SOS - První pomoc při obtížích žáků v 1. - 3. ročníku ZŠ

VZD00492
Cílová skupina
Asistent pedagogaŠD/ŠKSpec. školyZŠ 1. stupeň
Akreditace MŠMT čj.
MSMT-21921/2021-4-686bez akreditace
Zaměření kurzu (kategorie)
Poruchy a spec. vzděl. potřeby
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
Seminář nabídne právní ukotvení podpůrných opatření 1. stupně a konkrétní postupy, cvičení, pomůcky pro práci se žáky, kteří z různých příčin selhávají ve výuce. 

Cílem podpůrných opatření 1.stupně je poskytnout žákovi oporu při překonávání obtíží ve výuce. Význam těchto opatření je zaměřit se na žáka při prvních projevech obtíží, sledovat efekt intervence, zapojit do práce rodiče, podpůrná opatření realizovat před odesláním dítěte do PPP.

Ve spolupráci s Vámi vytyčíme oblasti, v nichž je dítě neúspěšné: koncentrace pozornosti, čtení, grafomotorika, osvojování gramatiky, matematika, pohybové dovednosti, naukové předměty.

Přehled témat na kurzu:
  • Příčiny selhávání (nezralost, rodinné prostředí, zdravotní stav dítěte, psychické obtíže – později možné vady). Co může ovlivnit pedagog.
  • Narušení koncentrace pozornosti – příčiny vnější (kolektiv třídy, způsob výuky) a vnitřní (zájem, motivace, projevy ADHD). Možnosti práce se žákem. 
  • Čtení. Počáteční čtení, metoda genetická a analyticko-syntetická. Technika čtení a porozumění.
  • Diagnostika aktuálního čtenářského výkonu, na jejím základě uplatňování individuálních opatření. Čtenářský výkon bude hodnocen z hlediska základních kritérií čtenářského výkonu, tj. správnost čtení, typy chyb, technika čtení a porozumění čtenému textu.                                                                                                                                    
  • Písemný projev. Grafomotorika – diagnostika úrovně a rozvíjení grafomotoriky. V diagnostice úrovně grafomotoriky pedagog sleduje a zaznamenává: sezení při psaní (chodidla se opírají o podložku, ramena jsou ve stejné výši, pozor na zvednutá ramena, vzpřímený trup), úchop psacího náčiní, plynulost tahů. Pedagog vnímá případné souhyby, které jsou ukazatelem zvýšeného svalového napětí, vypětí psychického.  Gramatika – příčiny obtíží při osvojování gramatiky (fonematický sluch, jazyková kompetence, automatizace). Opis, přepis, diktát, samostatný písemný projev.
  • Matematika. Předčíselné představy, číselné představy, matematické operace, řešení slovních úloh.                                                                                                                                                        
  • Prvouka. Příčiny obtíží, způsob výuky, možnosti podpory
  • PV, TV, VV. Projevy obtíží, příčiny, motivace.
  • Hodnocení a klasifikace – podíl motivační a informativní složky, slovní a jiné formy hodnocení. Podpora sebevědomí dítěte.
Certifikované vzdělání

Certifikované vzdělání

Vzdělávání je realizováno v souladu s normou ČSN EN ISO 9001:2016.

Šablony OP JAK

Šablony OP JAK

Pokud je kurz vhodný pro šablony, lze jej hradit ze šablon OP JAK.

Možnosti platby

Možnosti platby

Všechny naše kurzy lze zároveň hradit z rozpočtu školy i soukromě.

Platba na fakturu

Platba na fakturu

Školám a organizacím nabízíme také možnost platby na fakturu.

Nejčastější dotazy

Nejčastější dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na nejčastější dotazy ke kurzům.

Jsme tu pro vás

Jsme tu pro vás

Máte dotaz? Kolegové ze zákaznické podpory vám rádi poradí.

Seminář nabídne právní ukotvení podpůrných opatření 1. stupně a konkrétní postupy, cvičení, pomůcky pro práci se žáky, kteří z různých příčin selhávají ve výuce. 

