Psychomotorický vývoj dítěte ve dvou letech a jeho zákonitosti - specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
Jde o období, kdy dítě začíná objevovat svět. Dokáže se pohybovat samo a komunikovat pomocí slov, proto se před ním otevírají zcela nové možnosti. V této době je velmi důležitá komunikace s dospělým. Je třeba dítěti naslouchat, snažit se mu porozumět, mluvit na něj hodně, často a srozumitelně, řečí dospělých.
Popis kurzu
Bude probrána psychologie hry - hra je v tomto vývojovém období nejdůležitějším výchovným i poznávacím prostředkem.
Dále se budeme věnovat otázce rozvoje komunikačních schopností dvouletých dětí - vznikají první věty a slovník dítěte se rozšiřuje.
Cíl kurzu
Webinář si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů z pohledu vývojové a pedagogické psychologii dítěte ve věku dvou let.
Bude podrobně probrána otázka přirozeného rozvoje dítěte, snaha o respektování zákonitosti psychického vývoje ve všech jeho aspektech.
Odborně i z pohledu kazuistického budou zmíněny možné adaptační obtíže dvouletých dětí při nástupu do MŠ – strategie adaptace, komunikace s rodiči, otázka vhodného přístupu, jako možnost předcházení adaptačním obtížím z pohledu pedagoga.
Obsah kurzu v bodech
Emoční vývoj a socializace dvouletých dětí
Princip libosti – egocentrické období
Socializační a emoční proces předškolních dětí z hlediska vývojové psychologie
Navazování prvních vztahů mimo rámec rodiny
Osvojování sociálních rolí
Jak mohou rodiče i učitelé napomoci k úspěšné adaptaci