Pádové otázky. Sada k procvičování

Kód: ARD02334

  Vánoční dárek, který má smysl

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

  Garance doručení do Vánoc u objednávek uskutečněných do 16. 12.

Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: Ihned
368 Kč
+ -

Přemýšlíte, jak naučit děti pády? Jakou pomůcku vhodnou k procvičení vybrat? Tato sada k procvičování pádových otázek je koncipována tak, aby učení probíhalo postupně a lehce.Začněte nejlépe knihou: Za dveřmi stojí (kdo?co?) rytíř. Ten rytíř je (bez koho? čeho?)
bez hlavy. Ptá se mě, komu, čemu jsem dal hlavu? Beru (koho?co?) křišťálovou kouli a vidím hlavu…A tak dále. Pádové otázky jsou v knize chronologicky zasazené do dvou příběhů, což usnadňuje zapamatování otázek i jejich pořadí. K samotnému procvičování pak slouží 77 kartiček. A když děcko tápe, sáhne po přehledové kartě a rychle se zorientuje.
Tato 
sada slouží k procvičování pádových otázek, které jsou nezbytným základem pro další učení spisovné češtiny (pro správné skloňování podstatných jmen, pro větné rozbory atd.). Hodí se všem třeťákům,
kteří neradi biflují a raději se učí zábavnější formou. Je vhodná
 na doma i jako školní pomůcka.


Určování pádů představuje základ pro učení se spisovného českého jazyka. Je důležité pro skloňování podstatných jmen. A pomáhá dětem vnímat vztahy mezi jednotlivými slovy ve větě – že se některá slova doplňují, že se některá slovesa pojí s určitým pádem apod. Správně se ptát na ten který pád se dětem bude hodit i později – ulehčí jim to větný rozbor a určování druhů vět. Stejně jako v případě vyjmenovaných slov, i pádové otázky se lze nabiflovat – anebo se je učit hravým způsobem. A právě pro tuto druhou variantu jsme v Poketu vytvořily tuto
sadu k procvičování.

Sada obsahuje:

  • oboustrannou přehledovou kartu se všemi pády a pádovými otázkami na straně jedné a ilustračními příklady na straně druhé. Karta umožňuje snadnější orientaci v tématu.    
  • knihu s dvěma příběhy, ve kterých se chronologicky objevují pádové otázky. Co stránka, to jedna pádová otázka. Pro rychlejší orientaci jsou na každé stránce pádové otázky a také předložky v daném pádě označeny červeně. Při tvorbě jsme vycházely z toho, že pomocí barvitého příběhu si děti snadněji zapamatují posloupnost pádů. Budou vědět, že přišel rytíř. Byl bez hlavy. Ptal se, komu, čemu ji dal atd.
  • 77 kartiček s návodem k postupnému procvičování

A jak naučit pádové otázky? Čím začít a jak postupovat dál? Nejprve je důležité naučit se pořadí a znění pádových otázek. K tomu slouží jednak knižní příběhy, ale také prvních sedm kartiček, ve kterých se děti učí pády řadit. Jakmile dítě tuto řadu zvládá, přichází na řadu rozpoznávání pádu podstatných jmen ve slovních spojeních a poté ve větě. K tomuto je určeno zbývajících 70 kartiček. Přehledová karta slouží jako takový “tahák”, aby dítě nabylo při určování pádů jistotu.

Sada je vhodná zejména pro žáky a žákyně třetích tříd, kdy se pádové otázky probírají – respektive pro všechny, kdo s určováním pádů bojuje. Hodí se na doma i do školy.

Autorka
edukativního konceptu: Adéla Švecová
Text: Pavla
Nejezchleba
Ilustrace: Martina Hamouzová
Sazba a grafická úprava: Erika Huptychová
Odborná
supervize: Štěpánka Štočková


Přemýšlíte, jak naučit děti pády? Jakou pomůcku vhodnou k procvičení vybrat? Tato sada k procvičování pádových otázek je koncipována tak, aby učení probíhalo postupně a lehce.Začněte nejlépe knihou: Za dveřmi stojí (kdo?co?) rytíř. Ten rytíř je (bez koho? čeho?)
bez hlavy. Ptá se mě, komu, čemu jsem dal hlavu? Beru (koho?co?) křišťálovou kouli a vidím hlavu…A tak dále. Pádové otázky jsou v knize chronologicky zasazené do dvou příběhů, což usnadňuje zapamatování otázek i jejich pořadí. K samotnému procvičování pak slouží 77 kartiček. A když děcko tápe, sáhne po přehledové kartě a rychle se zorientuje.
Tato 
sada slouží k procvičování pádových otázek, které jsou nezbytným základem pro další učení spisovné češtiny (pro správné skloňování podstatných jmen, pro větné rozbory atd.). Hodí se všem třeťákům,
kteří neradi biflují a raději se učí zábavnější formou. Je vhodná
 na doma i jako školní pomůcka.


Určování pádů představuje základ pro učení se spisovného českého jazyka. Je důležité pro skloňování podstatných jmen. A pomáhá dětem vnímat vztahy mezi jednotlivými slovy ve větě – že se některá slova doplňují, že se některá slovesa pojí s určitým pádem apod. Správně se ptát na ten který pád se dětem bude hodit i později – ulehčí jim to větný rozbor a určování druhů vět. Stejně jako v případě vyjmenovaných slov, i pádové otázky se lze nabiflovat – anebo se je učit hravým způsobem. A právě pro tuto druhou variantu jsme v Poketu vytvořily tuto
sadu k procvičování.

Sada obsahuje:

  • oboustrannou přehledovou kartu se všemi pády a pádovými otázkami na straně jedné a ilustračními příklady na straně druhé. Karta umožňuje snadnější orientaci v tématu.    
  • knihu s dvěma příběhy, ve kterých se chronologicky objevují pádové otázky. Co stránka, to jedna pádová otázka. Pro rychlejší orientaci jsou na každé stránce pádové otázky a také předložky v daném pádě označeny červeně. Při tvorbě jsme vycházely z toho, že pomocí barvitého příběhu si děti snadněji zapamatují posloupnost pádů. Budou vědět, že přišel rytíř. Byl bez hlavy. Ptal se, komu, čemu ji dal atd.
  • 77 kartiček s návodem k postupnému procvičování

A jak naučit pádové otázky? Čím začít a jak postupovat dál? Nejprve je důležité naučit se pořadí a znění pádových otázek. K tomu slouží jednak knižní příběhy, ale také prvních sedm kartiček, ve kterých se děti učí pády řadit. Jakmile dítě tuto řadu zvládá, přichází na řadu rozpoznávání pádu podstatných jmen ve slovních spojeních a poté ve větě. K tomuto je určeno zbývajících 70 kartiček. Přehledová karta slouží jako takový “tahák”, aby dítě nabylo při určování pádů jistotu.

Sada je vhodná zejména pro žáky a žákyně třetích tříd, kdy se pádové otázky probírají – respektive pro všechny, kdo s určováním pádů bojuje. Hodí se na doma i do školy.

Autorka
edukativního konceptu: Adéla Švecová
Text: Pavla
Nejezchleba
Ilustrace: Martina Hamouzová
Sazba a grafická úprava: Erika Huptychová
Odborná
supervize: Štěpánka Štočková


*
*
*
Materiál
Papír
Předmět ZŠ
Český jazyk
Rok vydání
2022
Rozvíjí se
Vědomosti
Určeno pro
3. třída ZŠ 4. třída ZŠ
Určeno pro
Holka Kluk
Věk
Od 8 let Od 9 let Od 10 let