Cílem podpůrných opatření 1.stupně je poskytnout žákovi oporu při překonávání obtíží ve výuce. Význam těchto opatření je zaměřit se na žáka při prvních projevech obtíží, sledovat efekt intervence, zapojit do práce rodiče, podpůrná opatření realizovat před odesláním dítěte do PPP.

Ve spolupráci s Vámi vytyčíme oblasti, v nichž je dítě neúspěšné: koncentrace pozornosti, čtení, grafomotorika, osvojování gramatiky, matematika, pohybové dovednosti, naukové předměty.

Přehled témat na kurzu:
  • Příčiny selhávání (nezralost, rodinné prostředí, zdravotní stav dítěte, psychické obtíže – později možné vady). Co může ovlivnit pedagog.
  • Narušení koncentrace pozornosti – příčiny vnější (kolektiv třídy, způsob výuky) a vnitřní (zájem, motivace, projevy ADHD). Možnosti práce se žákem. 
  • Čtení. Počáteční čtení, metoda genetická a analyticko-syntetická. Technika čtení a porozumění.
  • Diagnostika aktuálního čtenářského výkonu, na jejím základě uplatňování individuálních opatření. Čtenářský výkon bude hodnocen z hlediska základních kritérií čtenářského výkonu, tj. správnost čtení, typy chyb, technika čtení a porozumění čtenému textu.                                                                                                                                    
  • Písemný projev. Grafomotorika – diagnostika úrovně a rozvíjení grafomotoriky. V diagnostice úrovně grafomotoriky pedagog sleduje a zaznamenává: sezení při psaní (chodidla se opírají o podložku, ramena jsou ve stejné výši, pozor na zvednutá ramena, vzpřímený trup), úchop psacího náčiní, plynulost tahů. Pedagog vnímá případné souhyby, které jsou ukazatelem zvýšeného svalového napětí, vypětí psychického.  Gramatika – příčiny obtíží při osvojování gramatiky (fonematický sluch, jazyková kompetence, automatizace). Opis, přepis, diktát, samostatný písemný projev.
  • Matematika. Předčíselné představy, číselné představy, matematické operace, řešení slovních úloh.                                                                                                                                                        
  • Prvouka. Příčiny obtíží, způsob výuky, možnosti podpory
  • PV, TV, VV. Projevy obtíží, příčiny, motivace.
  • Hodnocení a klasifikace – podíl motivační a informativní složky, slovní a jiné formy hodnocení. Podpora sebevědomí dítěte.

Součástí kurzu jsou kvalitní studijní a podpůrné materiály

U prezenčních kurzů je samozřejmostí bohaté občerstvení.

Po absolvování kurzu Vám vystavíme osvědčení.

Nejčastější dotazy ke kurzům

*
*
*
Vyberte si termín podle cílové skupiny a přihlaste se
Cílová skupina
Asistent pedagoga, ŠD/ŠK, Spec. školy, ZŠ 1. stupeň
Termín kurzu
26.02.2025 - 26.02.2025
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Cílová skupina
Asistent pedagoga, ŠD/ŠK, Spec. školy, ZŠ 1. stupeň
Termín kurzu
20.05.2025 - 20.05.2025
Město konání
On-line webinář
Poznámka k termínu
(8.30 - 16.00 hodin)
Adresa místa konání
Hodinová dotace kurzu
8
Vhodné i pro šablony
ANO
2 300 Kč / osobu
Vyberte počet osob
Kdo bude lektorem kurzu?

Vzdělávání pro sborovny na klíč

Tento kurz rádi připravíme na míru pro vaši sborovnu

Potřebujete proškolit pedagogický sbor nebo tým učitelů? Vzdělávání na klíč pro sborovny je efektivním a ideálním nástrojem pro růst vaší školy a učitelů. Každý vzdělávací program, který realizujeme ve formě kurzů pro jednotlivce, jsme schopni přivést i k vám od školy. Můžete si tak vybrat z nabídky aktuálních vzdělávacích programů, nebo pro vás rádi připravíme i kurzy na míru. Máte zájem o vzdělávání pro sborovny na klíč?

Vyplňte prosím nezávaznou poptávku a my se vám ozveme