"Děti se daří, pokud mohou. Pokud se jim nedaří, znamená to, že mezi snahou a úspěchem stojí překážka, kterou je třeba řešit." - Dr. Rosse Greena
Popis kurzu
Webinář se věnuje komplexnímu pohledu na problematiku ADHD/ADD, PAS, dyspraxie, logopedie a další. Zabývá se důležitostí rodinné a osobní anamnézy pro efektivní práci s dětmi vykazujícími známky neklidu, a zdůrazňuje význam spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a důležitost včasného nastavení podpůrných opatření. Představuje neurovývojový přístup, vzdělávací pyramidu dle Williams&Shellenberger a problematiku přetrvávajících primárních reflexů.
Webinář dále objasňuje HANDLE přístup a senzorickou integraci, jejich přínos pro rozvoj taktilního vnímání, vestibulárního vnímání, propriocepce, zraku, sluchu, čichu a chuti, a zaměřuje se na problematiku hypo a hypersenzitivity. Diskutuje poruchy motoriky, důležitost správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy. Webinář se věnuje také výzvám spojeným s ADHD/ADD v předškolním věku, roli rodičů a dětí, potřebě včasného zásahu a podporou ze strany logopedů včetně použití alternativní komunikace. Zmiňuje otázky zaškolování zralých prvňáků a jeho významu pro prevenci poruch učení a chování. Nakonec se dotýká neurovývojových obtíží v různých věkových kategoriích až do dospělosti. Webinář je určen těm, kteří se setkávají s neklidnými dětmi a chtějí rozšířit své znalosti a dovednosti v této oblasti.
Cíl kurzu
Cílem webináře je poskytnout Vám hlubší porozumění širokému spektru neurovývojových poruch a jejich dopadu na chování dětí.
Naučíte se, jak efektivně spolupracovat s odborníky a využívat různé terapeutické přístupy a podpůrná opatření pro zlepšení života dětí i jejich rodin.
Webinář rovněž zdůrazňuje význam včasné diagnostiky a intervence v kontextu celoživotní podpory dětí s neurovývojovými obtížemi.
Obsah kurzu v bodech:
- Přehled problematiky ADHD/ADD, PAS (poruchy autistického spektra), dyspraxie, a dalších neurovývojových poruch.
- Důležitost rodinné a osobní anamnézy pro práci s neklidnými dětmi.
- Spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, terapeuty, lékaři a nastavení podpůrných opatření.
- Neurovývojový přístup a vzdělávací pyramida dle Williams&Shellenberger.
- Problémy přetrvávajících primárních reflexů.
- HANDLE přístup a senzorická integrace - význam pro rozvoj senzorického vnímání.
- Taktické vnímání, vestibulární vnímání, propriocepce, zrak, sluch, čich, chuť a problematika hypo a hypersenzitivity.
- Poruchy motoriky, význam správného rozvoje hrubé motoriky, koordinace těla, křížového programování a sluchové rovnováhy.
- ADHD/ADD v předškolním věku, role rodičů a dětí, potřeba včasného zásahu.
- Podpora logopeda a použití alternativní komunikace pro denní režim.
- Zaškolování zralých prvňáků a jeho přínos pro prevenci poruch učení a chování.
- Neurovývojové obtíže na různých stupních školního věku, v dospívání a dospělosti.
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.