Program je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb. a na podpůrné opatření 1. stupně, zároveň vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou školského zákona.
Program specifikuje podpůrné opatření 1. stupně. Jedná se především o úpravu metod výuky, didaktické postupy a úpravy ve vzdělávání žáka na 2. stupni základní školy, které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště.
Plán stručně popisuje, kde má žák výukové nebo výchovné obtíže související s poskytováním vzdělávání, co se v postupech dá změnit a jak se tyto změny v pedagogických postupech promítnou do metod práce s žákem, organizace vzdělávání a hodnocení, s důrazem na specifičnost vzdělávání v základní škole.
Lektor bude klást důraz na specifičnost tvorby a využití plánu pedagogické podpory jako první instance pedagogické práce s žákem s problémy ve výchovně-vzdělávacím procesu.
Poskytneme vám teoretický základ vyplývající z legislativy a způsobu tvorby plánu pedagogické podpory. Lektor vám ukáže, jak provádět základní pedagogickou diagnostiku, jak s ní dále pracovat a jaké je její praktické využití v rámci výchovně-vzdělávacího procesu a při tvorbě plánu pedagogické podpory.
Nezapomeneme ani na možnost zapojení rodičů (zákonných zástupců) při plnění plánu pedagogické podpory a aktivní zapojení žáka v rámci jeho možností, s ohledem na jeho sociální status, životní a kulturní podmínky.
Vzdělávací cíl: Získáte schopnost rozeznat a analyzovat situace, ve kterých je nutné zavést plán pedagogické podpory žáka. Na základě svých poznatků se naučíte tvořit plán pedagogické podpory a v jeho rámci zvládnete optimální řešení v rámci vzájemné spolupráce.