Program je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a na podpůrné opatření 1. stupně, zároveň vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona.
Program specifikuje podpůrné opatření 1. stupně. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka (studenta) v rámci středoškolského studia, které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště.
Plán stručně popisuje, kde má žák (student) výukové nebo výchovné obtíže související s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se tyto změny promítnou do metod práce s žákem (studentem), organizace vzdělávání a hodnocení. To vše s důrazem na specifičnost vzdělávání na střední škole.
Lektor bude klást důraz na specifičnost tvorby a využití plánu pedagogické podpory jako první instance pedagogické práce s žákem (studentem) s problémy ve výchovně-vzdělávacím procesu.
Poskytneme Vám teoretický základ vyplývající z legislativy a způsobu tvorby plánu pedagogické podpory.
Ukážeme Vám, jak provádět základní pedagogickou diagnostiku, jak s ní dále pracovat a jaké je její praktické využití v rámci výchovně-vzdělávacího procesu a při tvorbě plánu pedagogické podpory.
Budete umět rozeznat a analyzovat situace, v kterých je nutné zavést plán pedagogické podpory žáka (studenta). Na základě svých poznatků se naučíte vytvořit plán pedagogické podpory a v jeho rámci zvládnete optimální řešení v rámci vzájemné spolupráce.