Tento vzdělávací program Vám pomůže v orientaci při práci se žáky s problémy v oblasti výchovné, vzdělávací nebo v kombinaci obou druhů a s přiznaným 1. stupněm podpůrných opatření (PO).
Pod vedením lektora budete pracovat s plánem pedagogické podpory (PLPP) a vybírat vhodné výchovné a výukové metody. Podrobně se seznámíte s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání – plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování. Lektor Vám poskytne návod, jak dále postupovat, nedošlo-li k naplnění prvního stupně PO (koloběh informací o žákovi).
Lektor se bude dále věnovat principu struktury výukových metod, vhodnosti či nevhodnosti jejich využití. V průběhu semináře proběhne analýza jejich účinnosti na různých úrovních mentálních operací a jejich využití s ohledem na cíle, které mají být dosaženy.
Součástí semináře je i hodnocení a specifičnost hodnocení směrem k žákovi s přiznaným 1. stupněm PO, pochopení širších souvislostí, jakými je například role PLPP v případě nutnosti využití vyšších stupňů podpory a následný postup při nenaplnění cílů PLPP a 1. stupně PO.
Nedílnou součástí je i způsob kooperace a spolupráce v pedagogickém sboru a důraz na týmovou práci pedagogického sboru při zavádění 1. stupně PO.
Obsah v bodech:
- 1. stupeň podpůrných opatření – legislativní rámec, struktura a obsah PLPP, spolupráce s rodinou a odbornými pracovišti
- Koloběh informací o žákovi – kompetence školy, spolupráce s rodiči, legislativní rámec
- Výukové metody a formy práce vhodné pro žáky s přiznaným 1. stupněm PO
- Hodnocení – hodnocení z pohledu SIR, hodnocení v rámci RVP
- Klima třídy, postavení žáka ve třídě
- Týmová spolupráce při zavádění 1. stupně PO
- Diskuze, příklady