Podpůrná opatření ve vzdělávání dítěte a žáka s PAS

VZD00334
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-21687/2020-4-500MSMT-15159/2022-5-499
Zaměření kurzu (kategorie)
Inkluze
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Tematicky bude vzdělávání zaměřeno na získání základních informací o symptomatice poruch autistického spektra (PAS), o diagnózách, o chování dětí a žáků s PAS. Budete seznámeni s diagnostickými postupy a metodami posuzování autistického chování.

Budou Vám představeny specifické metody a postupy využívané při vzdělávání těchto dětí a žáků. V rámci semináře budou řešeny možnosti zařazení a vzdělávání dětí a žáků s PAS do škol a tříd dle §16 (9) i do hlavního vzdělávacího proudu, možnosti realizace podpůrných opatření při jejich vzdělávání, problémové situace a eliminace negativních dopadů inkluzivního i speciálního vzdělávání. Podstatná část bude věnována ukázkám pomůcek, včetně jejich užití při vzdělávání dětí a žáků s PAS a seznámení s metodickými materiály využívanými pedagogy při vzdělávání těchto dětí a žáků.

V praktické části budete seznámeni s postupy a metodami při práci s dětmi a žáky s PAS, budou uvedeny konkrétní příklady jejich aplikace do vzdělávání. V rámci praktické části budou představeny základní postupy při práci s motivací, systém žetonového hospodářství a pozitivního odměňování. Na základě poznatků získaných v teoretické části budete schopni na základě zadaných úkolů vytvářet motivační systém pro konkrétní děti a žáky. V neposlední řadě proběhne seznámení se základními postupy při výrobě pomůcek s uplatněním principu individualizace. Výroba pomůcek se bude primárně zaměřovat na nácvik funkční komunikace a sociálního chování. Naučíte se tak s pomůckami pracovat a aplikovat je do vzdělávání.


Obsah vzdělávacího programu:

Přednáška – 5 hodin

  • Úvod do problematiky
  • Triáda postižení – kvalitativní   narušení v oblasti sociálního chování, komunikace a představivosti, Specifika přístupu – uplatňování metodiky strukturovaného učení, zvláštnosti chování, odlišnosti v komunikaci, v přijímání a vyhodnocování informací
  • Příprava pedagogů na práci s dětmi a žáky s PAS
  • Formální stránka společného vzdělávání, případně zařazení do třídy či školy dle § 16 (9), kritéria pro výběr asistenta pedagoga
  • Zásady týmové spolupráce pedagogických pracovníků ve třídě
  • Konzultace s pracovníky školského poradenského zařízení
  • Spolupráce s rodinou
  • Jednotlivé dílčí metody a postupy při vzdělávání dítěte a žáka s PAS (úprava prostředí, motivační systém, vizuální podpora, nácviky komunikačních a sociálních dovedností)

Workshop – 3 hodiny

  • Metodika strukturovaného učení - modelové kazuistiky
  • Příklady společného vzdělávání i vzdělávání ve třídě či škole dle § 16(9) v mateřské škole
  • Nácviky komunikace a sociálního chování, nácviky společných aktivit a zapojení do kolektivu dětí a žáků, ukázky využívaných pomůcek a dalších výukových  prostředků
  • Instruktážní videoukázky s příklady vzdělávání dětí v předškolním zařízení a žáků s PAS v ZŠ, jejich rozbor a aplikace poznatků do praxe
  • Práce ve skupinách – modelové vytvoření podpůrných opatření dle ukázky z vyšetření, úprava prostředí, vizuální podpora.
     
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Tematicky bude vzdělávání zaměřeno na získání základních informací o symptomatice poruch autistického spektra (PAS), o diagnózách, o chování dětí a žáků s PAS. Budete seznámeni s diagnostickými postupy a metodami posuzování autistického chování.

Budou Vám představeny specifické metody a postupy využívané při vzdělávání těchto dětí a žáků. V rámci semináře budou řešeny možnosti zařazení a vzdělávání dětí a žáků s PAS do škol a tříd dle §16 (9) i do hlavního vzdělávacího proudu, možnosti realizace podpůrných opatření při jejich vzdělávání, problémové situace a eliminace negativních dopadů inkluzivního i speciálního vzdělávání. Podstatná část bude věnována ukázkám pomůcek, včetně jejich užití při vzdělávání dětí a žáků s PAS a seznámení s metodickými materiály využívanými pedagogy při vzdělávání těchto dětí a žáků.

V praktické části budete seznámeni s postupy a metodami při práci s dětmi a žáky s PAS, budou uvedeny konkrétní příklady jejich aplikace do vzdělávání. V rámci praktické části budou představeny základní postupy při práci s motivací, systém žetonového hospodářství a pozitivního odměňování. Na základě poznatků získaných v teoretické části budete schopni na základě zadaných úkolů vytvářet motivační systém pro konkrétní děti a žáky. V neposlední řadě proběhne seznámení se základními postupy při výrobě pomůcek s uplatněním principu individualizace. Výroba pomůcek se bude primárně zaměřovat na nácvik funkční komunikace a sociálního chování. Naučíte se tak s pomůckami pracovat a aplikovat je do vzdělávání.


Obsah vzdělávacího programu:

Přednáška – 5 hodin

  • Úvod do problematiky
  • Triáda postižení – kvalitativní   narušení v oblasti sociálního chování, komunikace a představivosti, Specifika přístupu – uplatňování metodiky strukturovaného učení, zvláštnosti chování, odlišnosti v komunikaci, v přijímání a vyhodnocování informací
  • Příprava pedagogů na práci s dětmi a žáky s PAS
  • Formální stránka společného vzdělávání, případně zařazení do třídy či školy dle § 16 (9), kritéria pro výběr asistenta pedagoga
  • Zásady týmové spolupráce pedagogických pracovníků ve třídě
  • Konzultace s pracovníky školského poradenského zařízení
  • Spolupráce s rodinou
  • Jednotlivé dílčí metody a postupy při vzdělávání dítěte a žáka s PAS (úprava prostředí, motivační systém, vizuální podpora, nácviky komunikačních a sociálních dovedností)

Workshop – 3 hodiny

  • Metodika strukturovaného učení - modelové kazuistiky
  • Příklady společného vzdělávání i vzdělávání ve třídě či škole dle § 16(9) v mateřské škole
  • Nácviky komunikace a sociálního chování, nácviky společných aktivit a zapojení do kolektivu dětí a žáků, ukázky využívaných pomůcek a dalších výukových  prostředků
  • Instruktážní videoukázky s příklady vzdělávání dětí v předškolním zařízení a žáků s PAS v ZŠ, jejich rozbor a aplikace poznatků do praxe
  • Práce ve skupinách – modelové vytvoření podpůrných opatření dle ukázky z vyšetření, úprava prostředí, vizuální podpora.
     

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme