Cílem tohoto kurzu je poskytnout vám inspiraci, jak využít tištěné i audiovizuální reklamy v hodině českého jazyka a jak naučit žáky pracovat s rozmanitými autentickými materiály. Jde o to, abyste byli, v souladu s požadavkem na spojení školy se životem, připraveni rozvíjet schopnost svých žáků vnímat jazyk reklamy a vyhnout se její manipulaci. V současné době je osvěta v tomto směru nesmírně žádoucí. Je nezbytné ukázat žákům bohatost mateřského jazyka a možnosti, jak s ním pracovat. Inspirujeme vás, jak při práci s autentickými texty rozvíjet klíčové kompetence, vést žáky k pozorné četbě, k patřičné samostatnosti v práci s textem, k praktickému řešení problémů, ke kooperaci i k samostatnosti.
Kurz je zaměřen na činnosti, které umožní aktivní zapojení žáka do vyučovacího procesu, napomohou utváření mezilidských vztahů a přispějí k získání komunikační kompetence pomocí:
- práce s obrazovým materiálem reklamy (popis, vytváření hypotéz, doplňování textu, vlastní tvorba atd.)
- práce s tištěnými autentickými materiály (práce s chybou, tvorba vlastního textu, hry s jazykem atd.)
- práce s audiovizuálními prostředky (nácvik porozumění nonverbálního vyjádření, rozpoznání funkce obrazu, zvuku, výběru jazykových prostředků, vnímání multikulturních zvláštností atd.)
Prostřednictvím vybraných aktivit se pokusíte nalézt možnosti, jak vést své žáky ke čtení s porozuměním, jak využít médií ve výuce tak, aby se žáci dokázali vyhnout reklamní manipulaci.