Poruchy pozornosti a SPUCH

VZD00331
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-21687/2020-4-500MSMT-15159/2022-5-499
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřeby
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s impulzívními, hyperaktivními žáky s  deficitem pozornosti. Pozornost  je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto  
znevýhodněním, ale také struktuře systematické péče včetně reedukace,  kompetencím a povinnostem učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám  spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními  výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu  pedagogicko-diagnostických postupů.Program je strukturován do teoretické   části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací. Seznámíte  s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučíte se  vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů. Přiblížíme Vám  podstatu znevýhodnění hyperaktivních žáků s poruchou pozornosti, možné projevy  jejich chování a zkušenosti a náměty vycházející z dobré praxe pedagogické  podpory.

Obsah – témata: 

  • základní charakteristika hyperaktivity s poruchou pozornosti
  • odborná terminologie
  • vývojová diagnostika
  • vliv na chování a rozhodovací procesy
  • analýza doporučení z PPP a plánování stupňů podpůrných opatření v ZŠ a v rodině
  • diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče
  • formy a metody systematické práce, spolupráce v rámci školy – možnosti spolupráce školního poradenského pracoviště s pedagogy na základě doporučení PPP
  • optimální výchovně vzdělávací strategie, které navazují na péči v předškolním věku
  • význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků
  • význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit
  • spolupráce s rodinou – význam pravidelných konzultací s rodiči
  • sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů
  • rozbor příkladů z praxe
  • diskuze
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Seminář je zaměřen na specifika pedagogické práce s impulzívními, hyperaktivními žáky s  deficitem pozornosti. Pozornost  je věnována nejen podstatě poruchy a principům přístupu k žákům s tímto  
znevýhodněním, ale také struktuře systematické péče včetně reedukace,  kompetencím a povinnostem učitelů i odborníků z poradenské oblasti, zásadám  spolupráce školy s rodinou dítěte. Učitelé se seznámí s možnými a optimálními  výchovně vzdělávacími strategiemi a naučí se vyhodnocovat efektivitu  pedagogicko-diagnostických postupů.Program je strukturován do teoretické   části doplněné praktickými ukázkami řešení konkrétních situací. Seznámíte  s možnými a optimálními výchovně vzdělávacími strategiemi a naučíte se  vyhodnocovat efektivitu pedagogicko-diagnostických postupů. Přiblížíme Vám  podstatu znevýhodnění hyperaktivních žáků s poruchou pozornosti, možné projevy  jejich chování a zkušenosti a náměty vycházející z dobré praxe pedagogické  podpory.

Obsah – témata: 

  • základní charakteristika hyperaktivity s poruchou pozornosti
  • odborná terminologie
  • vývojová diagnostika
  • vliv na chování a rozhodovací procesy
  • analýza doporučení z PPP a plánování stupňů podpůrných opatření v ZŠ a v rodině
  • diagnostické, reedukační a podpůrné formy systematické péče
  • formy a metody systematické práce, spolupráce v rámci školy – možnosti spolupráce školního poradenského pracoviště s pedagogy na základě doporučení PPP
  • optimální výchovně vzdělávací strategie, které navazují na péči v předškolním věku
  • význam nekonfliktního prostředí, motivace, ukotvování a síťování poznatků
  • význam kvalitního režimu dne, vyváženého střídání aktivit
  • spolupráce s rodinou – význam pravidelných konzultací s rodiči
  • sledování a vyhodnocení efektivity pedagogicko-diagnostických postupů
  • rozbor příkladů z praxe
  • diskuze

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme