"Každé dítě má právo na šťastné dětství, i když to někdy znamená, že musíme hledat štěstí v méně tradičních rodinných strukturách."
Popis kurzu
V rámci tohoto webináře se důkladně seznámíte s nejnovějšími legislativními regulacemi týkajícími se spolupráce mezi rodinami a dětmi v rámci ústavní výchovy.
Nabídneme vám příležitost pochopit, jak mohou být tato legislativní opatření efektivně aplikována v praxi.
Budeme se také zaměřovat na komunikační vzorce a stereotypy, které mohou nevědomky ovlivňovat naši pedagogickou činnost.
Dále Vám představíme také případové studie, které ilustrují, jak efektivně pracovat s různými typy dětí a jejich rodinami v rámci ústavní výchovy.
Společně se zaměříme na hledání efektivních způsobů pomoci a intervence prostřednictvím sdílení konkrétních příběhů dětí. Tímto způsobem se pokusíme přinést účastníkům semináře praktické a efektivní způsoby, jak využít teoretické poznatky v praxi.
Cíl kurzu
Tento vzdělávací program má za cíl vás seznámit s aktuální legislativou v oblasti spolupráce rodin a dětí v ústavní výchově. Je určen učitelům, vychovatelů a asistentům pedagoga, podílející se na ústavní výchově.
Budete mít možnost porozumět, jak lze legislativní možnosti efektivně využít v praxi. Budeme diskutovat o komunikačních vzorcích a stereotypech, které mohou nechtěně ovlivňovat naši pedagogickou praxi.
Představíme případové studie, které ukazují, jak pracovat s různými typy dětí a jejich rodinami v kontextu ústavní výchovy.
Společně budeme hledat efektivní možnosti pomoci a intervence prostřednictvím sdílení konkrétních příběhů dětí.
Obsah kurzu v bodech
První den
- Spolupráce s rodinou dítěte v rámci legislativy, role OSPOD a dalších institucí, pěstounská péče aj.;
- komunikace a podpora vztahů dítěte a rodiny, příklady dobré praxe;
- možnosti intervence, příklady dobré praxe;
- kazuistický blok - na skutečných případech si ukážeme, jak lze pracovat s dítětem a jeho rodinou tak, aby byl návrat do rodiny možný. Lze využít i Vaše případové studie.
Druhý den
- práce se vztahy v rodině, téma důvěry – dítě v traumatu;
- práce se vztahy v rodině, téma důvěry – dítě s poruchou chování;
- práce se vztahy v rodině, téma důvěry – rodič jako pachatel trestného činu;
- kazuistický blok - na skutečných případech si ukážeme, jak lze pracovat s dítětem a jeho rodinou tak, aby byl návrat do rodiny možný. Lze využít i případové studie účastníků.
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.