Robotické hračky ve škole pro pokročilé

VZD03083
Cílová skupina
ZŠ 1. stupeňZŠ 2. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-9090/2023-8-301
Zaměření kurzu (kategorie)
Polytechnické vzděláváníInformační technologie a robotika
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO

„Spojujeme hru a vzdělávání pro rozvoj technických dovedností a digitální gramotnosti."


Popis kurzu
Program zaměřený na pedagogy, kteří již mají zkušenosti s využíváním robotických hraček ve výuce a chtějí si prohloubit své dovednosti.
Naučíte se, jak efektivně integrovat robotické hračky do své výuky, jak je využít k rozvoji kritického myšlení a řešení problémů u žáků, a také jak využít jejich potenciál ke zvýšení zapojení a motivace žáků.

Kurz také zahrnuje praktické cvičení a demonstrace s různými typy robotických hraček. Praktické úlohy mohou sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních výukových materiálů.


Cíl kurzu
Vzdělávacím cílem je rozvoj profesních kompetencí učitelů v oblasti digitální gramotnosti a robotiky prostřednictvím praktického seznámení se s ovládáním a programováním digitálních interaktivních pomůcek a robotických hraček.
Naučíte se, jak robotické hračky využít ve výchově a vzdělávání, k rozvoji kognitivních a motorických dovedností, které jsou základem pro technické vnímání a tvoření.
Kurz využívá moderní a aktivní formy výuky, vedoucí k posílení polytechnické gramotnosti a zlepšení motivace k dalšímu vzdělávání v technické oblasti, rozvíjející logické myšlení a kreativitu.
Praktické úlohy procvičované v průběhu kurzu se pro Vás mohou stát základem a inspirací pro tvorbu vlastních výukových a výchovných úloh, materiálů a pracovních listů.


Během kurzu je dán důraz na praktické procvičení probíraných témat.


Obsah kurzu v bodech

  • Sladění znalostí účastníků - základní možnosti programování robotických hraček pomocí barevných kódů, vedení čar a základní použití.
  • Začínáme s aplikací pro robotické vláčky – ovládání vlaku bez kolejových kódů, instalace aplikace, orientace v aplikaci, přenášení příkazů do vlaku a jeho přímé řízení.
  • Scratch = blokové programování – plná kontrola nad chováním vlaku pomocí kódů, logika jejich skládání, jednoduché příkazy, řízení až 2 souprav.
  • Programování ozobotů v ozoblockly – představení aplikace a celkového prostředí (ShapeTracer, Simulator, OzoTown), ovládání a orientace v kódech, principy stavby bloků.
  • Naprogramování jednoduchého úkolu – kalibrace ozobota, pochopení principu programování, vytvoření prvních programů v úrovni begginer, nahrání do ozobota, testování a znovueditace kódů.
  • Pokročilá práce s ozoblockly – pokročilejší programování a využití algoritmů v úrovni intermediate, vhodné i pro žáky na druhém stupni.
  • Robotické hračky napříč předměty – zapojení robohraček mimo informatiku do různých předmětů, příprava úkolů učiteli ve své specializaci. 
  • Zdroje informací k blokovému programování vláčků i ozobotů – využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro programování, další inspirace

Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.

Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

„Spojujeme hru a vzdělávání pro rozvoj technických dovedností a digitální gramotnosti."


Popis kurzu
Program zaměřený na pedagogy, kteří již mají zkušenosti s využíváním robotických hraček ve výuce a chtějí si prohloubit své dovednosti.
Naučíte se, jak efektivně integrovat robotické hračky do své výuky, jak je využít k rozvoji kritického myšlení a řešení problémů u žáků, a také jak využít jejich potenciál ke zvýšení zapojení a motivace žáků.

Kurz také zahrnuje praktické cvičení a demonstrace s různými typy robotických hraček. Praktické úlohy mohou sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních výukových materiálů.


Cíl kurzu
Vzdělávacím cílem je rozvoj profesních kompetencí učitelů v oblasti digitální gramotnosti a robotiky prostřednictvím praktického seznámení se s ovládáním a programováním digitálních interaktivních pomůcek a robotických hraček.
Naučíte se, jak robotické hračky využít ve výchově a vzdělávání, k rozvoji kognitivních a motorických dovedností, které jsou základem pro technické vnímání a tvoření.
Kurz využívá moderní a aktivní formy výuky, vedoucí k posílení polytechnické gramotnosti a zlepšení motivace k dalšímu vzdělávání v technické oblasti, rozvíjející logické myšlení a kreativitu.
Praktické úlohy procvičované v průběhu kurzu se pro Vás mohou stát základem a inspirací pro tvorbu vlastních výukových a výchovných úloh, materiálů a pracovních listů.


Během kurzu je dán důraz na praktické procvičení probíraných témat.


Obsah kurzu v bodech

  • Sladění znalostí účastníků - základní možnosti programování robotických hraček pomocí barevných kódů, vedení čar a základní použití.
  • Začínáme s aplikací pro robotické vláčky – ovládání vlaku bez kolejových kódů, instalace aplikace, orientace v aplikaci, přenášení příkazů do vlaku a jeho přímé řízení.
  • Scratch = blokové programování – plná kontrola nad chováním vlaku pomocí kódů, logika jejich skládání, jednoduché příkazy, řízení až 2 souprav.
  • Programování ozobotů v ozoblockly – představení aplikace a celkového prostředí (ShapeTracer, Simulator, OzoTown), ovládání a orientace v kódech, principy stavby bloků.
  • Naprogramování jednoduchého úkolu – kalibrace ozobota, pochopení principu programování, vytvoření prvních programů v úrovni begginer, nahrání do ozobota, testování a znovueditace kódů.
  • Pokročilá práce s ozoblockly – pokročilejší programování a využití algoritmů v úrovni intermediate, vhodné i pro žáky na druhém stupni.
  • Robotické hračky napříč předměty – zapojení robohraček mimo informatiku do různých předmětů, příprava úkolů učiteli ve své specializaci. 
  • Zdroje informací k blokovému programování vláčků i ozobotů – využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro programování, další inspirace

Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Aktuálně nemáme v nabídce žádný otevřený kurz.
Kdo bude lektorem kurzu?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme