Pedagogická diagnostika žáka na základní škole

VZD00102
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-28276/2021-5-845
Zaměření kurzu (kategorie)
Pedagogická diagnostika
Hodinová dotace kurzu
16
Vhodné i pro šablony
ANO

Včasná diagnostika a dobře provedená diagnostika žáka ve škole je základem pro to, aby žák nebyl ohrožen syndromem školní neúspěšnosti. Obsah semináře je rozdělen do dvou dnů.

V první části vám objasníme základní pojmy pedagogické diagnostiky (PD), diagnostické kompetence učitele a základní diagnostické metody. Důležitou součástí kurzu je praktický nácvik získaných poznatků. Získáte obecné znalosti o PD a jejich prostředcích.

V druhé části se budete věnovat diagnostikování jednotlivých oblastí, které jsou důležité pro dobré zvládnutí školních vědomostí. Tyto oblasti ovlivňují kvalitní osvojení učiva a jsou zaměřeny na vyhodnocení poznatků, výsledků a na následnou pedagogickou práci se závěry PD.

Součástí je diskuse a rozbor příkladů z praxe.


1. den: Úvod do pedagogické diagnostiky

Vymezení základních pojmů a metod pedagogické diagnostiky

  • cíl, oblasti, diagnostický postup, chyby při diagnostikování
  • diagnostické kompetence učitele

Metody                                            

  • pozorování – obecné principy, průběh, zápis
  • rozhovor – princip, vedení rozhovoru, typy, techniky kladení otázek
  • dotazníky pro rodiče – typy a jejich sestavování
  • sociometrické metody
  • analýza pedagogické dokumentace
  • anamnéza – rodinná, osobní, školn

Praktické ověření získaných poznatků

  • sestavení dotazníku pro rodiče na základě zadání (skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení)
  • sestavení rozhovoru pro dítě a rodiče – techniky kladení otázek (skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení)
  • práce se získanými daty


2. den: Pedagogická diagnostika žáka ZŠ

Hodnocení úrovně hrubé motoriky, hodnocení vnímání tělesného schématu, diagnostika úrovně pravolevé, prostorové a časové orientace
Diagnostika úrovně percepce
Diagnostika úrovně čtení
Diagnostika písemného projevu
Diagnostika úrovně matematických schopností a dovedností
Diagnostika chování dítěte
Diskuse a rozbor příkladů z praxe

Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Včasná diagnostika a dobře provedená diagnostika žáka ve škole je základem pro to, aby žák nebyl ohrožen syndromem školní neúspěšnosti. Obsah semináře je rozdělen do dvou dnů.

V první části vám objasníme základní pojmy pedagogické diagnostiky (PD), diagnostické kompetence učitele a základní diagnostické metody. Důležitou součástí kurzu je praktický nácvik získaných poznatků. Získáte obecné znalosti o PD a jejich prostředcích.

V druhé části se budete věnovat diagnostikování jednotlivých oblastí, které jsou důležité pro dobré zvládnutí školních vědomostí. Tyto oblasti ovlivňují kvalitní osvojení učiva a jsou zaměřeny na vyhodnocení poznatků, výsledků a na následnou pedagogickou práci se závěry PD.

Součástí je diskuse a rozbor příkladů z praxe.


1. den: Úvod do pedagogické diagnostiky

Vymezení základních pojmů a metod pedagogické diagnostiky

  • cíl, oblasti, diagnostický postup, chyby při diagnostikování
  • diagnostické kompetence učitele

Metody                                            

  • pozorování – obecné principy, průběh, zápis
  • rozhovor – princip, vedení rozhovoru, typy, techniky kladení otázek
  • dotazníky pro rodiče – typy a jejich sestavování
  • sociometrické metody
  • analýza pedagogické dokumentace
  • anamnéza – rodinná, osobní, školn

Praktické ověření získaných poznatků

  • sestavení dotazníku pro rodiče na základě zadání (skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení)
  • sestavení rozhovoru pro dítě a rodiče – techniky kladení otázek (skupinová práce, prezentace, argumentace, vyhodnocení)
  • práce se získanými daty


2. den: Pedagogická diagnostika žáka ZŠ

Hodnocení úrovně hrubé motoriky, hodnocení vnímání tělesného schématu, diagnostika úrovně pravolevé, prostorové a časové orientace
Diagnostika úrovně percepce
Diagnostika úrovně čtení
Diagnostika písemného projevu
Diagnostika úrovně matematických schopností a dovedností
Diagnostika chování dítěte
Diskuse a rozbor příkladů z praxe

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme