Při on line výuce se musíte smířit s jednou věcí: nebudete mít své žáky a výuku pod kontrolou tak, jako ve třídě. Můžete ale stále mít pod kontrolou sami sebe.
Pokud jste nejistí před webkamerou, je to dáno dvěma věcmi: nevidíte své žáky, nejste si jisti jejich pozorností i přítomností a máte malý prostor kolem sebe. Jste ve stejné pozici jako televizní moderátoři – jejich nezákladnější dovedností je schopnost představit si za kamerou miliony diváků a vnímat oko kamery jako svůj prostor. Pokud to dokáží – mají úspěch!
Cítit se komfortně jako on line učitel tedy znamená projít tím samým výcvikem jako televizní moderátor. Pojďme na to!
Program:
- Základní pravidla práce před kamerou: posed, mimika, gesta, rekvizity, kam se dívat
- Zmenšený prostor pro učitele – moderátora, oblečení před kamerou, líčení a úprava zevnějšku
- Práce s „neviditelným“ publikem, se žáky, které si můžete často je představit: nikoliv po stránce technické, ale výrazové
- Hlas před kamerou a před mikrofonem. Výslovnost a cvičení na rozmlouvání.
- Práce s trémou a nejistotou
- Příprava na on line výuku = dramaturgická příprava televizního pořadu: v čem spočívá, jaká jsou omezení či výhody práce před kamerou bez publika
- Individuální porady každého účastníka vzhledem k jeho konkrétnímu prostoru, ze kterého vysílá: světlo, zvuk, pohled do kamery, pozadí. Zde vstoupím do prostoru každého z vás a podíváme se, co je třeba zlepšit. To můžeme udělat i v prostředí vaší prázdné třídy, kde bude jistě jiná akustika i světelnost, v prostředí vašeho kabinetu či sborovny.
Pracovat budeme se základní výbavou – žádné technické vychytávky, ale běžná přídavná webkamera s větším úhlem záběru a navíc malý mikrofon na stojánku.
Naším cílem nebude zkoumat technické možnosti jednotlivých webinářových kanálů. Soustředíme se na přípravu na práci před kamerou počítače v jakékoliv situaci.
Po skončení každý účastník dostane materiál s body, které mu pomohou připomenout si důležité principy on line výuky bezprostředně před vyučováním, včetně hlasových a dechových cvičení.