Pedagogická diagnostika a prevence pro ZŠ

VZD01849
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-14488/2021-6-468
Zaměření kurzu (kategorie)
Pedagogická diagnostika
Hodinová dotace kurzu
6
Vhodné i pro šablony
ANO

Kdybych nařídil generálovi, aby byl mořský pták a on neuposlechl, nebyla by to chyba generálova, ale moje. Je třeba žádat od každého to, co může dát.“
- Antoine de Saint-Exupéry


Cílem edukačního procesu je dosáhnout maximálního a optimálního rozvoje potenciálu dítěte. Důraz je kladen na individualizaci vyučování se zřetelem k možnostem každého žáka. Zde hraje pedagogická diagnostika nezastupitelnou roli. 

Popis kurzu:

Osvojíte poznatky a praktické postupy v oblasti pedagogické diagnostiky, které jsou základem pro prevenci selhávání ve výuce, jsou východiskem pro volbu účinných metod práce se žákem. Využití závěrů pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření a individuálních vzdělávacích plánů, při hodnocení a klasifikaci žáků. Zaměříme pozornost nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte.

Cíl kurzu:

Seznámíte se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využtím v běžné třídě ZŠ. Osvojíte si diagnostiku základních psychických fucnkí, které jsou východiskem pro osvojování čtení a psaní (řeč, zraková a sluchová percepce, motorika),diagnostiku stylů učení a metakognitivních strategií. Na základě praktických ukázek si osvojíte diagnostiku čtení a písemného projevu u dětí, které se potýkají s obtížemi pramenícími z mnoha příčin (nezralost, nepodnětné rodinné prostředí, dyslexie a další obtíže). Na základě diagnostiky budeme volit optimální metody a formy pomoci, využijeme poznatky při tvorbě podpůrných opatření.

Obsah kurzu v bodech:

  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují výsledky výuky. (Zraková a sluchová percepce, řeč, motorika, lateralita). Negativní vliv vývojového deficitu na vzdělávání žáka.
  • Diagnostika stylů učení jako východiska pro volbu optimálních metod výuky. Důsledky využívání metod, které nejsou v souladu s preferovanými styly učení. Metakognitivní strategie.   
  • Diagnostika úrovně čtení (rychlost, správnost, technika čtení, porozumění) a práce s textem. Využití výsledků pro další práci se žákem. 
  • Diagnostika písemného projevu. Grafomotorika, opis a  přepis textu. Gramatika – příčiny obtíží při osvojování gramatiky (fonematický sluch, jazyková kompetence, automatizace). Samostatný písemný projev. Využití výsledků diagnostiky pro další práci se žákem.
  • Využití závěrů diagnostiky v hodnocení a klasifikaci. Hodnocení sumativní a formativní, podíl motivační a informativní složky. Podpora sebevědomí dítěte.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Kdybych nařídil generálovi, aby byl mořský pták a on neuposlechl, nebyla by to chyba generálova, ale moje. Je třeba žádat od každého to, co může dát.“
- Antoine de Saint-Exupéry


Cílem edukačního procesu je dosáhnout maximálního a optimálního rozvoje potenciálu dítěte. Důraz je kladen na individualizaci vyučování se zřetelem k možnostem každého žáka. Zde hraje pedagogická diagnostika nezastupitelnou roli. 

Popis kurzu:

Osvojíte poznatky a praktické postupy v oblasti pedagogické diagnostiky, které jsou základem pro prevenci selhávání ve výuce, jsou východiskem pro volbu účinných metod práce se žákem. Využití závěrů pedagogické diagnostiky při přípravě podpůrných opatření a individuálních vzdělávacích plánů, při hodnocení a klasifikaci žáků. Zaměříme pozornost nejen na práci s chybou, ale též na odhalování a rozvíjení pozitivních stránek osobnosti dítěte.

Cíl kurzu:

Seznámíte se základními metodami pedagogické diagnostiky a jejich využtím v běžné třídě ZŠ. Osvojíte si diagnostiku základních psychických fucnkí, které jsou východiskem pro osvojování čtení a psaní (řeč, zraková a sluchová percepce, motorika),diagnostiku stylů učení a metakognitivních strategií. Na základě praktických ukázek si osvojíte diagnostiku čtení a písemného projevu u dětí, které se potýkají s obtížemi pramenícími z mnoha příčin (nezralost, nepodnětné rodinné prostředí, dyslexie a další obtíže). Na základě diagnostiky budeme volit optimální metody a formy pomoci, využijeme poznatky při tvorbě podpůrných opatření.

Obsah kurzu v bodech:

  • Základní pojmy a metody pedagogické diagnostiky. Etické principy v diagnostice.
  • Komplexní přístup k diagnostice (zahrnuje respektování vnějších i vnitřních činitelů ovlivňujících vývoj dítěte).
  • Diagnostika základních psychických funkcí, které ovlivňují výsledky výuky. (Zraková a sluchová percepce, řeč, motorika, lateralita). Negativní vliv vývojového deficitu na vzdělávání žáka.
  • Diagnostika stylů učení jako východiska pro volbu optimálních metod výuky. Důsledky využívání metod, které nejsou v souladu s preferovanými styly učení. Metakognitivní strategie.   
  • Diagnostika úrovně čtení (rychlost, správnost, technika čtení, porozumění) a práce s textem. Využití výsledků pro další práci se žákem. 
  • Diagnostika písemného projevu. Grafomotorika, opis a  přepis textu. Gramatika – příčiny obtíží při osvojování gramatiky (fonematický sluch, jazyková kompetence, automatizace). Samostatný písemný projev. Využití výsledků diagnostiky pro další práci se žákem.
  • Využití závěrů diagnostiky v hodnocení a klasifikaci. Hodnocení sumativní a formativní, podíl motivační a informativní složky. Podpora sebevědomí dítěte.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme