Tento vzdělávací program Vám pomůže v orientaci při práci s žákem s problémy v oblasti výchovné, vzdělávací nebo v kombinaci obou druhů.
Osvojíte si základní diagnostické metody a principy procesu pedagogického diagnostikování. Pod vedením lektora budete pracovat s hodnocením úrovně hrubé motoriky, hodnocením percepcí, s hodnocením úrovně čtení, písemného projevu, matematických schopností a dovedností a v neposlední řadě s diagnostikováním chování žáka.
Veškeré metody diagnostiky budou voleny tak, abyste byli oprávněni je používat během své pedagogické práce.
Budeme se také věnovat principu struktury výukových metod. V průběhu semináře proběhne analýza jejich účinnosti na různých úrovních mentálních operací a jejich využití s ohledem na cíle, které mají být dosaženy. Lektor Vám ukáže a sdělí, jaké metody pro jednotlivé pedagogické diagnózy zvolit.
Nezapomeneme ani na hodnocení a specifičnost hodnocení směrem k žákovi s pedagogickou diagnostikou.
Obsah v bodech:
- Pedagogická diagnostika, proces diagnostikování a metody pedagog. diagnostiky
- Hodnocení úrovně hrubé motoriky, hodnocení vnímání tělesného schématu, diagnostika úrovně pravolevé, prostorové a časové orientace
- Diagnostika úrovně percepce, úrovně čtení, písemného projevu, úrovně matematických schopností a dovedností
- Diagnostika chování dítěte
- Výukové metody a formy práce
- Hodnocení – hodnocení z pohledu SIR, hodnocení v rámci RVP