Pedagogická podpora čtenářské pregramotnosti

VZD00371
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-14488/2021-6-468MSMT-21687/2020-4-500
Zaměření kurzu (kategorie)
Gramotnosti
Hodinová dotace kurzu
16
Vhodné i pro šablony
ANO

Vzdělávací program jezaměřen na pedagogickou podporu čtenářské pregramotnosti a gramotnosti  v předškolním a mladším školním věku.

Oblast gramotností se v moderní společnosti stává velmi významnou oblastí vzdělávání  v předškolním a mladším školním věku a skládá se ze souboru mnoha schopností, dovedností a postojů, které umožňují dítěti orientovat se ve světě písmen, textů,  informací.

Úroveň  předčtenářských a čtenářských dovedností velmi významně ovlivňuje školní  připravenost dítěte a usnadňuje jeho přechod z mateřské do základní školy. Proto nejen cílená podpora rozvoje předčtenářských a čtenářských dovedností dítěte, ale i případná včasná pedagogická podpora nerovnoměrného vývoje či specifických obtíží může ovlivnit jeho budoucí školní úspěšnost.


Zaměříme na oblast  vývojové psychologie a na posloupnost vývoje dílčích funkcí a pedagogickou  diagnostiku zaměřenou na zjišťování úrovně rozvoje dílčích funkcí podmiňujících budoucí úspěšné osvojování čtení, psaní a počítání.


Obsah vzdělávací akce v bodech:

  • pojem čtenářská gramotnost a pregramotnost
  • vývoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti, roviny a dílčí roviny čtenářské gramotnosti
  • soubor postupně se rozvíjejích předpokladů pro úspěšné rozvíjení čtenářské gramotnosti
  • posloupnost vývoje dílčích funkcí
  • zjišťování úrovně rozvoje dílčích funkcí a aktuální úroveň oslabené funkce
  • cílená volba účinných postupů k podoře dílčích funkcí
  • cílená volba účinných postupů k podoře dílčích funkcí s ohledem na aktuální úroveň oslabené funkce
  • přehled metod práce v návaznosti na zjištění aktuální úrovně dovedností v oblastech sluchové,
    zrakové a prostorové percepce
  • reedukační aktivity pro úplné zautomatizování
    funkcí vývojově nižších
  • reedukační aktivity k rozvoji vývojově vyšších funkcí - význam receptivních jazykových dovedností (vnímání a porozumění vyslechnutého textu)
  • význam produktivních jazykových dovedností (správná výslovnost, slovní zásoba, souvislé vyjadřování ve větách, vyprávění textu
  • příklady vhodných forem a metod práce pro rozvoj předčtenářských a prvních čtenářských dovedností, hra, prožitkové učení, situační učení
  • příklad práce s pohádkou, vytváření a formování vlastního postoje k textu pohádky a vyvození poučení pro život
  • podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti v předškolním věku a následně čtenářské gramotnosti, objasnění podstaty předčítání a naslouchání pohádek pro výchovu dítěte, význam komunikace
    pro dítě předškolního věku, proč mu předčítat
  • stručný popis jednotlivých etap vývoje dítěte s ohledem na výběr vhodného druhu pohádky
  • pohádka rozvíjí charakter, emoce, fantazii dítěte, učí děti rozpoznat dobro a zlo, buduje jeho
    mravní základ a hodnotový systém společnosti, předává zkušenosti minulých generací, rozbor pohádek
  • co přináší čtení, dle jakých parametrů volit vhodnou knihu
  • evaluace, diskuze a vzájemné předávání zkušeností, nápadů a podnětů
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Vzdělávací program jezaměřen na pedagogickou podporu čtenářské pregramotnosti a gramotnosti  v předškolním a mladším školním věku.

Oblast gramotností se v moderní společnosti stává velmi významnou oblastí vzdělávání  v předškolním a mladším školním věku a skládá se ze souboru mnoha schopností, dovedností a postojů, které umožňují dítěti orientovat se ve světě písmen, textů,  informací.

Úroveň  předčtenářských a čtenářských dovedností velmi významně ovlivňuje školní  připravenost dítěte a usnadňuje jeho přechod z mateřské do základní školy. Proto nejen cílená podpora rozvoje předčtenářských a čtenářských dovedností dítěte, ale i případná včasná pedagogická podpora nerovnoměrného vývoje či specifických obtíží může ovlivnit jeho budoucí školní úspěšnost.


Zaměříme na oblast  vývojové psychologie a na posloupnost vývoje dílčích funkcí a pedagogickou  diagnostiku zaměřenou na zjišťování úrovně rozvoje dílčích funkcí podmiňujících budoucí úspěšné osvojování čtení, psaní a počítání.


Obsah vzdělávací akce v bodech:

  • pojem čtenářská gramotnost a pregramotnost
  • vývoj čtenářské gramotnosti a pregramotnosti, roviny a dílčí roviny čtenářské gramotnosti
  • soubor postupně se rozvíjejích předpokladů pro úspěšné rozvíjení čtenářské gramotnosti
  • posloupnost vývoje dílčích funkcí
  • zjišťování úrovně rozvoje dílčích funkcí a aktuální úroveň oslabené funkce
  • cílená volba účinných postupů k podoře dílčích funkcí
  • cílená volba účinných postupů k podoře dílčích funkcí s ohledem na aktuální úroveň oslabené funkce
  • přehled metod práce v návaznosti na zjištění aktuální úrovně dovedností v oblastech sluchové,
    zrakové a prostorové percepce
  • reedukační aktivity pro úplné zautomatizování
    funkcí vývojově nižších
  • reedukační aktivity k rozvoji vývojově vyšších funkcí - význam receptivních jazykových dovedností (vnímání a porozumění vyslechnutého textu)
  • význam produktivních jazykových dovedností (správná výslovnost, slovní zásoba, souvislé vyjadřování ve větách, vyprávění textu
  • příklady vhodných forem a metod práce pro rozvoj předčtenářských a prvních čtenářských dovedností, hra, prožitkové učení, situační učení
  • příklad práce s pohádkou, vytváření a formování vlastního postoje k textu pohádky a vyvození poučení pro život
  • podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti v předškolním věku a následně čtenářské gramotnosti, objasnění podstaty předčítání a naslouchání pohádek pro výchovu dítěte, význam komunikace
    pro dítě předškolního věku, proč mu předčítat
  • stručný popis jednotlivých etap vývoje dítěte s ohledem na výběr vhodného druhu pohádky
  • pohádka rozvíjí charakter, emoce, fantazii dítěte, učí děti rozpoznat dobro a zlo, buduje jeho
    mravní základ a hodnotový systém společnosti, předává zkušenosti minulých generací, rozbor pohádek
  • co přináší čtení, dle jakých parametrů volit vhodnou knihu
  • evaluace, diskuze a vzájemné předávání zkušeností, nápadů a podnětů

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme