Cílem semináře je prostřednictvím praktických ukázek a sdílení zkušeností z praxe si vytvoříte představu o možnostech využití informačních a komunikačních technologií pro podporu učební autonomie žáků ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.
Ukážeme si teoretická východiska, mapování současného stavu na Vašich školách, sdílení nápadů na možné využití ICT pro podporu učební autonomie žáků ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů, podmínky nutné pro využívání ICT ve výuce.
Získáte přehled o aktuálně nabízených a využívaných nástrojích s různým zaměřením (plánování, spolupráce, vyhledávání, zpracování, prezentace informací, procvičování, testování, …) pro osobní počítače, tablety, mobilní telefony a další zařízení.
Uvědomíte si důležitá kritéria výběru konkrétního nástroje, uživatelské výhody a nevýhody z pohledu vyučujícího i žáků,
Zvolíte si minimálně jeden nástroj, pro který si vytvoříte konkrétní přípravu aktivity ihned využitelné ve výuce.
Obsah kurzu v bodech:
- zahájení semináře, uvítání kurzistů, představení lektorka semináře, informace o průběhu, náplni a obsahu semináře, představení kurzistů
- teoretická východiska, mapování současného stavu na školách účastníků, sdílení nápadů na možné využití ICT pro podporu učební autonomie žáků ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů, podmínky nutné pro využívání ICT ve výuce
- představení skupin nástrojů podle cíle využití (plánování, spolupráce, vyhledávání, zpracování, prezentace informací, procvičování, testování, …). Podrobnější představení jednoho nástroje z každé skupiny a praxe v jeho využití z pohledu uživatele (žáka) či tvůrce (vyučujícího)
- ukázka inspirativních zdrojů (vzdělávací instituce, pedagogičtí pracovníci, …)
- výběr jednoho nástroje každým účastníkem, příprava konkrétní aktivity ihned využitelné ve výuce
- závěrečné hodnocení, sebehodnocení, vyplnění evaluačního dotazníků, získávání zpětné vazby účastníků semináře