Online výuka – šance na reálnou změnu?

VZD00220
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-40496/2020-4-931
Zaměření kurzu (kategorie)
Řízení školy a managementLegislativa
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

První polovina roku 2020 přinesla spoustu nových situací, zejména pak značný nárůst požadavků na digitální gramotnost pedagogických pracovníků. Ve většině škol došlo v důsledku této změny k celé řadě zajímavých projektů, způsobů komunikace, využití digitálních technologií, která možná leckde nebyly využity na sto procent.

Změna školského zákona kodifikovala dálkovou výuku jako nedílnou součást školních vzdělávacích programů a existuje tedy reálný předpoklad, že nároky na tuto oblast značným způsobem narostou, ať již jde o pořízení hardwaru, softwaru, služeb či rozvoje digitální gramotnosti. Nesmíme také opomenout sociální dopady, které uvedená změna výuky sebou nutně nese.

Tento seminář se zaměřuje především na možnosti, které online výuka přináší, ale také nezapomíná na praktické otázky související s bezpečností nezletilých, ochranou osobních údajů a službami, které bude nutno ve školách zajistit.

Obsah vzdělávacího programu v bodech:

  • Legislativní podmínky výuky na dálku (školský zákon, předpisy související)
  • Zajištění bezpečnosti přenosu informací, ochrana osobních údajů a autorský zákon
  • Základní pravidla e-safety, která nelze v běžném procesu výuky opomenout
  • Vyhodnocení sběrových anket mezi účastníky, sdílení dobrých a špatných zkušeností
  • Digitální gramotnost učitele a jak ji měřit
  • Hardware nezbytný pro online výuku (digitální technologie obecně)
  • Kancelářský, komunikační a výukový software vhodný pro výuku (Google, Microsoft, Zoom, Whats´up a další
  • Online prezenční nástroje (Glogster, Prezi a další)
  • Testovací a kvizové aplikace
  • Elearningové portály s hodnotícími nástroji (MS Office, Kahoot,
  • Školní infomační systémy s zabudovanými nástroji pro online prověřování
  • Strategie online výuky a její naplnění v praxi
  • Sociální sítě jako možný prostředek pro online výuku
  • Výhody a nevýhody online aplikací
  • Co lze od digitálních technologií očekávat a co jsou jen pedagogické bludy
  • Online zdroje (viz seminář)
  • Sdílení zkušeností
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

První polovina roku 2020 přinesla spoustu nových situací, zejména pak značný nárůst požadavků na digitální gramotnost pedagogických pracovníků. Ve většině škol došlo v důsledku této změny k celé řadě zajímavých projektů, způsobů komunikace, využití digitálních technologií, která možná leckde nebyly využity na sto procent.

Změna školského zákona kodifikovala dálkovou výuku jako nedílnou součást školních vzdělávacích programů a existuje tedy reálný předpoklad, že nároky na tuto oblast značným způsobem narostou, ať již jde o pořízení hardwaru, softwaru, služeb či rozvoje digitální gramotnosti. Nesmíme také opomenout sociální dopady, které uvedená změna výuky sebou nutně nese.

Tento seminář se zaměřuje především na možnosti, které online výuka přináší, ale také nezapomíná na praktické otázky související s bezpečností nezletilých, ochranou osobních údajů a službami, které bude nutno ve školách zajistit.

Obsah vzdělávacího programu v bodech:

  • Legislativní podmínky výuky na dálku (školský zákon, předpisy související)
  • Zajištění bezpečnosti přenosu informací, ochrana osobních údajů a autorský zákon
  • Základní pravidla e-safety, která nelze v běžném procesu výuky opomenout
  • Vyhodnocení sběrových anket mezi účastníky, sdílení dobrých a špatných zkušeností
  • Digitální gramotnost učitele a jak ji měřit
  • Hardware nezbytný pro online výuku (digitální technologie obecně)
  • Kancelářský, komunikační a výukový software vhodný pro výuku (Google, Microsoft, Zoom, Whats´up a další
  • Online prezenční nástroje (Glogster, Prezi a další)
  • Testovací a kvizové aplikace
  • Elearningové portály s hodnotícími nástroji (MS Office, Kahoot,
  • Školní infomační systémy s zabudovanými nástroji pro online prověřování
  • Strategie online výuky a její naplnění v praxi
  • Sociální sítě jako možný prostředek pro online výuku
  • Výhody a nevýhody online aplikací
  • Co lze od digitálních technologií očekávat a co jsou jen pedagogické bludy
  • Online zdroje (viz seminář)
  • Sdílení zkušeností

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme