"Robotické hračky ve škole: překlenují propast mezi zábavou a vzděláním, rozvíjejí kreativitu a technické dovednosti budoucí generace."
Popis kurzu
Tento seminář je určen pro pedagogy, kteří se chtějí seznámit s možnostmi využití robotiky ve školním prostředí. Během semináře se dozvíte o nejnovějších trendech v oblasti robotických zařízení, seznámíte se s robotickými vláčky, ozoboty a dalšími interaktivními pomůckami, získáte přístup k volně dostupným výukovým materiálům a zapojíte se do národní i mezinárodní komunity učitelů.
Naučíte se, jak robotické hračky využít ve výchově a vzdělávání, k rozvoji kognitivních a motorických dovedností, které jsou základem pro technické vnímání a tvoření.
Kurz využívá moderní a aktivní formy výuky, vedoucí k posílení polytechnické gramotnosti a zlepšení motivace k dalšímu vzdělávání v technické oblasti, rozvíjející logické myšlení a kreativitu. Praktické úlohy procvičované v průběhu kurzu se pro Vás mohou stát základem a inspirací pro tvorbu vlastních výukových a výchovných úloh, materiálů a pracovních listů.
Během kurzu je dán důraz na praktické procvičení probíraných témat.
Seminář je určen pro pedagogické pracovníky, kteří s roboty zatím nepracují = začátečníci, nechtějí se učit programovat v nějakém jazyku, ale chtějí roboty začít používat ve svém předmětu/se svými dětmi.
Cíl kurzu
Vzdělávacím cílem je rozvoj profesních kompetencí učitelů v oblasti digitální gramotnosti a robotiky prostřednictvím praktického seznámení se s ovládáním a programováním digitálních interaktivních pomůcek a robotických hraček.
Obsah kurzu v bodech
- motivační úvod do světa robotiky a automatizace - Ukázky praktického využití robotických zařízení v běžném prostředí a nejnovějších trendů v dané oblasti. Vymezení pojmů a postupů;
- začínáme s robovláčky – představení robotických vláčků/Smart train, základní funkce, čidla, vlastnosti, co vše umí a jak je ovládat;
- práce s kódy v kolejích – pochopení principu programování bez tabletu či počítače s připravenými šablonami kolejišť, seznam kódů, praktické použití a první hraní;
- práce s výukovými materiály – využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro programování za pomoci kolejových kódů (připravené materiály, videa, plány hodin);
- ukázka zapojení do národní i mezinárodní komunity učitelů – kde čerpat inspiraci pro robotické vláčky a kde je možné se poradit;
- začínáme s Ozoboty – představení ozobotů, základní funkce, čidla, vlastnosti a co vše umí;
- práce s ozokódy – pochopení principu programování bez tabletu či počítače s připravenými šablonami, seznam ozokódů, praktické použití;
- práce s výukovými materiály – využívání volně dostupných zdrojů a didaktických materiálů pro programování za pomoci ozokódů (připravené materiály, videa, plány hodin);
- ukázka zapojení do národní i mezinárodní komunity učitelů – kde čerpat inspiraci a kde je možné se poradit.
Výstupem vzdělávacího programu je osvědčení o absolvování DVPP.