„Spojujeme hru a vzdělávání pro rozvoj technických dovedností a digitální gramotnosti."
Popis kurzu
Program zaměřený na pedagogy, kteří již mají zkušenosti s využíváním robotických hraček ve výuce a chtějí si prohloubit své dovednosti.
Naučíte se, jak efektivně integrovat robotické hračky do své výuky, jak je využít k rozvoji kritického myšlení a řešení problémů u žáků, a také jak využít jejich potenciál ke zvýšení zapojení a motivace žáků.
Kurz také zahrnuje praktické cvičení a demonstrace s různými typy robotických hraček. Praktické úlohy mohou sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních výukových materiálů.
Cíl kurzu
Vzdělávacím cílem je rozvoj profesních kompetencí učitelů v oblasti digitální gramotnosti a robotiky prostřednictvím praktického seznámení se s ovládáním a programováním digitálních interaktivních pomůcek a robotických hraček.
Naučíte se, jak robotické hračky využít ve výchově a vzdělávání, k rozvoji kognitivních a motorických dovedností, které jsou základem pro technické vnímání a tvoření.
Kurz využívá moderní a aktivní formy výuky, vedoucí k posílení polytechnické gramotnosti a zlepšení motivace k dalšímu vzdělávání v technické oblasti, rozvíjející logické myšlení a kreativitu.
Praktické úlohy procvičované v průběhu kurzu se pro Vás mohou stát základem a inspirací pro tvorbu vlastních výukových a výchovných úloh, materiálů a pracovních listů.
Během kurzu je dán důraz na praktické procvičení probíraných témat.
Obsah kurzu v bodech
- Sladění znalostí účastníků - základní možnosti programování robotických hraček pomocí barevných kódů, vedení čar a základní použití.
- Začínáme s aplikací pro robotické vláčky – ovládání vlaku bez kolejových kódů, instalace aplikace, orientace v aplikaci, přenášení příkazů do vlaku a jeho přímé řízení.
- Scratch = blokové programování – plná kontrola nad chováním vlaku pomocí kódů, logika jejich skládání, jednoduché příkazy, řízení až 2 souprav.
- Programování ozobotů v ozoblockly – představení aplikace a celkového prostředí (ShapeTracer, Simulator, OzoTown), ovládání a orientace v kódech, principy stavby bloků.
- Naprogramování jednoduchého úkolu – kalibrace ozobota, pochopení principu programování, vytvoření prvních programů v úrovni begginer, nahrání do ozobota, testování a znovueditace kódů.
- Pokročilá práce s ozoblockly – pokročilejší programování a využití algoritmů v úrovni intermediate, vhodné i pro žáky na druhém stupni.
- Robotické hračky napříč předměty – zapojení robohraček mimo informatiku do různých předmětů, příprava úkolů učiteli ve své specializaci.
- Zdroje informací k blokovému programování vláčků i ozobotů – využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro programování, další inspirace
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.