Sluchové vnímání

Výrobce: TOBIÁŠ s.r.o.
Kód: ARD00483

  Vánoční dárek, který má smysl

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

  Garance doručení do Vánoc u objednávek uskutečněných do 16. 12.

Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: Ihned
Běžná cena: 130 Kč
102 Kč
+ -

Sluch je vedle zraku druhým nejdůležitějším smyslem podílejícím se na mezilidské komunikaci. Oslabená schopnost sluchového vnímání neznamená, že má dítě  poruchu sluchu, může však významně negativně ovlivnit výsledky dětského počátečního vzdělávání, především čtení a písemného projevu. 

Předložená publikace se proto snaží poskytnout náměty, jak sluchové vnímání u dítěte ve věku mateřské školy efektivně rozvíjet a případným nedostatkům předcházet.  Lze ji však dobře využít i při stimulaci či reedukaci v případě, že již oslabení sluchového vnímání u konkrétního dítěte registrujeme či máme potvrzeno, a to i ve školním věku.  Aby dítě práce bavila, při zdolávání jednotlivých obtíží ve sluchovém vnímání splněním jednotlivých úkolů zdolává postupně s klukem Tobíkem horu, k jejímuž vrcholu vedou obláčky s čísly jednotlivých úkolů. Ty si postupně vybarvuje, až vrcholu hory dosáhne.  Dítě tak postupně zvládá rytmizovat písničky, sluchově rozlišovat rytmus řeči, vytleskávat slabiky slov, u slabik určovat jejich délku, postupně sluchově rozlišovat přítomnost určité slabiky či písmene (fonému) ve slyšeném slově, pohrát si se zvukovou malebností jednotlivých slov aj.  

Sluch je vedle zraku druhým nejdůležitějším smyslem podílejícím se na mezilidské komunikaci. Oslabená schopnost sluchového vnímání neznamená, že má dítě  poruchu sluchu, může však významně negativně ovlivnit výsledky dětského počátečního vzdělávání, především čtení a písemného projevu. 

Předložená publikace se proto snaží poskytnout náměty, jak sluchové vnímání u dítěte ve věku mateřské školy efektivně rozvíjet a případným nedostatkům předcházet.  Lze ji však dobře využít i při stimulaci či reedukaci v případě, že již oslabení sluchového vnímání u konkrétního dítěte registrujeme či máme potvrzeno, a to i ve školním věku.  Aby dítě práce bavila, při zdolávání jednotlivých obtíží ve sluchovém vnímání splněním jednotlivých úkolů zdolává postupně s klukem Tobíkem horu, k jejímuž vrcholu vedou obláčky s čísly jednotlivých úkolů. Ty si postupně vybarvuje, až vrcholu hory dosáhne.  Dítě tak postupně zvládá rytmizovat písničky, sluchově rozlišovat rytmus řeči, vytleskávat slabiky slov, u slabik určovat jejich délku, postupně sluchově rozlišovat přítomnost určité slabiky či písmene (fonému) ve slyšeném slově, pohrát si se zvukovou malebností jednotlivých slov aj.  

*
*
*
Věk
Od 3 let Od 4 let Od 5 let Od 6 let
Rozvíjí se
Řeč Smysly
S čím potřebujete pomoci?
Logopedie
Určeno pro
Holka Kluk
Předmět ZŠ
Český jazyk
Určeno pro
Mateřská škola Speciální škola
Rok vydání
2016
Počet stran
54
Formát
A4
Autor
Michalová Zdena

Podcast: Učit, žít a nezbláznit se

(Ukázka) Olga Zelinková - Jak pochopit a efektivně pracovat se třídními rebely

Dyslexie, Dysgrafie, Dysortografie a Dyskalkulie - To jsou poruchy učení, které budou tématem našeho podcastu. Jsou tyto poruchy učení vždy doprovázeny i poruchami chování? Diskuze o dyslexii a dalších poruchách učení probíhají již delší dobu, nejsou však v současné době obtíže s nimi spojené zastíněny jinými problémy? A od jakého věku je možné hovořit o poruchách učení? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalšího najdete v našem podcastu. více...