, propriocepce, zraku, sluchu, čichu a chuti, a zaměřuje se na problematiku hypo a hypersenzitivity. Diskutuje poruchy motoriky, důležitost správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy. Webinář se věnuje také výzvám spojeným s ADHD/ADD v předškolním věku, roli rodičů a dětí, potřebě včasného zásahu a podporou ze strany logopedů včetně použití alternativní komunikace. Zmiňuje otázky zaškolování zralých prvňáků a jeho významu pro prevenci poruch učení a chování. Nakonec se dotýká neurovývojových obtíží v různých věkových kategoriích až do dospělosti. Webinář je určen těm, kteří se setkávají s neklidnými dětmi a chtějí rozšířit své znalosti a dovednosti v této oblasti.


Cíl kurzu
Cílem webináře je poskytnout Vám hlubší porozumění širokému spektru neurovývojových poruch a jejich dopadu na chování dětí.
Naučíte se, jak efektivně spolupracovat s odborníky a využívat různé terapeutické přístupy a podpůrná opatření pro zlepšení života dětí i jejich rodin.
Webinář rovněž zdůrazňuje význam včasné diagnostiky a intervence v kontextu celoživotní podpory dětí s neurovývojovými obtížemi.


Obsah kurzu v bodech:

  • Přehled problematiky ADHD/ADD, PAS (poruchy autistického spektra), dyspraxie, a dalších neurovývojových poruch.
  • Důležitost rodinné a osobní anamnézy pro práci s neklidnými dětmi.
  • Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a nastavení podpůrných opatření.
  • Neurovývojový přístup a vzdělávací pyramida dle Williams&Shellenberger.
  • Problémy přetrvávajících primárních reflexů.
  • HANDLE přístup a senzorická integrace - význam pro rozvoj senzorického vnímání.
  • Taktické vnímání, vestibulární vnímání, propriocepce, zrak, sluch, čich, chuť a problematika hypo a hypersenzitivity.
  • Poruchy motoriky, význam správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy.
  • ADHD/ADD v předškolním věku, role rodičů a dětí, potřeba včasného zásahu.
  • Podpora logopeda a použití alternativní komunikace pro denní režim.
  • Zaškolování zralých prvňáků a jeho přínos pro prevenci poruch učení a chování.
  • Neurovývojové obtíže na různých stupních školního věku, v dospívání a dospělosti.

Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.


Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

"Děti se daří, pokud mohou. Pokud se jim nedaří, znamená to, že mezi snahou a úspěchem stojí překážka, kterou je třeba řešit." - Dr. Rosse Greena


Popis kurzu
Webinář se věnuje komplexnímu pohledu na problematiku ADHD/ADD, PAS, dyspraxie, logopedie a další. Zabývá se důležitostí rodinné a osobní anamnézy pro efektivní práci s dětmi vykazujícími známky neklidu, a zdůrazňuje význam spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a důležitost včasného nastavení podpůrných opatření. Představuje neurovývojový přístup, vzdělávací pyramidu dle Williams&Shellenberger a problematiku přetrvávajících primárních reflexů.
Webinář dále objasňuje HANDLE přístup a senzorickou integraci, jejich přínos pro rozvoj taktilního vnímání, vestibulárního vnímání, propriocepce, zraku, sluchu, čichu a chuti, a zaměřuje se na problematiku hypo a hypersenzitivity. Diskutuje poruchy motoriky, důležitost správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy. Webinář se věnuje také výzvám spojeným s ADHD/ADD v předškolním věku, roli rodičů a dětí, potřebě včasného zásahu a podporou ze strany logopedů včetně použití alternativní komunikace. Zmiňuje otázky zaškolování zralých prvňáků a jeho významu pro prevenci poruch učení a chování. Nakonec se dotýká neurovývojových obtíží v různých věkových kategoriích až do dospělosti. Webinář je určen těm, kteří se setkávají s neklidnými dětmi a chtějí rozšířit své znalosti a dovednosti v této oblasti.


Cíl kurzu
Cílem webináře je poskytnout Vám hlubší porozumění širokému spektru neurovývojových poruch a jejich dopadu na chování dětí.
Naučíte se, jak efektivně spolupracovat s odborníky a využívat různé terapeutické přístupy a podpůrná opatření pro zlepšení života dětí i jejich rodin.
Webinář rovněž zdůrazňuje význam včasné diagnostiky a intervence v kontextu celoživotní podpory dětí s neurovývojovými obtížemi.


Obsah kurzu v bodech:

  • Přehled problematiky ADHD/ADD, PAS (poruchy autistického spektra), dyspraxie, a dalších neurovývojových poruch.
  • Důležitost rodinné a osobní anamnézy pro práci s neklidnými dětmi.
  • Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a nastavení podpůrných opatření.
  • Neurovývojový přístup a vzdělávací pyramida dle Williams&Shellenberger.
  • Problémy přetrvávajících primárních reflexů.
  • HANDLE přístup a senzorická integrace - význam pro rozvoj senzorického vnímání.
  • Taktické vnímání, vestibulární vnímání, propriocepce, zrak, sluch, čich, chuť a problematika hypo a hypersenzitivity.
  • Poruchy motoriky, význam správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy.
  • ADHD/ADD v předškolním věku, role rodičů a dětí, potřeba včasného zásahu.
  • Podpora logopeda a použití alternativní komunikace pro denní režim.
  • Zaškolování zralých prvňáků a jeho přínos pro prevenci poruch učení a chování.
  • Neurovývojové obtíže na různých stupních školního věku, v dospívání a dospělosti.

Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.


Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.
Kdo bude lektorem kurzu?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme