🩷 KNIHY PRO UČITELE ZA AKČNÍ CENY DO 23. 4. 👉 Klikněte ZDE

VYPRODÁNO - Tento produkt již není k dispozici

Podpora začlenění žáka s PAS do třídního kolektivu

Kód: ARD00573

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

Dostupnost: Zboží bohužel není skladem
Dodací lhůta: 2-5 dní
119 Kč
- +

Prevence šikany prostřednictvím besed se spolužáky, rodiči a pedagogy.

Jak pracovat s třídním kolektivem, ve kterém je integrováno dítě s poruchou autistického spektra (PAS)? Jak podpořit pozitivní klima ve třídě a předcházet tak šikaně? Kdy je třeba informovat spolužáky dítěte s PAS a jejich rodiče o tom, že do třídy bude takové dítě docházet? Kdy je takováto intervence naopak na škodu? To jsou některé z otázek, na které odpovídají autoři této publikace.

Integrace dítěte s PAS ve třídě je zásadní pro jeho celkový vývoj a socializaci. Proto by práce s třídním kolektivem měla být základem prevence šikany a podpory začlenění těchto žáků. Jednou z možností, jak podpořit pozitivní klima ve třídě, jsou besedy pro spolužáky dětí s autismem. Při nich je třeba respektovat určité zásady vedení. Jinak probíhá beseda na prvním stupni škol, jinak na stupni druhém či střední škole. Mnohdy je potřeba organizovat i besedy s pedagogy a mimořádné třídní schůzky. Právě všemi aspekty besed se zabývá tato publikace, ve které naleznete také řadu praktických ukázek a příkladů.

Zkušení autoři působí ve Speciálně pedagogické centrum při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS) a mimo jiné se věnují různým typům besed. Kniha je určena jak pro odbornou veřejnost (učitele, asistenty pedagoga, vedení školy, poradenské pracovníky ve škole, speciální pedagogy, pracovníky SPC), tak pro rodiče dětí s PAS i ostatní osoby, které se setkávají s dětmi s touto diagnózou. Titul navazuje na předchozí publikaci této autorské dvojice Prevence a účinné řešení šikany. U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, která vyšla v nakladatelství Pasparta.

 

Prevence šikany prostřednictvím besed se spolužáky, rodiči a pedagogy.

Jak pracovat s třídním kolektivem, ve kterém je integrováno dítě s poruchou autistického spektra (PAS)? Jak podpořit pozitivní klima ve třídě a předcházet tak šikaně? Kdy je třeba informovat spolužáky dítěte s PAS a jejich rodiče o tom, že do třídy bude takové dítě docházet? Kdy je takováto intervence naopak na škodu? To jsou některé z otázek, na které odpovídají autoři této publikace.

Integrace dítěte s PAS ve třídě je zásadní pro jeho celkový vývoj a socializaci. Proto by práce s třídním kolektivem měla být základem prevence šikany a podpory začlenění těchto žáků. Jednou z možností, jak podpořit pozitivní klima ve třídě, jsou besedy pro spolužáky dětí s autismem. Při nich je třeba respektovat určité zásady vedení. Jinak probíhá beseda na prvním stupni škol, jinak na stupni druhém či střední škole. Mnohdy je potřeba organizovat i besedy s pedagogy a mimořádné třídní schůzky. Právě všemi aspekty besed se zabývá tato publikace, ve které naleznete také řadu praktických ukázek a příkladů.

Zkušení autoři působí ve Speciálně pedagogické centrum při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS) a mimo jiné se věnují různým typům besed. Kniha je určena jak pro odbornou veřejnost (učitele, asistenty pedagoga, vedení školy, poradenské pracovníky ve škole, speciální pedagogy, pracovníky SPC), tak pro rodiče dětí s PAS i ostatní osoby, které se setkávají s dětmi s touto diagnózou. Titul navazuje na předchozí publikaci této autorské dvojice Prevence a účinné řešení šikany. U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, která vyšla v nakladatelství Pasparta.

 

*
*
*

Podcast: Učit, žít a nezbláznit se

(Ukázka) Václav Mertin - Nové děti ve škole - co nepokazit hned první den?

První školní den je pro děti velkým milníkem. Měl by být spíše hravý a uvolněný, nebo by měl nést náznak struktury, která děti čeká? Jak zvládnout projevy úzkosti, které se u některých dětí mohou objevit, a jak efektivně zapojit všechny děti do společného dění? Jakou roli hraje úsměv učitele, výzdoba nebo drobné detaily, které mohou děti uklidnit, jako třeba oblíbený plyšák v batohu? Jak vhodně komunikovat s rodiči před začátkem školy? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalšího najdete v našem podcastu. více...