Speciálně-pedagogické minimum

Kód: ARD00676

  Vánoční dárek, který má smysl

  Máme akreditaci Ministerstva školství ČR

  Produkt pečlivě vybraný s odborníky na vzdělávání

  Garance doručení do Vánoc u objednávek uskutečněných do 16. 12.

Dostupnost: Skladem
Dodací lhůta: Ihned
254 Kč
+ -

Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Lenka Bittmannová, vedoucí autorského kolektivu: „Oslovili jsme autory z praxe, vždy odborníky na danou cílovou skupinu. Naším cílem není poskytnout vám podrobné akademické znalosti v rámci jednotlivých diagnóz, ale předat osvědčené rady z praxe, podat vám pomocnou ruku a odpovědět na otázku: „Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami?“ Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací.

Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.

V knize jsou zpracována tato témata:

  • Děti se specifickými poruchami učení

  • Žák s ADHD – Dítě s narušenou komunikační schopností

  • Žák s poruchou autistického spektra

  • Nadané děti a žáci – možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole

  • Žák s mentálním postižením

  • Dítě se sluchovým postižením

  • Žák se zrakovým postižením

  • Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku

  • Žák s poruchou chování a emocí

Počet stran: 158

 

Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Lenka Bittmannová, vedoucí autorského kolektivu: „Oslovili jsme autory z praxe, vždy odborníky na danou cílovou skupinu. Naším cílem není poskytnout vám podrobné akademické znalosti v rámci jednotlivých diagnóz, ale předat osvědčené rady z praxe, podat vám pomocnou ruku a odpovědět na otázku: „Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami?“ Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací.

Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.

V knize jsou zpracována tato témata:

  • Děti se specifickými poruchami učení

  • Žák s ADHD – Dítě s narušenou komunikační schopností

  • Žák s poruchou autistického spektra

  • Nadané děti a žáci – možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole

  • Žák s mentálním postižením

  • Dítě se sluchovým postižením

  • Žák se zrakovým postižením

  • Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku

  • Žák s poruchou chování a emocí

Počet stran: 158

 

*
*
*
S čím potřebujete pomoci?
ADHD/Hyperaktivita Inkluze
Rok vydání
2019
Počet stran
158
Autor
Bittmannová Lenka