On-line zdroje – výukové objekty a nástroje

VZD00271
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
HodnoceníŘízení školy a managementInformační technologie a robotika
Hodinová dotace kurzu
4
Vhodné i pro šablony
ANO

Je obecně známo, že využívání on-line zdrojů v českých školách je velmi malé.

Většina seminářů je zaměřena především na nácvik práce s počítačem či na obsluhu různých vzdělávacích aplikací. V porovnání s Evropou se čeští učitelé učí pracovat s internetem téměř o polovinu méně než ve srovnatelných evropských zemích (ICILS 2017). Důvodem je i jazyková bariéra a malá znalost anglického jazyka mezi učiteli.

V průběhu roku 2020 však došlo k masivnímu nárůstu využívání online aplikací jak pro komunikaci, tak i pro vlastní výuku.

V semináři se zaměříme na možnosti, které online prostředí školám nabízí, s přihlédnutím ke všem rizikům (GDPR, internetová bezpečnost, autorský zákon). Představíme Vám knihovny výukových zdrojů, animací, ale také vzdělávacích nástrojů pro aktivní práci žáka. 

Strategie rozvoje digitální gramotnosti je velmi závislá na úrovni znalostí práce s IT školního managementu a pedagogů. Zároveň se nesmí zapomínat na bezpečnostní rizika (kyberšikana, únik osobních údajů, zneužití dat apod). Seminář se zaměřuje na praktické dovednosti školského managementu a pedagogických pracovníků právě v této oblasti. K tomu využívá existující monitorovací nástroje i zkušenosti lektora (25 let).

I když jsou dnes interaktivní tabule téměř ve všech třídách, postoupili jsme jen krůček z doby křídové a od křídy k elektronickému ukazovátku. Zásadní změnou teprve projít musíme, kdy žáci budou aktivně využívat dostupné technologie pod vedením učitele.

Seminář je cíleně zaměřen na vedoucí pracovníky škol od mateřských škol až po střední školy.

Charakteristika:

  1. Zásady využívání online zdrojů (charakteristika, vyhledávání, autorský zákon, kybernetická bezpečnost)
  2. Nástroje pro vyhledávání digitálních učebních materiálů (knihovny, portály)
  3. Od výukových objektů až k výukovým nástrojům online 
  4. BYOD – možnosti, či spíše fikce?
  5. Vyhledávání partnerů pro mezinárodní projekty

Témata – využívání online zdrojů:

  • Třídění a jejich charakteristika
  • E-safety při práci s online prostředím (hesla, stahování)
  • Využívání zdrojů podle autorského zákona (změny v autorském zákoně a jeho dopady na školskou praxi) 
  • Portály české evropské a světové provenience
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Je obecně známo, že využívání on-line zdrojů v českých školách je velmi malé.

Většina seminářů je zaměřena především na nácvik práce s počítačem či na obsluhu různých vzdělávacích aplikací. V porovnání s Evropou se čeští učitelé učí pracovat s internetem téměř o polovinu méně než ve srovnatelných evropských zemích (ICILS 2017). Důvodem je i jazyková bariéra a malá znalost anglického jazyka mezi učiteli.

V průběhu roku 2020 však došlo k masivnímu nárůstu využívání online aplikací jak pro komunikaci, tak i pro vlastní výuku.

V semináři se zaměříme na možnosti, které online prostředí školám nabízí, s přihlédnutím ke všem rizikům (GDPR, internetová bezpečnost, autorský zákon). Představíme Vám knihovny výukových zdrojů, animací, ale také vzdělávacích nástrojů pro aktivní práci žáka. 

Strategie rozvoje digitální gramotnosti je velmi závislá na úrovni znalostí práce s IT školního managementu a pedagogů. Zároveň se nesmí zapomínat na bezpečnostní rizika (kyberšikana, únik osobních údajů, zneužití dat apod). Seminář se zaměřuje na praktické dovednosti školského managementu a pedagogických pracovníků právě v této oblasti. K tomu využívá existující monitorovací nástroje i zkušenosti lektora (25 let).

I když jsou dnes interaktivní tabule téměř ve všech třídách, postoupili jsme jen krůček z doby křídové a od křídy k elektronickému ukazovátku. Zásadní změnou teprve projít musíme, kdy žáci budou aktivně využívat dostupné technologie pod vedením učitele.

Seminář je cíleně zaměřen na vedoucí pracovníky škol od mateřských škol až po střední školy.

Charakteristika:

  1. Zásady využívání online zdrojů (charakteristika, vyhledávání, autorský zákon, kybernetická bezpečnost)
  2. Nástroje pro vyhledávání digitálních učebních materiálů (knihovny, portály)
  3. Od výukových objektů až k výukovým nástrojům online 
  4. BYOD – možnosti, či spíše fikce?
  5. Vyhledávání partnerů pro mezinárodní projekty

Témata – využívání online zdrojů:

  • Třídění a jejich charakteristika
  • E-safety při práci s online prostředím (hesla, stahování)
  • Využívání zdrojů podle autorského zákona (změny v autorském zákoně a jeho dopady na školskou praxi) 
  • Portály české evropské a světové provenience

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme