Pedagogická diagnostika a prevence pro MŠ

VZD01848
Akreditace MŠMT čj.
bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Pedagogická diagnostika
Hodinová dotace kurzu
6
Vhodné i pro šablony
ANO
„Každý jsme nadaný. Avšak pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vyšplhat na strom, tak stráví celý svůj život v domnění, že je neschopná.“
- Albert Einstein


Cílem edukačního procesu je dosáhnout maximálního a optimálního rozvoje potenciálu dítěte. Pedagogická diagnostika, správné využití jejích závěrů a prevence jsou důležitými nástroji k jeho naplnění. Víte jak na to?

Popis kurzu

Seznámíte se se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využitím v mateřské škole. 

Na základě praktických postupů si vyzkoušíte diagnostiku základních psychických funkcí, které jsou východiskem pro osvojování základů gramotnosti. Soustředit se budeme i na volbu optimálních metod práce s dítětem s ohledem na osobnostní charakteristiky a úroveň vývoje.  

Naučíte se využívat závěry pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření

Zaměříte se nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte,  posílení jeho sebevědomí a motivace.


Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí v oblasti pedagogické diagnostiky a její efektivní implementace do praxe. 

Obsah kurzu v bodech
  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).   Vliv rodiny, společnosti, mateřské školy na aktuální stav dítěte.          
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují osvojování vědomostí a dovedností. Zraková a sluchová percepce (fonematický sluch), vizuomotorická koordinace.
  • Diagnostika vývoje řeči. Porozumění řeči a vyjadřování. Zvuková a obsahová stránka řeči. Jazyková kompetence. 
  • Komplexní diagnostika motoriky. Jemná a hrubá motorika, lateralita, grafomotorika.
  • Grafomotorika. Sezení při psaní, úchop psacího náčiní při provádění uvolňovacích cviků a při výtvarných technikách. Některé poznatky z diagnostiky kresby.
  • Chování dítěte. Negativní projevy v chování dítěte, diagnostika možných příčin.
  • Využití poznatků diagnostiky při volbě metod práce, přístupu k dítěti. Důsledky vývojových deficitů na další vývoj dítěte.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Zákazníkům nabízíme možnost platby kartou a bankovním převodem.

Platba na fakturu

Flexibilní financování

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Každý jsme nadaný. Avšak pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vyšplhat na strom, tak stráví celý svůj život v domnění, že je neschopná.“
- Albert Einstein


Cílem edukačního procesu je dosáhnout maximálního a optimálního rozvoje potenciálu dítěte. Pedagogická diagnostika, správné využití jejích závěrů a prevence jsou důležitými nástroji k jeho naplnění. Víte jak na to?

Popis kurzu

Seznámíte se se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využitím v mateřské škole. 

Na základě praktických postupů si vyzkoušíte diagnostiku základních psychických funkcí, které jsou východiskem pro osvojování základů gramotnosti. Soustředit se budeme i na volbu optimálních metod práce s dítětem s ohledem na osobnostní charakteristiky a úroveň vývoje.  

Naučíte se využívat závěry pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření

Zaměříte se nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte,  posílení jeho sebevědomí a motivace.


Cíl kurzu

Rozšíření kompetencí v oblasti pedagogické diagnostiky a její efektivní implementace do praxe. 

Obsah kurzu v bodech
  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).   Vliv rodiny, společnosti, mateřské školy na aktuální stav dítěte.          
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují osvojování vědomostí a dovedností. Zraková a sluchová percepce (fonematický sluch), vizuomotorická koordinace.
  • Diagnostika vývoje řeči. Porozumění řeči a vyjadřování. Zvuková a obsahová stránka řeči. Jazyková kompetence. 
  • Komplexní diagnostika motoriky. Jemná a hrubá motorika, lateralita, grafomotorika.
  • Grafomotorika. Sezení při psaní, úchop psacího náčiní při provádění uvolňovacích cviků a při výtvarných technikách. Některé poznatky z diagnostiky kresby.
  • Chování dítěte. Negativní projevy v chování dítěte, diagnostika možných příčin.
  • Využití poznatků diagnostiky při volbě metod práce, přístupu k dítěti. Důsledky vývojových deficitů na další vývoj dítěte.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme